• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz

Detta är min fluff fluff som jag nu ska beställa, fast med ett mörklila sash och en annan överdel............... Ivory i färgen.

Vad tror ni?

• 1700tal
    jessica p skrev 2011-06-05 09:33:48 följande:

ha ha sniiiigelpost, jag ska maila igen och se vad de kan göra åt saken, jag har gott om tid på mig(okt) el?

Ja men då gör det ju inget att du kör med sniiiiigelpost! Mina prover skickades som ett helt vanligt frankerat kuvert och det tog 3 mån att anlända. Jag hade då redan beställt klänningen för jag trodde inte de skulle komma alls...

Men ett tips, skulle inte vänta för länge med bestämma mig om jag var du. Skulle beställa så snart det går eftersom många har haft långa väntetider och den stressen är INTE trevlig. Många i tråden har/har haft det där hängande över sig om klänningen kommer i tid och det verkar fruktansvärt jobbigt. Jag har ju inte heller bråttom men gillar absolut inte att vara i tidspress med klänningen. Sen resonerade jag så från början att jag ville ha tid att lösa problemet om man blir blåst/fel passform/fel färg, tyg mm/fel strl osv. Det är SÅ mkt som kan gå fel och det är smällar man får ta när man handlar med Kina.
    Humlan66 skrev 2011-06-05 09:44:08 följande:
    Hej hej

Hörrni tjejer , jag har kommit på hur jag kan göra "Flinar ", jag kan ta min mantilla slöja jag köpte billigt från ebay för den har den där spetskanten jag är ute efter och sy på, men då måste jag köpa några sånna slöjor till. Men det blir iaf billigare än att köpa en massa metervara .. smart va ?
    Jag tog den delen utan spets och veckade lite från midjan och det vart perfekt..
    Nu fick jag upp hoppet igen

Visst ÄR klänningen viktig tjejer ?
    Det borde fungera alldeles utmärkt om du har samma spets som räcker till hela förstås! Men tanken är absolut smart. Milly har ett antal modeller som har "mantillaspets"/vågig kantspets längs med fållen och de hör till mina favoriter. Tigerlily har i tråden har beställt en sån med mantillaspets längt ner. Hennes ser du på sid 127, ursnygg! Skrattande

Men matchar mantillaspetsen spetsapplikationerna över magen på din? För iaf är ju saken biff, bara att nåla fast och beskåda (innan du tråcklar fast den permanent)...
    Minuz skrev 2011-06-05 13:30:18 följande:

Detta är min fluff fluff som jag nu ska beställa, fast med ett mörklila sash och en annan överdel............... Ivory i färgen.

Vad tror ni?
    Jättefin!!! Kjolen påminner rätt mkt om min ena, särskilt baktill. Beställde dock min i bridal satin istället för taft så den blev lite "tung" och draperingarna blev inte så luftiga. Var ska du beställa ifrån?
  • Minuz

1700tal - Jo, baktill påminner den om din ena......... Rekommenderar du hellre bridal satin eller taft?
    Tänkte beställa från en tjej på dh gate som har 96-97 % positiva omdömen och de har skrivit att sömnad och material och kvalitet är toppen, så hoppas på det.. Hon skräddarsyr den som jag vill ha den, inkl underkjol och frakt och leverans på ca 20-30 dagar så kostar den 160 usd.

• Farmall

Grattis miceme! Du borde ju vara gift nu. Har inte läst längre bak i tråden och hinner inte nu, men jag tror du var kanonfin på ert bröllop. Bilder? Gick allt bra? Har du redan svarat på det får jag läsa senare.

Har precis kollat yr.no YES YES YES!!! SOL!!!!

• jkbr

Efter ett litet hot så skickade milly till slut klänningen!
    Men den blev inte som jag ville , den blev inte som testklänningen i armarna:( och jag vet inte om jag gillar pärlorna, kan man ta bort dom någon som vet?
    och hur många dagar brukar det ta med shippingen? 
     här är en bild :)

• 1700tal
    Minuz skrev 2011-06-05 16:59:17 följande:
    1700tal - Jo, baktill påminner den om din ena......... Rekommenderar du hellre bridal satin eller taft?
    Tänkte beställa från en tjej på dh gate som har 96-97 % positiva omdömen och de har skrivit att sömnad och material och kvalitet är toppen, så hoppas på det.. Hon skräddarsyr den som jag vill ha den, inkl underkjol och frakt och leverans på ca 20-30 dagar så kostar den 160 usd.
    Det är nog bäst att ta det som de rekommenderar till den modellen. Skulle gissa att de gör den i taft. Personligen är jag inte förtjust i taft så jag valde bridal satin. Men till de luftiga fluffiga draperingarna är nog bäst i taft, men ta det som de tycker. Skrattande
    Farmall skrev 2011-06-05 17:11:28 följande:
    Grattis miceme! Du borde ju vara gift nu. Har inte läst längre bak i tråden och hinner inte nu, men jag tror du var kanonfin på ert bröllop. Bilder? Gick allt bra? Har du redan svarat på det får jag läsa senare.

Har precis kollat yr.no YES YES YES!!! SOL!!!!
    Hehe, kollade oxå på sidan yr.no (visste inte att den fanns för några dar sen) och jag och blivanden skrattade gott åt förklaringen som ploppade upp när vi skulle skiva in vår stad. "Linköping, Östergötlands Regionshuvudstad". Pampigt värre. Så var vi tvungna att skriva in grannstaden (som förstås anser sig vara större än "oss") för att se vad som kom upp då... Jo "Norrköping, by i Östergötland"!
  • 1700tal
    jkbr skrev 2011-06-05 18:45:17 följande:

Efter ett litet hot så skickade milly till slut klänningen!
    Men den blev inte som jag ville , den blev inte som testklänningen i armarna:( och jag vet inte om jag gillar pärlorna, kan man ta bort dom någon som vet?
    och hur många dagar brukar det ta med shippingen? 
     här är en bild :)

Jadå, pärlorna kan du bara sprätta bort, det gjorde jag. Är det dina "cap sleeves" som du inte gillar alltså? Allt som allt tycker jag den ser fin ut men det beror ju på vad du hade i åtanke från början...

2-3 dagar brukar shippingen ta, går jättesnabbt. Den flygs hela vägen.
  • jkbr

aha tack :) 
    nej altså jag vile ju ha armarna likadana som klänningen( satin under) och inte så där påsatta som dom ser ut men kanske den är mycket finare i verkligheten ,vi gifter oss om två veckor men vi reser fyra dagar före  så jag hade inte tid att vänta på att dom fixade det .
    dom tog för mcket betalt av mig också :( dumma.
    Men dina klänningar ser jätte fina ut på dina bilder så kanske det finns hop att den är finare i verkligheten :)

• jkbr

föresten 1700 tal , förstör man itne spetsen om man  sprettar bort pärlorna? här för mig att du tog bort spetsen också?

• 1700tal
    jkbr skrev 2011-06-05 19:02:16 följande:
    föresten 1700 tal , förstör man itne spetsen om man  sprettar bort pärlorna? här för mig att du tog bort spetsen också?

På min trillade spetsen av oxå när jag strättade av blinget. Men jag vet inte om det berodde på att jag sprättade helj vilt och bara vill ha av allt snarast eller om allt verkligen satt ihop. Men kan du inte handsy tillbaka spetsen samtidigt som du sprättar  bort blinget.

Men menar du att du ska sprätta bort rubbet av pärlorna? Surely not? De över bysten är ju jättesnygga! Eller?

Men tog de för mkt betalt? Hur?? Förvånad
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!