• aviman

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

decemberbrud 12 skrev 2012-09-28 20:51:11 följande:
    Hej! Daniiel TACK för snörtipset :) ska kolla närmare senare! Blev tyvärr inga bilder! Tog just av mig klänningen och ja den är supervacker och passar bra ...förutom... På längden! Mätte med ett par kortare skor vid det måttet för jag tänkte att hellre lite för kort än för lång. Pumpsen jag ska ha är ett par vackra 11cm menbur. Med dessa på så är det rejält snubbelvarning och dessutom var det ett ganska rejält släp vilket jag inte såg alls på bilderna. Är lite ledsen just nu. Längden går tyvärr inte att göra ngt åt pga spetsen (som för övrigt är så vacker) och längre klackar än 11cm behärskar jag definitivt inte. Kanske mätte vi fel på ngt vis. Modellen och klänningen i sig är topp! Tung och välsydd klänning. Kanske bättre med underkjolen på? Hoppas på det. Kram på er.
    Vad roligt att du fått din klänning decemberbrud!!!
    Grattis kanske jag får säga? :)
    Men tråkigt att höra att den var lite för lång... Jag tror att det kan ordna till sig med underkjolen Hoppas på det!

Gjorde du några ändringar på klänningen innan du beställde? Valde du den i vit eller i ivory?

Jag längtar ihjäl mig efter att den ska komma hem så jag får prova den!! Jag valde den i ivory och med lägre rygg, och på bilderna de skickade idag ser den insanely vacker ut och ryggen ser skitsnygg ut!!
    Ska bli roligt att se hur våra klänningar liknar eller skiljer sig från varandra.

Kram på dig!! {#emotions_dlg.flower}Solig 
  • aviman

Decemberbrud: eftersom vi ska ha likadana klänningar så kan jag ju inte bli annat än nyfiken på hur hela din brudoutfit kommer se ut? Vill du berätta? Om du inte vill skriva i forumet får du gärna skriva ett PM :)
    Jag berättar gärna om mina tankar och idéer också om du vill veta  

• aviman
    decemberbrud 12 skrev 2012-09-28 22:12:14 följande:
    Jag ska testa med underkjol en dag när min mamma har tid, hon kanske kan lugna mig :) mannen här säger att det ser bra ut men jag blev lite överraskad iomed längden och släpet!

Jag har gärna PM kontakt med dig så slipper man leta så bland anteckningarna här! Hur gör man?! :)

Jag gjorde inga ändringar förutom lace up back och att hela klänningen skulle vara i ivory. Den är urtjusig, du kommer bli glad det är jag säker på!

Höres! KRAM
    Wiee!
    Om du går in på min profil så ser du under profilbilden står det "skriv meddelande" om du trycker där så går det att skicka till mig :) Jag kan inte skriva till dig först tyvärr, när jag klickar på ditt namn så står det att du bara tar emot besökare av dina vänner på bröllopstorget Och det är säkert någon inställning Glad
  • aviman
    smulan8118 skrev 2012-09-28 23:57:20 följande:
    Åhhh jag har sådan beslutsångest....

Var inne i stan idag igen för att kolla klänning. Är fortfarande velig... 
    Hittade ju en La sposa som jag verkligen vill ha... Den var så bra vilket gör mig fundersam på om jag verkligen blir nöjd med en kina klänning.

Men det skiljer ju litegrann i pris....svårt. 

hur har ni upplevt passform etc på klänningarna från kina, blir det samma som en orginalklänning?

Här är bild på klänningen jag kärat ner mig i...

Nån som är duktig (daniiel) =) kanske kan tipsa om underkjol till denna? tänkte OM jag bestämmer mig för den ändå beställa underkjol, cape, slöja från kina...

Shit vad snyggt den klänningen satt på dig!!! Wow!!
  • aviman

AAAAAAAAHHHHHHHHH!!! Det ringde precis en kille från jetpak och sa att han hade ett paket till mig från utlandet!!! alla andra paket som jag beställt från utlandet har redan kommit och det är bara klänningen kvar!! Jag är så nervös!! Han är påväg med paketet just nu!!!

• aviman

Det är faktiskt min karl som har snörat klänningen och förutom att han glömde dra åt hårdare kring bysten så gjorde han ett fantastiskt jobb! Jag tyckte inte att jag behövde en underkjol när jag hade klänningen på mig, men när jag tittar på bilderna så ser jag att jag nog gärna har det ändå

Åhhh... jag är så lycklig!! Den är så otroligt vacker! Solig 
  • aviman
    pulmonate skrev 2012-10-01 21:12:28 följande:
    Aviman. Den är JÄTTE SNYGG! En av de finaste jag sett här. Den ser ut att passa dig jätte bra och spetsen ser jätte fin ut! Jag tycker faktiskt den är fin så utan underkjol. Mer vintage feel då. Grattis!
    {#emotions_dlg.flower} TACK! Vad glad jag blir över att du skriver det, din klänning var nämligen minst sagt en tiopoängare och även du i den!
    Och jo, det är nog mer vintagefeel i den utan - det håller jag verkligen med om. Jag ska försöka få hit ett par tjejkompisar hit imorgon så jag kan diskutera med dom - med eller utan underkjol? Karln är inte så mycket till hjälp där tyvärr FlörtOskyldig
  • aviman
    aviman skrev 2012-10-01 18:48:41 följande:

Det är faktiskt min karl som har snörat klänningen och förutom att han glömde dra åt hårdare kring bysten så gjorde han ett fantastiskt jobb! Jag tyckte inte att jag behövde en underkjol när jag hade klänningen på mig, men när jag tittar på bilderna så ser jag att jag nog gärna har det ändå
    Här är första bilden jag postade på klänningen. Idag provade jag med underkjol till.. och ja.. Alltså.. Formen på klänningen kommer mer till sin rätt med underkjol - men känslan av klänningen blir mer vintage UTAN underkjol..
    Vad tycker ni tjejer??

Jag har ingen BH på någon av bilderna, men överväger det starkt då klänningen var ordentligt snörad i dag och det ändå rynkar sig över bysten.. Eller så blev det rynkigt just när vi tog bilderna.. Kommer inte riktigt ihåg - inte bra minne... Jag ska prova igen vid senare tillfälle.

Men - underkjol eller INTE underkjol?? Obestämd 
  • aviman
    Mamman i Gerdsmygen skrev 2012-10-03 08:22:27 följande:

Jo, jag håller med om att vintagekänslan blir bättre utan underkjolen, men klänningen sitter snyggare med. Kan du prova med ngn typ av underklänning som inte håller ut kjolen nertill kanske? Så klänningen ligger snyggt längs kroppen men kjolen inte blir.. hmm.. sjöjungfrulig? ;) 
    Hmm.. Jag är inte säker på att jag förstår hur du menar? Det enda underkjolen gör är att liksom "hålla ut" klänningen längst ner.. Hur klänningen sitter längs kroppen påverkas inte av underkjolen då den inte har några "shaping"egenskaper... Klänningen är dock bättre snörad på bild nr 2 så det kan ju vara det också.

Tur jag har har 30+ dagar på mig att bestämma mig Skrattande 

Tack alla tjejer som har svarat på mina funderingar {#emotions_dlg.flower} 
  • aviman
    johbeh skrev 2012-10-07 11:57:20 följande:
    Ooooh fick precis mail klänningen är skickad ... Nu har jag fjärilar i magen !!!!
    wieee!!!! vad spännande!! jag hade nyss den känslan i magen, för prick en vecka sen! landy skickade min klänning på lördagen och på måndagen var den utanför dörren!! Vilken känsla va? Solig
  • aviman
    johbeh skrev 2012-10-07 12:09:21 följande:
    Aviman Helsjuk känsla! Nu är det på viktigt inte bara en massa planer. Verkar som leveranserna går fort! Kommer man vara nöjd? Mycket frågor som poppar upp.
    Eller hur!? Jag kände också så, som att "nu när klänningen är på väg så kommer det garanterat hända!!". Haha, det är jätteroligt att klänningen har fått en sådan central roll. Men det är ju SÅ kul!

Hoppas den kommer fort och jag vill jättegärna se bilder på klänningen när du får hem den!! JÄTTEspännande!!! 
  • aviman
    johbeh skrev 2012-10-04 19:29:07 följande:
    Jag har ju beställt en klänning från jenjen. När den anländer till Sverige så kommer paketet antagligen att tullas. Men vad händer sedan då jag inte kan åka efter det. Hur får man hem den ?... Kanske självklart men inte just nu i mina ögon ;)...
    Min klänning skickades på lördagen från kina, och på måndagen anlände den. Då hade den hunnit gå igenom tullen och jag fick en tullavgift på 152kr. Inte så farligt, men jag förstår inte när på den korta tiden som den hann gå igenom tullen. Känns som om paketet måste ha färdats i ljusets hastighet Tungan ute
  • aviman
    johbeh skrev 2012-10-07 12:16:46 följande:
    Bilder kommer ! Tyvärr har jag bara en bild sparad från jenjenhouse då de plockat bort klänningen. Men då får ni se den med live foto ;)
    SoligSolig
  • aviman

Jag beställde den 2 september. Den 1a oktober hade jag paketet i famnen. Produktionstiden var 25 dagar och leveransen skedde över en helg (lör-mån). Supersnabbt! Och jag beställde från landy.. Skrattande

• aviman
    majjja skrev 2012-10-14 22:58:20 följande:
    blir lite kluven nu, min klänning är beställd men tror inte de hunnit börja med den ännu. 
    har klippt ihop 2 bilder till en, för att få till ungefär det jag vill ha (fast med ett midjeband också under blomman)
    Ska jag låta ryggen se ut sådär (se spegelbilden) eller ska jag göra båtringning även baktill?
    Vad tycker ni?

Jag hade lämnat den lite djupare ryggen! Dramatisk klänning!
    Superfin! Bra smak :D

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!