• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Knopan
    Humlan66 skrev 2011-06-03 21:34:00 följande:
    Åhh miceme är det din dag IMOGON .. ojoj girl

LYCKA TILL och hoppas dagen blir preciis som du drömt om

Önska jag kunde vara där och titta på dig .. tösabiten . men vi älskar ju att dela med oss av bilder i den här tråden så "hint hint"
    Inom en snar framtid kommer den här tråden att förvandlas till en uteslutande bildtråd  
  • Humlan66

Själv så har jag chattat med milanno om blodfläckarna på klänningen och vad oförskämd hon va i chatten då. Jag sa att jag hade fått klänningen men va missnöjd och då svarade hon bara " thanks for your support" och tystnande . men jag väntade tills hon började prata med mig igen och berättade omk fläckarna. Då sa hon att jag ska mejla in bilder , vilket jag direkt gjorde.
    Jag passade på att fråga vart i h-vete mina skor är och dom va såkalrt fortfarade inte klara så nu bad jag om mina pengar tillbaka

Jag ska få svar om klänningen inom 48 tim har dem lovat. jag provade ju klänningen med och dels är den för kort och dels har dem inte gjort det dom lovat. men den är välsydd iaf och kvaliten känsn bra. Massa bling bling på livet

Här är en dålig bild på mig med klänningen på mig, men tyvärr syns inte "blinget". har bara den insydda underkjolen på denna bilden och med den boleron jag köpte

Här är orginalet

ganska likt skulle jag vilja säga, förutom att jag inte har hennes getingmidja dårå

• zvartaliljan
    Humlan66 skrev 2011-06-03 22:03:35 följande:
    Själv så har jag chattat med milanno om blodfläckarna på klänningen och vad oförskämd hon va i chatten då. Jag sa att jag hade fått klänningen men va missnöjd och då svarade hon bara " thanks for your support" och tystnande . men jag väntade tills hon började prata med mig igen och berättade omk fläckarna. Då sa hon att jag ska mejla in bilder , vilket jag direkt gjorde.
    Jag passade på att fråga vart i h-vete mina skor är och dom va såkalrt fortfarade inte klara så nu bad jag om mina pengar tillbaka

Jag ska få svar om klänningen inom 48 tim har dem lovat. jag provade ju klänningen med och dels är den för kort och dels har dem inte gjort det dom lovat. men den är välsydd iaf och kvaliten känsn bra. Massa bling bling på livet

Här är en dålig bild på mig med klänningen på mig, men tyvärr syns inte "blinget". har bara den insydda underkjolen på denna bilden och med den boleron jag köpte

Här är orginalet

ganska likt skulle jag vilja säga, förutom att jag inte har hennes getingmidja dårå

inte för att göra dig ledsen eller så...men förvänta dig inget svar från milanoo...gått över en månad nu sen de lovade svara på mina klagomål men fortfarande inget svar...de bryr sig inte ett skit om de gör fel! Även om man skickar bildbevis!
  • Darling Daisy

Humlan: klänningen är jättevacker!! Men det är ju för j-ligt att det är fläckar och fel på den!! Alla sympatier till dig. Hur ser din tidsplan ut (när är bröllopet)? Hinner du fixa en annan klänning?

Såg att nån annan (Knopan?) hade Stockholm som back up-plan. Samma här. Om jag bestämmer mig för att jag inte gillar den jag har hemma eller den som kommer  

• Darling Daisy

(hrm, skickade för tidigt)

.. så kommer jag också att åka upp till Stockholm och försöka hitta något. Har spanat in Bridaloutlet sen tidigare, de har visst en hel del klänningar i flera storlekar hemma. För när det bara är några veckor kvar så kan man ju inte köra på det vanliga, beställ-och-vänta-10-veckor innan klänningen levereras till butik. 
    Nu handlar det ju om att få med sig den hem, direkt!

Nä, ni flickor. Nu smiter jag till sängs. Sov gott! 

• Darling Daisy

Glömde ju, Humlan: Boleron är jättefin till!! Passar perfekt till klänningen!

• Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-06-03 22:24:17 följande:
    Humlan: klänningen är jättevacker!! Men det är ju för j-ligt att det är fläckar och fel på den!! Alla sympatier till dig. Hur ser din tidsplan ut (när är bröllopet)? Hinner du fixa en annan klänning?

Såg att nån annan (Knopan?) hade Stockholm som back up-plan. Samma här. Om jag bestämmer mig för att jag inte gillar den jag har hemma eller den som kommer  
    Jaha, är det på det viset? Brukar de inte ha klänninar hemma i de "vanliga" brudklänningsbutikerna, man måste alltså beställa? Då sitter man ju i klistret om det är nödvändigt att bege sig till Stockholm. När gifter du dig?
  • Smuppra
    Knopan skrev 2011-06-03 22:41:23 följande:
    Jaha, är det på det viset? Brukar de inte ha klänninar hemma i de "vanliga" brudklänningsbutikerna, man måste alltså beställa? Då sitter man ju i klistret om det är nödvändigt att bege sig till Stockholm. När gifter du dig?
    Jag var på Sthlm brud och fest (bor här i sthlm) och testade en klänning. Det var den sista i den modellen, dock en strl för stor (sitter ungefär som den kopian jag sedan köpte. Typiskt, ville ju ha en som passade perfekt ^^). Men den kunde jag ta med mig på en gång om jag ville. Så om den finns inne i rätt strl kunde man iaf där ta med sig den hem. Men jag var bara där och ingen annanstans så vet inte hur det är på andra ställen.
  • Humlan66

Zvartalijan- Ja jag hoppas ju in i det sista iaf att dem ska svara mig. Det lär dom ju fatta att man inte accepterar en klänning som dom drällt blod på, vilka bra omdömen för dem ger det lixom ??
    Får väl hoppas att dom inte är helt dumma i huvudet. Jag bad ju om 3 meter spets att skicka mig så jag kan sy på det själv nere i kanten på klänningen eftersom det blev för kort ( med skor på )
    Men det lär jag heller inte få antar jag. Ja jag ger mig iaf, kan vara en envis jävel jag

Det är nått med klänningen som jag gör att jag inte utbrister WOW , vet inte riktigt vad det är men jag TROR det är spetsen. Jag är ju en succer för spetskläänningar.Tycker dock inte att jag gör mig råd att köpa fler klänningar .
    Gifter mig gör jag den 6/8 så lite tid finns ju kvar, men det är ju så mkt annat man ska göra med så.

Jag har iaf köpt en deal på groupon med att göra snygga gelenaglar för 299 kr istället för nästan 800 kr, DET va en bra deal tycker jag
    Brudskorna kom, jättesnygga MEN för små :( så jag får sälja dom och köpa nya. Så är det någon som söker skor i stl 38 ½ i ivory med klack så hojta till

Godnatt flickor

• Tinzi
    Miceme skrev 2011-06-03 15:51:21 följande:

Denna klänningen blir det, nu ska den bara strykas! (Observera INTE mitt feta hår)
    GUD vad fin! DUmma dig som har en så fin klänning så att jag börjar tvivla på min egna ;) heheh! pris? vartifrån?

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!