• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Humlan, kan tyvärr inte hjälpa dig, men vi har några sykunniga i tråden (1700tal o Skumboll om jag minns rätt) som kanske kan hjälpa dig.

Minuz: Frockcoat är snyggt! Det ska min blivande också ha
    Vilken är fluffklänningen du tänker på? Har glömt...Skäms 
    Vissa klänningar är bara för sega i transporten, min åkte 24 maj från Kina och ligger nu inlåst på nån transportcentral i Jönköping. Förmodligen får jag den på tisdag i alla fall!

Nu ska jag hjälpa sambon och dottern att baka scones!  

• jessica p

Smyger in här lite...
    Jag har haft mailkontakt med landy, där jag skall beställa 2 tärnklänningar, 2 brudklänningar(kan inte bestämma mig) och 1 näbbklänning.
    Bad om att få typrover på tärnklänningarna i grönt,då jag tyckte att det var lite svårt att se på deras färgkartor.
    Betalade för detta ,men får ändå mailat till mig färgkartor!!! Ngn som vart med om samma el. som faktiskt har fått hem tygprover? Jag vill inte beställa och sedan hoppas på att det blir i rätt nyans el. att man blir grymt besviken när klänningarna kommer...HJÄLP!!!

• 1700tal
    Humlan66 skrev 2011-06-04 23:50:23 följande:
    Är det någon vet något ställe jag kan köpa BARA spetsen som Miceme har över sidentyget på denna klänning ?
    Tänkte att om jag får tag på det så syr jag fast det själv, problemer är ju att hitta spetsen ..
    Anyone plz ?? .. Börjar känna mig desperat här att få ihop drömklänningen
    Här hemma är ju sånt snordyrt i tygbutikerna tyvärr

Vad heter det egentligen ??  bara Lace eller ??
    Jag har åtminstone köpt löst satintyg på meter från milly men inte spetstyg. Och ja, det heter spets men jag skulle säga "fabric lace" (alltså spetsTYG på rulle) för säkerhets skull, det finns ju så otroligt mkt spets - kantband, ytterdekor, applikationer med olika mönster (som användes flitigt på min allra första klänning). Så det är ju frågan om du ska ha spetstyg över hela nederdelen som på micemes eller bara ha spets längst ner (för det var väl så du beskrev det först)? Ska du bara ha en kant med spets bör du nog använda använda applikationer och inte tyg... Hm..
    Minuz skrev 2011-06-04 23:57:36 följande:
    Idag var jag och provade brudklänningar. Så roligt. Då kändes det verkligt på något sätt. Nu fattar jag vad som komma skall lixom. Helt underbar känsla.
    Både jag och m2b tyckte jag var finast i lite fluff, så nu ska jag beställa min fluff fluff som jag vill ha den, så första klänningen går nog bort. Om den kommer någon gång. Den skickades från kina 9 maj, har nu varit i London ca 4-5 dagar.....
    Gubben bestämde sig för att ha frockcoat, och det tycker jag är snyggt......
    JAA, en till fluff-beställare - vad roligt! Flört 
    jessica p skrev 2011-06-05 07:57:42 följande:

Smyger in här lite...
    Jag har haft mailkontakt med landy, där jag skall beställa 2 tärnklänningar, 2 brudklänningar(kan inte bestämma mig) och 1 näbbklänning.
    Bad om att få typrover på tärnklänningarna i grönt,då jag tyckte att det var lite svårt att se på deras färgkartor.
    Betalade för detta ,men får ändå mailat till mig färgkartor!!! Ngn som vart med om samma el. som faktiskt har fått hem tygprover? Jag vill inte beställa och sedan hoppas på att det blir i rätt nyans el. att man blir grymt besviken när klänningarna kommer...HJÄLP!!!

Har för mig fler har fått mailade prover. Håller med om grönt, det är ju jätteknepigt med just grönt, kan ju slå åt helt fel nyans. Nu har jag aldrig beställt från Landy, bara milly och där får man riktiga tygprover (men de tog 100 år på sig att anlända). Darling Daisy och Sommarbrud har beställt därifrån men bara brudklänning tror jag. 
  • Darling Daisy

Jessica:
    Jag har beställt från Landy och fick färgprover skickade via mailen. Dock gällde mitt färgval bara brudklänningsfärger, det de kallar 5 main colors. Färgen på den mailade bilden stämde väl överens med klänningen som sedan kom hem.

Ett tips är att fråga dem vad de kallar färgerna: typ "what do you call color nr 4, 11 and 45?"
    Det hjälpte i alla fall mig enormt att få veta att en färg som jag tyckte såg brun ut kallades för "kind of blue"

• jessica p
    Darling Daisy skrev 2011-06-05 08:55:25 följande:
    Jessica:
    Jag har beställt från Landy och fick färgprover skickade via mailen. Dock gällde mitt färgval bara brudklänningsfärger, det de kallar 5 main colors. Färgen på den mailade bilden stämde väl överens med klänningen som sedan kom hem.

Ett tips är att fråga dem vad de kallar färgerna: typ "what do you call color nr 4, 11 and 45?"
    Det hjälpte i alla fall mig enormt att få veta att en färg som jag tyckte såg brun ut kallades för "kind of blue"
    Ok, tack för era snabba svar.Tycker att när man trots allt betalat 200 kr att man ska få tygprover hemskickat el?
    Inte mailade.
  • Darling Daisy

Jessica - självklart ska du få de hemskickade, men som 1700tal sa; det kan ta evigheter med sniiiiiiigelpost.

Jag betalade inget för att få provena mailade. 

• jessica p

ha ha sniiiigelpost, jag ska maila igen och se vad de kan göra åt saken, jag har gott om tid på mig(okt) el?

• Humlan66

Hej hej

Hörrni tjejer , jag har kommit på hur jag kan göra "Flinar ", jag kan ta min mantilla slöja jag köpte billigt från ebay för den har den där spetskanten jag är ute efter och sy på, men då måste jag köpa några sånna slöjor till. Men det blir iaf billigare än att köpa en massa metervara .. smart va ?
    Jag tog den delen utan spets och veckade lite från midjan och det vart perfekt..
    Nu fick jag upp hoppet igen

Visst ÄR klänningen viktig tjejer ?

• helsingebrud

själv har jag upptäckt en del missar med brodyren på klänningen
    Inte riktigt centrerat och heller inte lika på bägge sidorna
    Den sitter inte snyggt över bysten men jag har tänkt gå ner en hel del kilo
    så det känns fel att sy om eller dömma den för hårt nu
    Har ju lång tid på mig att få min drömfigur men har ju inte returrätt
    hur länge som helst

Får nog ta en chansning att den  sitter bättre efter kilorasning

Annars får jag försöka få tag på någon bra sömmerska i närheten som kan hjälpa mig att
    göra om den något

Men funderar på att kolla rean på lilly

• Smuppra

Minuz och DD, min ska också ha frockcoat

Märks att vädret är sämre idag. Igår var tråden nästintill död ju :-P Isf i sthlm är det betydligt svalare och molnigare än gårdagens underbara sommarväder. Vad kul att vi nu börjar få lite fruar i tråden, även om de kanske inte är så aktiva just nu. Jag vill också!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!