• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Bewi
    ardnaxela skrev 2013-01-14 09:21:12 följande:
    Åh men HUR ska man kunna bestämma sig för vilken klänning man ska ha!? Varje gång jag känner att jag bestämt mig hittar jag någon ny fin :D Och ni gör det inte lättare genom att visa upp era fina :D Jag är kort (160) och tjock (strl 46) med timglas-figur och vill ha en kortare klänning. 

Här är några av mina förlag:  
    www.lightinthebox.com/sv/yesenia---cocktail-a...

www.lightinthebox.com/sv/siobhan---brollopskl...

www.lightinthebox.com/sv/perrine---brollopskl...

www.millybridal.com/ballgown-v-neck-satin-lac... (det här har varit min favorit i flera år, "orginalet" alltså) 

www.thdress.com/tulle-strapless-a-line-sweeth... (fast kortad)

ja jag kan fortsätta posta länkar i all evighet :D Men vad tror ni skulle passa mig bäst? Egna förslag mottages tacksamt också :D

Har ni mätt er med korsett eller utan? Det kan ju bli väldig skillnad om klänningen inte har inbyggt korsett och man har en under.  
    jättefina klänningar men klart du ska ta din favvo!!! jag har även spanat in den själv ;) den är superfin och eftersom du har timglasfigur tror jag den skulle bli snyggast av alla du la upp. Ett självklart val för mig iaf :) Lycka till med ditt val :)
  • PimPim83

Vad har ni som köpt kinaklänningar använt för betalningsmetod?

Jag hade bestämt mig för en klänning på Landy Bridal och läst på deras hemsida att de använder bland annat paypal som betalningsmetod. Men när jag försöker beställa klänningen kan jag bara välja mellan att betala med Visakort direkt (ej via paypal), Bank transfer eller western union. Det står ingenting om paypal eller om moneybookers spm de också listar som betlaningsalternativ under hjälpavsnittet på hemsidan.

Jag vill helst inte betala med mitt visa-kort direkt på hemsidan eller med bank transfer. Western union vet jag ingenting om. Hur har ni andra valt att betala och att tänka runt betalningen när man beställer från en "kinaklänning-sida"?

• Kaffegrus
    Emmalinnea skrev 2013-01-14 11:28:50 följande:
    japp där är min fina klänning :) trodde aldrig att jag skulle välja en sådan enkel nästan lite tråkig men jag bara älskar den :) 
    Väldigt enkel, ja, men ändå väldigt fin Man kan ju styla en klänning så den passar in med resten av bröllopet, när klänningen i sig själv är så enkel. Tror du har gjort ett bra val!
    PimPim83 skrev 2013-01-14 19:55:15 följande:
    Vad har ni som köpt kinaklänningar använt för betalningsmetod?

Jag hade bestämt mig för en klänning på Landy Bridal och läst på deras hemsida att de använder bland annat paypal som betalningsmetod. Men när jag försöker beställa klänningen kan jag bara välja mellan att betala med Visakort direkt (ej via paypal), Bank transfer eller western union. Det står ingenting om paypal eller om moneybookers spm de också listar som betlaningsalternativ under hjälpavsnittet på hemsidan.

Jag vill helst inte betala med mitt visa-kort direkt på hemsidan eller med bank transfer. Western union vet jag ingenting om. Hur har ni andra valt att betala och att tänka runt betalningen när man beställer från en "kinaklänning-sida"?
    Jag betalade bara med visakort på vanligt vis när jag beställde från Dino. Inga problem (så vitt jag vet).
  • Kaffegrus
    PimPim83 skrev 2013-01-14 19:41:24 följande:
    Är det någon som vet om Dino syr upp klänningar efter bilder man skickar in?
    Jag skickade in tre bilder och bad dem göra en blanding av dessa. Ingen av bilderna var något de hade inne, och det var inget problem
  • ardnaxela
    Bewi skrev 2013-01-14 12:13:24 följande:
    jättefina klänningar men klart du ska ta din favvo!!! jag har även spanat in den själv ;) den är superfin och eftersom du har timglasfigur tror jag den skulle bli snyggast av alla du la upp. Ett självklart val för mig iaf :) Lycka till med ditt val :)
    Ja det ÄR sjukt fin och jag trodde jag avr säker, men det finns ju så mycket fint annat hahah ;
    daniiel skrev 2013-01-14 11:02:58 följande:
    Väldigt många fina klänningar :) Varför väljer du inte den som varit din favorit länge? Kan det bli fel då? Eller vad tvekar du över angående den klänningen?

Själv är jag väldigt förtjust i dessa från Landy :)
    www.landybridal.co/a-line-strapless-knee-leng...
    www.landybridal.co/a-line-strapless-tea-lengt...
    www.landybridal.co/a-line-strapless-ankle-len...
    www.landybridal.co/wedding-dresses-a-line-swe...
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-knee-l...

Men smaken är som baken. Vad är viktigt för dig gällande en klänning? Vill du ha en kjol i tyll? Överdel i spets? Axelbandslös eller med ärmar? Helt i satin?
    Oh vilka fina!! Det är lite det som är mitt problem, jag hittar alltid så mååånga fina klänningar, jag tror att jag hel enkelt är rädd för att bli missnöjd när jag väl bestämmer mig.
    Jag vet nog inte riktigt vad jag vill, mer än att den ska vara söt och passa min personlighet. Jag trodde jag ville ha spets men inser att jag kolla på tyll, jag vill egentligen ha ärmar, men en bolero funkar.. Kanske bäst att kolla runt mer men jag är rädd att bara öka på min lista över "kanske den"  
  • daniiel
    ardnaxela skrev 2013-01-14 21:33:48 följande:
    Ja det ÄR sjukt fin och jag trodde jag avr säker, men det finns ju så mycket fint annat hahah ;
    daniiel skrev 2013-01-14 11:02:58 följande:
    Väldigt många fina klänningar :) Varför väljer du inte den som varit din favorit länge? Kan det bli fel då? Eller vad tvekar du över angående den klänningen?

Själv är jag väldigt förtjust i dessa från Landy :)
    www.landybridal.co/a-line-strapless-knee-leng...
    www.landybridal.co/a-line-strapless-tea-lengt...
    www.landybridal.co/a-line-strapless-ankle-len...
    www.landybridal.co/wedding-dresses-a-line-swe...
    www.landybridal.co/ball-gown-strapless-knee-l...

Men smaken är som baken. Vad är viktigt för dig gällande en klänning? Vill du ha en kjol i tyll? Överdel i spets? Axelbandslös eller med ärmar? Helt i satin?
    Oh vilka fina!! Det är lite det som är mitt problem, jag hittar alltid så mååånga fina klänningar, jag tror att jag hel enkelt är rädd för att bli missnöjd när jag väl bestämmer mig.
    Jag vet nog inte riktigt vad jag vill, mer än att den ska vara söt och passa min personlighet. Jag trodde jag ville ha spets men inser att jag kolla på tyll, jag vill egentligen ha ärmar, men en bolero funkar.. Kanske bäst att kolla runt mer men jag är rädd att bara öka på min lista över "kanske den"  
    Hur länge är det kvar till bröllopet? :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!