• Fru 0728

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2012-02-06 13:14:25 följande:
    Just Me skrev 2012-02-06 13:04:19 följande:
    Undrar detsamma om Landy.... verkar hålla på en evighet...
    Jag bara snabbläste mig till att det pågår i 15 dagar och eftersom nyåret började 23 januari i år, så bör det alltså vara sista dagen idag, 6 februari :) De är nog tillbaka under denna veckan då.
    Hoppas  de snart är på plats igen, gifter mig i sommar och klänningen behöver verkligen beställas....
  • Fru 0728
    daniiel skrev 2012-02-06 13:29:13 följande:
    Ska nog inte vara några problem att hinna :) Jag beställde min klänning från Mylove ca 5 veckor före mitt bröllop ;) Haha inte direkt så att jag rekommenderar att göra så, men de är snabba på att sy och skicka :)
    Wow, du var iskall! Hade fått ont i magen av att beställa så sent. Vissa här har hur många klänningar som helt, hoppas min blir bra men man får kanske inte ha för stora krav:)
  • Fru 0728
    daniiel skrev 2012-02-06 13:39:40 följande:
    Mja, det var min fjärde klänning. Beställde min första från Mylove, men den var kort, så ville bara ha den på festen. Beställde sedan två klänning från olika säljare på DHgate, men båda var för små när de väl kom. Då la jag en beställning till hos Mylove och fick hem klänningen på ca 3 veckor. Dumma jag, skulle ju beställt en till där direkt tidigare. Den passade alldeles utmärkt iaf, slutet gott :) hehe

Nja, man ska ju inte förvänta sig att klänningen kommer se ut exakt som på bilden, men jag tycker de flesta kinaklänningarna är väldigt fina :)

Har du redan valt en klänning?
    4, oj...
    Hoppas Mylove är bra, de verkar ha fått bland den bästa kritiken iaf.
    Ja, har valt ut en klänning, ska ändra lite på den bara, det är ta mig tusan inte lätt att hitta den perfekta:) 
  • Fru 0728

Denna tänkte jag mig fast jag vill ha bort brodyren på kjolen, släpet ska vara ett semi-chapel train och jag vill ha brodyr nere på släpet.

Känner mig lite mesig i mitt klänningsval men jag tar en A-linje formad som passar bäst till min kurviga figur:)

• Fru 0728

Nu blir jag nervös, fick precis ett mail om att min klänning är klar och ska skickas till mig. Hade varit spännande att få se den innan men my-love kanske inte gör så innan de skickar klänningen?

Håll tummarna så att den inte blir helt pannkaka:) 

• Fru 0728
    daniiel skrev 2012-03-06 10:49:01 följande:
    Nej, de skickar inte bilder innan. Förhoppningsvis går det snabbt för dig att få klänningen :) Spännande!
    Ja, kommer vara supernervös första gången jag provar, har ju beställt den några cm mindre men hoppas det blir bra. Får beställa en ny annars;) Kanske en med mer fluff fluff.....
  • Fru 0728
    Anny skrev 2012-03-06 11:16:19 följande:
    Åååh så spännande! Den du beställt är jättefin! När beställde du?
    Jag beställde klänningen den 13 februari med lite ändringar än orginalet så 3 veckor tycker jag är riktigt snabbt:) Skönt att det finns marginaler om det skulle strula någonstanns:)
  • Fru 0728
    Mollee skrev 2012-03-06 19:39:39 följande:
    Jag beställde min precis en vecka efter dig! Oj, tänk om den också är klar snart?
    Wiii, det får vi hoppas dåGlad
  • Fru 0728

Kollade nyss statusen på DHL för att se hur långt min klänning hade kommit och den är i Malmö nu plus att där stod tullbehandling klar. Betyder det att jag får betala tull eller vad menar dom.? Det tog bara 2 dagar att få hit paketet från china, riktigt bra:)

• Fru 0728
    Naive skrev 2012-03-08 09:26:50 följande:
    SPÄNNANDE! Ska bli kul att se hur den ser ut i verkligheten! Hoppas den är precis så fin som du hoppas. :) 
    Ja, har beställt den nästan 5cm mindre runt om så den lär ng inte sitta som en smäck än:) Men till sommaren så:D
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!