• Fru 0728

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Nu är min klänning här!!!!!Skrattande Den är jättefin! Skulle laddat upp 2 bilder men de är nog förstora och vet inte hur jag minskar dem på en mac?

Det blev ingen tullavgift och någon söm kunde väl varit bättre och någon pärla kunde suttit fast bättre. Men helhetsintrycket är kanon, färgen är jättefin och tyget känns tjockt och kraftigt. För 1400:- så är jag mer än nöjd. Nu är det bara provning kvar men det får va tills ikväll så jag får hjälp av sambonHjärta 

• Fru 0728

Här kommer den i all enkelhet men jag tycker den ser enorm ut, den ska va ca strl 40. Men den ser kanske bättre ut påFlört

• Fru 0728
    daniiel skrev 2012-03-08 15:41:51 följande:
    Den såg ju väldigt fin ut på dessa bilder iaf :) Står det mått i den? Strl 40 brukar vara midja 75cm och byst 93cm. Sedan gör ju snörningen att den ser ännu större ut :)
    Den är sydd efter mina mått.
  • Fru 0728

Här får ni en smygtitt tjejer, sambon skulle jobba över ikväll så kunde inte hålla mig. Är helt slut i armarna av att försöka snöra ihop den lite där bak. Länden kommer att bli perfekt med skorna på.

• Fru 0728
    daniiel skrev 2012-03-08 16:55:08 följande:
    Tack alla. Ja, det är ju inte direkt så att jag pluggar på högskolenivå, utan jag kämpar med gymnasiet ännu. Vilket jag gjort i flera, flera år och blir aldrig klar pga dotterns sjukdom. Jag förstår inte alls. Vi, hennes hjärtläkare och psykolog säger att hon är sjuk och behöver extra tillsyn. Försäkringskassan säger att hon är frisk. De har aldrig träffat henne ens, eller oss.

Nåja, bara att ställa in alla planera på att fira bröllopsdag, ha semester osv. Jobb blir ju inte tvärenkelt heller, utan arbetslivserfarenhet, gymnasieutbildning eller körkort ens.

Tur att jag kan sitta här och se fina klänningar och bli på lite bättre humör iaf :)
    Kämpa på, hoppas det vänder för er!

Kram 
  • Fru 0728
    Darling Daisy skrev 2012-03-08 21:38:14 följande:
    Wow, vad fin du är!!! Vilken fin klänning du fått, den sitter ju jättefint!! 
    Grattis!!!! 
    Vilket material är det? Taft?
    Tack, materialet är satin. Kanske ser ut som taft för att den är lite skrynklig:)
  • Fru 0728
    Anny skrev 2012-03-09 09:10:32 följande:
    Försöker lätta upp stämningen något med en ny kärlek of mine.

En riktig skönhet!!!
  • Fru 0728

Min klänning från mylove tog 3v o 2 dagar, måttbeställd och med några ändringar. Riktigt snabbt!!!!

• Fru 0728
    Mollee skrev 2012-03-09 22:35:26 följande:
    Beställde du "rush order" eller vanlig takt? Hoppas de har lågsäsong nu så min också kommer snart! Skrattande
    Jag beställde i vanlig takt och tog det billigare alternativet på frakt (China EMS). Men eftersom de skickade med DHL-express (40h från kina o hem till dörren) så gjorde de nog fel men det tackar jag för:)
  • Fru 0728
    DestinyD skrev 2012-03-10 09:29:37 följande:
    Wiiiii!!! Nu på morgonen hade det landat ett mail om att min klänning är skickad. Tjoho!! Nu kommer jag inte våga lämna hemmet på flera dagar...Skrattande
    Härligt, hoppas du får den snabbt!!!!!:)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!