• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Hanno39

Idag har min kläning varit vid min dörr och vänt =( Önskar DHL kunde höra av sig innan så man kan ha en möjighet att vara hemma...Får den dock levererad till jobbet i morgon!

Hoppas, hoppas att den passar...vet inte om jag vågar prova den på jobbet innan jag åker iväg till London samma kväll.. tänk om en inte passar, då blir juh hela resan lite nähä...I värsta fall får jag leta något nytt i London ; D 

Jag fick en till avgift på 133 kr. Helt OK tycker jag =)

• Madicken

Oj, va trist! Dom brukar ju ringa innan? Fedex gör det iaf. Hm.. 
    Hoppas den är fin och passar nu  

• Längtandsfull

UPS hör inte av sig innan. Dom gör försök med hemleverans 3 dagar sen hör dom av dig och man örhängen ringa upp dom och bestämma en dag som man kan ta emot leveransen. Förstår inte varför man inte kan bestämma en dag direkt så behöver dom inte göra kanske 3 helt onödiga besök.

• trolldocka
    daniiel skrev 2013-05-29 06:53:04 följande:
    Om jag var du, så skulle jag kolla storlekstabellen och kolla vilken storlek du ligger närmast över bysten, om det är en strl 34 eller 36 och sedan beställa klänningen i den storleken och med snörning då såklart. Chansen är väldigt stor att klänningen kommer passa bra då. Att höftmåttet är större gör inte så mkt i den här modellen av klänning, om det inte är flera flera storlekar större än bystmåttet. Skiljer det bara någon storlek, så går det bra :)
    tack så mycket för all din hjälpsamhet men jag tror inte jag var tillräckligt tydlig. jag funderade mest på om den typen av urrigningning behöver, ursäkta uttrycket, enorma bröst för att se bra ut. 

då jag själv har välsignats med bröst av den lite mindre trafikstoppande sorten så går jag och velar fram och tillbaka, kommer det bara se dumt ut om jag väljer en klänning med en urringning skapad för tjejer med större klyfta? *skratt*

ps. detta är skrivet en aning med glimten i ögat, hoppas att jag inte har förolämpad någon här inne med mina rakt på sak frågor, det är absolut inte menat på det sättet :). jag bor mitt ute på den australiensiska vischan och har alla mina vänner jag skulle kunna rådfråga om sådant här hemma i sverige. och då jag alltid har varit mer av en pojkflicka erkänner jag villigt att jag har verkligen ingen koll alls på sådant här, det här bröllopet känns som min chans att göra mig mer feminin :).... 
  • daniiel
    Madicken skrev 2013-05-29 20:27:57 följande:
    Tusen tack daniiel, tänkte väl det Vet ni vad?? Dom har skickat min klänning! 5-12 dagar skrev hon. Kan det verkligen stämma? Jäkla fart alltså! Skickas med superjetraket? Haha Nu ska jag hem och leta a-line underkjol! Daniiel, vad är det för klänning sa du? Allure? Måste googla det TACK kära du
    Oj, wow.. när beställde du den? Dom måste haft dom färdiga i lager då kanske va? Spännande :) Ja, det är en Allure, nu har du kanske redan hittat den, men jag länkar ändå www.allurebridals.com/Store_ProductDetail.aspx
    Madicken skrev 2013-05-29 21:06:46 följande:
    daniiel! 
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-ka...

WOW den här är grym! Har impulsköpt en underklänning redan...

Är den fel eller tror du den funkar?
    Är det underkjolen i länken eller på bilden som du har köpt? Hur många lager tyll är det i underkjolen? Om det är den på bilden, så kan den kan bli lite väl puffig till din klänning, men det är ju också en smaksak. Svårt att säga helt hundra innan man sett klänningen på riktigt. Hoppas att den ska passa bra :)
  • daniiel
    trolldocka skrev 2013-05-30 01:26:34 följande:
    tack så mycket för all din hjälpsamhet men jag tror inte jag var tillräckligt tydlig. jag funderade mest på om den typen av urrigningning behöver, ursäkta uttrycket, enorma bröst för att se bra ut. 

då jag själv har välsignats med bröst av den lite mindre trafikstoppande sorten så går jag och velar fram och tillbaka, kommer det bara se dumt ut om jag väljer en klänning med en urringning skapad för tjejer med större klyfta? *skratt*

ps. detta är skrivet en aning med glimten i ögat, hoppas att jag inte har förolämpad någon här inne med mina rakt på sak frågor, det är absolut inte menat på det sättet :). jag bor mitt ute på den australiensiska vischan och har alla mina vänner jag skulle kunna rådfråga om sådant här hemma i sverige. och då jag alltid har varit mer av en pojkflicka erkänner jag villigt att jag har verkligen ingen koll alls på sådant här, det här bröllopet känns som min chans att göra mig mer feminin :).... 
    Haha jaha, nejdå, ingen fara :) Det beror ju lite på hur du vill att bysten ska se ut. Vill du försöka framhäva den eller ej. En rak urringning kan ofta få en liten byst att se ännu mindre ut, medan tex en sweetheart-ringning kan framhäva den lite mer. Detaljer på bystpartiet kan också hjälpa till att framhäva bysten. Halterneck får ofta bysten att se lite större ut, men då måste man ju vilja ha axelband :P Tunna, typ spagettiaxelband, är dock inte att föredra om man vill framhäva bysten.
  • Madicken
    daniiel skrev 2013-05-30 08:34:17 följande:
    Oj, wow.. när beställde du den? Dom måste haft dom färdiga i lager då kanske va? Spännande :) Ja, det är en Allure, nu har du kanske redan hittat den, men jag länkar ändå www.allurebridals.com/Store_ProductDetail.asp...
    Madicken skrev 2013-05-29 21:06:46 följande:
    daniiel! 
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-ka...

WOW den här är grym! Har impulsköpt en underklänning redan...

Är den fel eller tror du den funkar?
    Är det underkjolen i länken eller på bilden som du har köpt? Hur många lager tyll är det i underkjolen? Om det är den på bilden, så kan den kan bli lite väl puffig till din klänning, men det är ju också en smaksak. Svårt att säga helt hundra innan man sett klänningen på riktigt. Hoppas att den ska passa bra :)
    Köpte den 28/5 så det var snaba ryck! 
    Såg att jag var lite otydlig, jag borde ha köpt den där underkjolen i länken med släp som du rekomenderade!
    Men hann redan köpa den på bilden.. Kan säkert klippa bort nåt lager eller sälja den vidare om den är för fluffig.
    Tack för info Solig 
  • Popaulolinona

Hej! Jag hoppar in här i tråden.
    Igår beställde jag klänning från Ali express, om två ynka veckor ska det vara levererad så det är bara till å hålla tummarna ;)
    Beställde även skor därifrån men fick idag ett meddelande om att dom inte hade min storlek- Då blev det krångligt värre. Eftersom Ali express är en mellanhand som man betalar till så var det ett jäkla meck men att få tillbaka pengarna som man betalar vid beställningen. Så nu efter massa messande (SUPERBRA kontakt med säljaren) har jag bestämt mej för att köpa skorna ändå (Inte ens 100 och fila fötterna riktigt riktigt noga ;)

Någon mer som beställt klänning från Ali?

• Madicken
    Popaulolinona skrev 2013-05-30 17:02:24 följande:
    Hej! Jag hoppar in här i tråden.
    Igår beställde jag klänning från Ali express, om två ynka veckor ska det vara levererad så det är bara till å hålla tummarna ;)
    Beställde även skor därifrån men fick idag ett meddelande om att dom inte hade min storlek- Då blev det krångligt värre. Eftersom Ali express är en mellanhand som man betalar till så var det ett jäkla meck men att få tillbaka pengarna som man betalar vid beställningen. Så nu efter massa messande (SUPERBRA kontakt med säljaren) har jag bestämt mej för att köpa skorna ändå (Inte ens 100 och fila fötterna riktigt riktigt noga ;)

Någon mer som beställt klänning från Ali?
    Spännande! Vad har du beställt för klänning?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!