• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • septembersol
    HelenaFredrik skrev 2013-07-04 10:46:28 följande:
    Ja du kan göra ändringar hos jenjen också. Du kan dessutom skicka en bild på klänningen från Dino till jenjen.
    Bad om en ändring på en klänning nu, men de sa att de inte kunde göra den ändringen. :/ Så letandet fortsätter och bröllopet är den 14 september.. Hur ska detta gå? :S
  • daniiel
    septembersol skrev 2013-07-04 11:51:34 följande:
    Bad om en ändring på en klänning nu, men de sa att de inte kunde göra den ändringen. :/ Så letandet fortsätter och bröllopet är den 14 september.. Hur ska detta gå? :S
    Vad är det för klänning du vill ha och med vilken ändring?
  • septembersol
    daniiel skrev 2013-07-04 11:54:29 följande:
    Vad är det för klänning du vill ha och med vilken ändring?
    www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Strapless-Cathedral-Train-Chiffon-Wedding-Dress-With-Embroidery-Ruffle-002011763-g11763

Den med snörning istället. Den påminde mycket om en plus size-klänning jag såg på Dino. Men vågar inte beställa från Dino nu när jag inte har fått svar på ett enda mail. :/
  • daniiel
    septembersol skrev 2013-07-04 11:59:08 följande:
    www.jenjenhouse.com/A-Line-Princess-Strapless...

Den med snörning istället. Den påminde mycket om en plus size-klänning jag såg på Dino. Men vågar inte beställa från Dino nu när jag inte har fått svar på ett enda mail. :/
    Det låter ju väldigt märkligt att du inte ska kunna få den med snörning. Har du frågat varför dom inte kan ändra till snörning?

Jag förstår att du inte vågar dig på en beställning från Dino. Man vill ju gärna ha svar på sina mejl.

Har du kollat med Landy?

Nu vet jag inte vad du har för storlek eller budget, men har du kollat Lilly? Deras klänningar brukar vara väldigt smickrande för plus size brudar och det är snabb (omgående) leverans, plus att du har ångerrätt om klänningen ändå inte skulle kännas bra när du får hem den. Deras klänningar dock lite stora i storlekarna, så många kan ha en storlek mindre än vad dom brukar ha.
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1004&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD996&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1000&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD991&GroupID=GROUP53&VariantID=VO58
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD988&GroupID=GROUP130&VariantID=VO58
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1327&GroupID=GROUP130&VariantID=VO58
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1306&GroupID=GROUP130&VariantID=VO58
  • septembersol
    daniiel skrev 2013-07-04 12:11:47 följande:
    Det låter ju väldigt märkligt att du inte ska kunna få den med snörning. Har du frågat varför dom inte kan ändra till snörning?

Jag förstår att du inte vågar dig på en beställning från Dino. Man vill ju gärna ha svar på sina mejl.

Har du kollat med Landy?

Nu vet jag inte vad du har för storlek eller budget, men har du kollat Lilly? Deras klänningar brukar vara väldigt smickrande för plus size brudar och det är snabb (omgående) leverans, plus att du har ångerrätt om klänningen ändå inte skulle kännas bra när du får hem den. Deras klänningar dock lite stora i storlekarna, så många kan ha en storlek mindre än vad dom brukar ha.
    www.lilly.nu/Default.aspx?ID=988&ProductID=PR...
    www.lilly.nu/Default.aspx?ID=970&ProductID=PR...
    Jag frågade, men de sa typ att klänningen är fin som den är. :S Ungefär så.

Jag kollade Landy för någon dag sedan, men hittade inte några specifika plus size-klänningar? Det är ju inte viktigt att det är plus size-modeller, men det ger ju en liten bild av hur de skulle se ut på. Jag har ganska stora mått, exempelvis typ 110 i midjan. :/

Nej, de har jag inte kollat! Kanske ska spana in de klänningarna. Har de så man kan få efter egna mått också?
  • daniiel
    septembersol skrev 2013-07-04 12:20:07 följande:

Jag kollade Landy för någon dag sedan, men hittade inte några specifika plus size-klänningar? Det är ju inte viktigt att det är plus size-modeller, men det ger ju en liten bild av hur de skulle se ut på. Jag har ganska stora mått, exempelvis typ 110 i midjan. :/

Nej, de har jag inte kollat! Kanske ska spana in de klänningarna. Har de så man kan få efter egna mått också?
    Hm. Väldigt dåligt tycker jag. Dåligt svar.

Du kan ju leta plus size klänningar och sedan mejla in en bild till Landy om få en klänning uppsydd, alltså en klänning som inte finns i deras sortiment redan.

Nej, Lillys klänningar är färdigsydda och finns i lager, därav den omgående leveransen. Det är ju dock "riktiga" klänningar, inga kinaklänningar.
  • septembersol
    daniiel skrev 2013-07-04 12:32:24 följande:
    Hm. Väldigt dåligt tycker jag. Dåligt svar.

Du kan ju leta plus size klänningar och sedan mejla in en bild till Landy om få en klänning uppsydd, alltså en klänning som inte finns i deras sortiment redan.

Nej, Lillys klänningar är färdigsydda och finns i lager, därav den omgående leveransen. Det är ju dock "riktiga" klänningar, inga kinaklänningar.
    Ja, det var konstigt tycker jag.. Har ju sett en del andra klänningar med snörning på Jenjen som jag gillar, men det ska ju liksom vara perfekt.. :)

Ja, det skulle ju kunna gå.. vågar man sig på det då? :P 
  • HelenaFredrik
    septembersol skrev 2013-07-04 12:20:07 följande:

Det kan vara att de inte förstod din fråga heller. Jag har mailat dit en bild tidigare och det var inga problem för dem. Nu bestämde jag mig för en annan klänning ändå men jag kan inte se att de inte ska kunna göra den med snörning.

Mailade lite frågor innan jag beställde tärnklänningarna och fick väldigt märkliga svar = de förstod inte alls trots att jag försökte med enkel engelska dock chansade jag ändå och klänningarna blev ju superba :0)

• septembersol
    HelenaFredrik skrev 2013-07-04 12:42:58 följande:
    Det kan vara att de inte förstod din fråga heller. Jag har mailat dit en bild tidigare och det var inga problem för dem. Nu bestämde jag mig för en annan klänning ändå men jag kan inte se att de inte ska kunna göra den med snörning.

Mailade lite frågor innan jag beställde tärnklänningarna och fick väldigt märkliga svar = de förstod inte alls trots att jag försökte med enkel engelska dock chansade jag ändå och klänningarna blev ju superba :0)

Men jag testade och skriva flera gånger, använde live-chatten då. Jag provade liksom att starta en ny chatt och fråga på nytt tre gånger eller något, för jag tänkte just så att de kanske missförstod mig. Men alla gav exakt samma svar typ. :/
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!