• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jenniferochaugust
    CJ5 skrev 2013-07-11 09:30:56 följande:
    Hej tjejer, ni som är lite proffs på detta. jag har hittat min favoritklänning på 8weddingdresses.com  där kostar den under 2000 kr. Men? Vad tillkommer egentligen när man köper en kina klänning? Det står att priset är inkl framt och allt. Jag har gjort en förfrågan till en butik i min stad som syr uppklänningar i kina och dom skulle ha 4700 kr för denna klänningen. Det känns ju lite säkrare med en koppling i en fysiskbutik men det blir ju dubbelt så mycket. Om nu inte det tillkommer en massa kostnader förståss. Så vad tillkommer efter totalpriset på kinaklänningar? tullavgift?
    Det du ska tänka på är att det tillkommer eventuellt moms, tull och administrationsavgift och det kan tyvärr bli ganska mycket pengar. Om klänningen kostar 2000 kronor när du köper den så kan den kosta upp till en tusenlapp mer om den fastnar i tullen. ´Dessutom kan det vara så att klänningen inte passar dig, att passformen är fel och att du behöver ta den till en sömmerska i Sverige och betala ytterligare flera tusen.
    Om jag vore du så skulle jag kolla med den svenska butiken vad det är som ingår när du köpr din klänning där, om sömnad ingår så skulle jag beställa via dom faktiskt. Då har du helt andra rättigheter gällande retur osv än om du köper från Kina, där gäller det att chansa.
    Jag har beställt flera klänninagr från Kina, men alla måste sys om lite hos sömmerska och det blir dyrt!

Lycka till!
  • CJ5

Tack för ett så snabbt svar. Jag fick ett mail från butiken i morse med allt som ingår. allt från måttagning till 50 olika spetsar att välja på, hela vägen fram till eventuella ändringar vid slutprovningen. Det är ju värsta kapet!!!

• annie s
    confuzed86 skrev 2013-07-10 20:10:30 följande:
    är min klänning ful?!!?! börjar få kalla fötter ang den... (blommorna har jag tagit bort)

Du är jätte fin i din klänning och den verkar sitta jätte bra också, vad är det du inte gillar?
  • daniiel
    confuzed86 skrev 2013-07-10 20:10:30 följande:
    är min klänning ful?!!?! börjar få kalla fötter ang den... (blommorna har jag tagit bort)

Nej, den är allt annat än ful!!! Jag tycker den är väldigt fin faktiskt :)
  • Lakinna

Jag som trodde jag var "klar" med denna tråden efter art min klänning levererades i januari..... Men nu sitter jag här som på nålar igen för igår ändrades statusen på min nybeställda klänning från processing till delivered!!! Så imorgon eller måndag bör den komma, lika nervöst denna gång om inte mer!

• confuzed86

Jag hade nog mest panik över att den är för stor i midjan samt att draperingen eller vad det nu heter inte ligger som det ska. Min faster fixade en pensionerad sömmerska som kommer hjälpa oss med justering i midjan så att det blir fixat. Paniken av att det bara är en månad kvar har satt sig i huvudet extremt. Är lite panik slagen bara tror jag. Alla har sagt till mig att klänningen är fin men ändå verkar jag inte kunna lugna mina nerver. Det känns dock lite bättre nu

• Principisessan
    confuzed86 skrev 2013-07-11 10:32:08 följande:
    Jag hade nog mest panik över att den är för stor i midjan samt att draperingen eller vad det nu heter inte ligger som det ska. Min faster fixade en pensionerad sömmerska som kommer hjälpa oss med justering i midjan så att det blir fixat. Paniken av att det bara är en månad kvar har satt sig i huvudet extremt. Är lite panik slagen bara tror jag. Alla har sagt till mig att klänningen är fin men ändå verkar jag inte kunna lugna mina nerver. Det känns dock lite bättre nu
    Den ÄR fin. Midjan blir säkert bra sen (även om jag själv inte såg något fel på den :)) och sen med hår och smink o allt så kommer det bli hur fint som helst. 
    Själv kände jag mig lite utspökad i min klänning utan smink o hår o allt, det blir jätteskillnad när allt är på plats sen :)  
  • Asal

Daniiel, det ser ut som att det kan lösa sig med klänningen trots allt. Och otekniska jag lyckas fortfarande inte med att få in bilden. 

Men glömska jag kom på just nyss att jag borde väl ha en slöja. och sen inser jag att jag kan ju inget om de. Jag vill ha en som ska vara längre än klänningen och att man ska kunna ha den som i ansiktet lite eller så och sen ta upp den och ha den på ryggen.. Betyder det att det är en 2 layers veil? vad är skillnaden mellan 1 layer och 2 layer?

Och du Daniiel, du har ju bra erfarenhet av Landy så tror du att jag kan slänga in en beställning på en slöja nu samtidigt som min klänning trots att klänningen är i princip färdig och så få hem allt samtidigt?

• jenniferochaugust
    Asal skrev 2013-07-11 23:34:45 följande:
    Daniiel, det ser ut som att det kan lösa sig med klänningen trots allt. Och otekniska jag lyckas fortfarande inte med att få in bilden. 

Men glömska jag kom på just nyss att jag borde väl ha en slöja. och sen inser jag att jag kan ju inget om de. Jag vill ha en som ska vara längre än klänningen och att man ska kunna ha den som i ansiktet lite eller så och sen ta upp den och ha den på ryggen.. Betyder det att det är en 2 layers veil? vad är skillnaden mellan 1 layer och 2 layer?

Och du Daniiel, du har ju bra erfarenhet av Landy så tror du att jag kan slänga in en beställning på en slöja nu samtidigt som min klänning trots att klänningen är i princip färdig och så få hem allt samtidigt?

Hej!
    Heter inte en sån slöja "blusher veil" eller något liknande? Sök på det!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!