• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • jenniferochaugust

Nu har bilden på min korta tyllklänning från Dinobridal kommit. Jag tycker den ser så slarvigt sydd ut och ser inte midjebandet helt snett och uppfuckat ut?
    Jag skrev 2 inches wide vilket är 5cm, ser det itne mycket bredare ut än så?

Skriv gärna vad ni tycker :)
    Jag vet av erfarenhet att det är väldigt svårt att se på bilderna. Oftast är de faktiskt finare i verkligheten konstigt nog. Men där på provdockan ser den inte fin ut tycker jag.
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-06-04 12:14:16 följande:
    Nu har bilden på min korta tyllklänning från Dinobridal kommit. Jag tycker den ser så slarvigt sydd ut och ser inte midjebandet helt snett och uppfuckat ut?
    Jag skrev 2 inches wide vilket är 5cm, ser det itne mycket bredare ut än så?
    Skriv gärna vad ni tycker :)
    Jag vet av erfarenhet att det är väldigt svårt att se på bilderna. Oftast är de faktiskt finare i verkligheten konstigt nog. Men där på provdockan ser den inte fin ut tycker jag.
    Jag tycker den ser fin ut. Det enda jag har att eventuellt att anmärka på, är att midjebandet ser ut att kunna vara lite bredare än 5cm. Har du frågat hur brett det är?
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-06-04 12:25:00 följande:
    Jag tycker den ser fin ut. Det enda jag har att eventuellt att anmärka på, är att midjebandet ser ut att kunna vara lite bredare än 5cm. Har du frågat hur brett det är?
    Ja, jag svarade direkt att jag tyckte midjebandet ser för brett ut och att jag specifikt bett om 2 inches brett midjeband. Jag bad dem att göra om midjebandet innan de skickar klänningen. Hoppas verkligen att de gör det också :)
    Förra gången jag bad om en ändring på min ljusrosa balklänning så hade de faktiskt gjort som jag sa när klänningen kom hem till mig!
    Jag har ju även insett hur dyrt och komplicerat det är att byta ett fastsytt midjeband hos sömmerska i Sverige så jag vill verkligen itne råka på det igen...
  • NinaH

Daniiel: jag känner mig nog lite finare i Dinoklänningen. Funderar på att plocka bort blomman dock. JenJenklänningen var jättefin, men livet kändes lite för långt. Jag är bara 155cm och tycker att jag ser längre ut i Dinon.

• daniiel
    Asal skrev 2013-06-04 12:30:11 följande:
    Daniiel du som är så kunnig.
    hjälp mig.

Vad för underkjol ska jag ha till den här klänningen?

www.landybridal.co/trumpet-mermaid-sweetheart...

och ser den ut att vara en riktigt mermaid klänning? 
    Ja, det är en sjöjungfruklänning och den ser väldigt vacker ut :) Gällande underkjol, så finns det ju många modeller som kan passa, alla till sjöjungfru dock.

www.lightinthebox.com/sv/polyester-fishtail-hellang-brollop-slip-stil-underkjol_p406007.html
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-mermaid-och-trumpet-gown-3-tier-golv-langd-slip-style-brollop-petticoats_p557159.html
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-mermaid-och-trumpet-klanning-1-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p155989.html
    www.lightinthebox.com/sv/polyester-a-line-short-flare-fullangds-brollop-slip-stil-underkjol_p406012.html
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-mermaid-och-trumpet-gown-3-tier-golv-langd-slip-style-brollop-petticoats_p557163.html

Dom har ju på Landy också.
    www.landybridal.co/white-trumpet-wedding-petticoat.html
    www.landybridal.co/white-mermaid-wedding-petticoat.html

Men det absolut bästa är ju om man kan vänta med underkjol tills man prövat klänningen. Enklare att avgöra då vilken som behövs, angående vidd osv.
  • daniiel
    NinaH skrev 2013-06-04 12:35:56 följande:
    Daniiel: jag känner mig nog lite finare i Dinoklänningen. Funderar på att plocka bort blomman dock. JenJenklänningen var jättefin, men livet kändes lite för långt. Jag är bara 155cm och tycker att jag ser längre ut i Dinon.
    Jag håller med dig. Modellen på Dinoklänningen gör att du ser längre ut i den och jag tycker den är jättefin. Ser ut att passa dig bra :) Och ja, blomman är ju inte nödvändig att ha kvar. Klänningen kommer ju se "renare" ut utan den.
  • daniiel
    jenniferochaugust skrev 2013-06-04 12:30:57 följande:
    Ja, jag svarade direkt att jag tyckte midjebandet ser för brett ut och att jag specifikt bett om 2 inches brett midjeband. Jag bad dem att göra om midjebandet innan de skickar klänningen. Hoppas verkligen att de gör det också :)
    Förra gången jag bad om en ändring på min ljusrosa balklänning så hade de faktiskt gjort som jag sa när klänningen kom hem till mig!
    Jag har ju även insett hur dyrt och komplicerat det är att byta ett fastsytt midjeband hos sömmerska i Sverige så jag vill verkligen itne råka på det igen...
    Då hoppas jag att dom fixar det innan dom skickar den, för som du säger, är midjebandet fastsytt så kan det bli lite mackel med att byta. Helt onödigt om dom kan göra det rätt på en gång där :) Ska bli spännande att se den på sen ;) Fluffig såg den ju ut vara :D
  • muppen
    daniiel skrev 2013-06-04 12:10:12 följande:
    Jättefin klänning, men, du kanske skulle kika på en liknande utan något alls i midjan och sedan köpa ett separat band till midjan? Då kan du själv styra mer över hur bandet ser ut. Det finns jättemånga fina sk. wedding-sashes.

Och ja, det är väldigt opraktiskt. Även om jag alltid anänder firefox, så har det ju hänt att jag varit inne från någon annan dator via explorer och då funkar ju inget alls.
    Aha kanske smart. Så man kan styra var midjan hamnar. Men många wedding sashes jag sett verkar bara ha lite glitter mitt på, inte riktigt sträcka sig runt liksom?
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-06-04 12:41:37 följande:
    Då hoppas jag att dom fixar det innan dom skickar den, för som du säger, är midjebandet fastsytt så kan det bli lite mackel med att byta. Helt onödigt om dom kan göra det rätt på en gång där :) Ska bli spännande att se den på sen ;) Fluffig såg den ju ut vara :D
    Ja precis! Jag bad om "puffy skirt" och "7 layers of tulle" så jag hoppas på det :)
    Appropå tyllfluff tänkte jag fråga dig, den bästa experten <3, hur "stryker" man tyll?
    Det är så skrynkligt när det kommer nerpackat och svårt att få rakt. Vågar inte stryka. Bör man lämna in på kemtvätten så de kan ånga den eller hur gör jag?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!