• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Zarah

Hej! Jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig - nu är det en smärre kris... Jag fick hem min underkjol som jag beställt ifrån lightinthebox igår och provade den direkt med min klänning. Det blev jättekonstigt, jag fick som en stor bubbla som stack ut framtill. Är det någon som förstår hur jag menaroch har ngn aning om vad som ått snett? Och vad gör man åt det. Jag ska försöka lägga upp en bild här imorgon så får ni se hur det ser ut. Jag har en a-linjeformad klänning med litet släp. Underkjolen har två ringar och en massa tyll och jag tyckte den höll upp släppet snyggt. Men det hålls ut nästan lika myckekt på framsidan, blev som en stor bubbla och jag tyckte dt såg jättekonstigt ut. Men dt blev ju väldigt lätt att gå. Fanns hur mycket benutrymme om helst.

• daniiel
    Zarah skrev 2013-01-12 23:46:18 följande:
    Hej! Jag hoppas verkligen att någon här kan hjälpa mig - nu är det en smärre kris... Jag fick hem min underkjol som jag beställt ifrån lightinthebox igår och provade den direkt med min klänning. Det blev jättekonstigt, jag fick som en stor bubbla som stack ut framtill. Är det någon som förstår hur jag menaroch har ngn aning om vad som ått snett? Och vad gör man åt det. Jag ska försöka lägga upp en bild här imorgon så får ni se hur det ser ut. Jag har en a-linjeformad klänning med litet släp. Underkjolen har två ringar och en massa tyll och jag tyckte den höll upp släppet snyggt. Men det hålls ut nästan lika myckekt på framsidan, blev som en stor bubbla och jag tyckte dt såg jättekonstigt ut. Men dt blev ju väldigt lätt att gå. Fanns hur mycket benutrymme om helst.
    Ringarna brukar vara ställbara, just för att kunna anpassas efter varje klänning, så det blir rätt vidd både framtill och bak. Har du prövat göra det? Alternativt plocka ur en, eller båda, ringarna. Det ger fortfarande lite mer lyft åt släpet än en underkjol utan släp. Ibland kan man få pröva sig fram lite :)
  • daniiel
    130810 skrev 2013-01-12 23:36:56 följande:
    Har precis beställt den här klänningen från Dinobridal! Blev störtförälskad och kunde inte låta bli. Hoppas att den är lika fin i verkligheten :). Har inte ens hunnit ut och tittat i butik men den här var allt jag letat efter. Längtar tills den kommer. Tror ni man kan sälja den vidare om den inte skulle passa?   
    Underbar klänning du har valt och jag håller tummarna för att du ska bli nöjd :) Visa hemskt gärna bilder på den sen! Och.. allt brukar ju gå att sälja, till rätt pris och rätt köpare ;) hehe
  • 130810
    daniiel skrev 2013-01-13 01:42:38 följande:
    Underbar klänning du har valt och jag håller tummarna för att du ska bli nöjd :) Visa hemskt gärna bilder på den sen! Och.. allt brukar ju gå att sälja, till rätt pris och rätt köpare ;) hehe
    Tack! Tycker den är helt otrolig och hoppas så att den ska vara perfekt i verkligheten Solig
    Det verkar som att många verkar nöjda med sina Dinoklänningar iaf.

Återkommer nog till dig i  "fråga vad du vill" tråden men frågor om underkjol sen om den är bra dvs Glad 
  • FrökenSnartFru
    Limba skrev 2013-01-10 23:31:26 följande:
    HALLÅ!! Idag kom en av mina klänningar!!
    {#emotions_dlg.flower}Solig{#emotions_dlg.flower}

För stor i överdelen men beställde en storlek större för säkerhetsskull, det är ju bara att sy in den Skrattande
    Den har ett jättevackert släp!!! Det va jag inte beredd på haha. 
    Ha överseende med bilden, inte så lätt att snöra på sig denna makalösa klänning själv, den ska sitta tajtare och sys in som sagt. Ska även sy bort hjärtformen, så den blir rak i bysten! Och kolla om det går att ta bort silvertjafset i sidan. Det glömde dom ändra. Och jäklar va tung den va! jag är jätteglaaaad!

Förlåt mig, fattar inte hur man gör bilderna mindre Skrikandes 
    Förlåt om jag bildbombar er i alla trådar, men jag e så glaaaad!
    Vad roligt att den blev så bra!
  • FrökenSnartFru

Igår klickade jag hem underkjol och flower girl-klänning från Ebay.

Hoppas att båda passar till min klänning.
  • Limba
    FrökenSnartFru skrev 2013-01-13 11:30:36 följande:
    Vad roligt att den blev så bra!
    Tack, ja det är jättekul! {#emotions_dlg.flower}
  • Zarah

Jag får inte till det här med citering riktigt. Men det här är Daniiels svar på min vädjan om hjälp med underkjolen: "Ringarna brukar vara ställbara, just för att kunna anpassas efter varje klänning, så det blir rätt vidd både framtill och bak. Har du prövat göra det? Alternativt plocka ur en, eller båda, ringarna. Det ger fortfarande lite mer lyft åt släpet än en underkjol utan släp. Ibland kan man få pröva sig fram lite :)" Och är kommer mitt svar och fråga: Ah, vad bra. Då ska jag pröva att minska på ringvidden. Jag tänkte att ringarna kanske hamnar på fel eftersom jag är 180 cm lång och att jag kanke behöver förlänga underkjolen på ngt sätt.

• daniiel
    Zarah skrev 2013-01-13 13:59:23 följande:
    Ah, vad bra. Då ska jag pröva att minska på ringvidden. Jag tänkte att ringarna kanske hamnar på fel eftersom jag är 180 cm lång och att jag kanke behöver förlänga underkjolen på ngt sätt.
    Ja, pröva ändra vidden på ringarna och se om det blir någon skillnad :) Sedan kan det vara så att underkjolen är lite för kort. Tyvärr verkar alla underkjolar vara anpassade efter tjejer som 160cm långa. Hoppas det ska bli bra :)
  • Kaffegrus
    130810 skrev 2013-01-12 23:43:31 följande:
    Hoppas att bilden kommer med nu... Annars är länken här: www.dinobridal.com/discount-store-hand some-scoop-appliqued-empire-waist-satin-wedding-co stume-in-2013-wd2013039-p-5235.html

Verkligen vacker! Ser fram emot att se Känns som det blev en våg av Dinobeställningar här. Hoppas det går bra för oss alla och att vågen med kort på hur det blev snart kommer upp här
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!