• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • LillaFjäril
    daniiel skrev 2012-11-07 11:43:57 följande:
    Nej, det är inte alltid man får betala moms och tull, men det är bra att man räknar med det, så det inte kommer som en stor överraskning sen. Jag har beställt 4 brudklänningar och 2 tärnklänningar och inte behövt betala tull på någon av dom. Andra beställer en klänning och får betala tull. Det är bara slumpen som avgör.

Vad är det för klänning och vart tänker du beställa den ifrån? 4000kr är ju egentligen inte mkt för en brudklänning, men i kinaklänningssammanhang, så är det dock en lite dyrare klänning.

Kan du tänka dig att sälja klänningen du redan har hemma, för att kunna få lite pengar till den nya klänningen? Är den nya klänningen du tänkt beställa din drömklänning? Hur skiljer sig den från klänningen du redan har köpt?
    Klänningen jag tänkt beställa är från Etsy och är en spetsklänning som är en kopia av min drömklänning.

Den klänning jag redan köpt i butik är en vanlig ny brudklänning utan spets som jag i så fall kommer att sälja. Men det är ju bra att ha den som reserv Glad 
  • daniiel
    LillaFjäril skrev 2012-11-07 11:59:40 följande:
    Klänningen jag tänkt beställa är från Etsy och är en spetsklänning som är en kopia av min drömklänning.

Den klänning jag redan köpt i butik är en vanlig ny brudklänning utan spets som jag i så fall kommer att sälja. Men det är ju bra att ha den som reserv Glad 
    Okej, du skulle inte kunna tänka dig att fråga runt hos andra företag och se om du kan få den billigare? Jag tänker om det är priset som "avskräcker" dig lite. Har du någon länk till klänningen?

Och om priset inte är något problem, så är det väl bara att tuta och köra :)
  • Principisessan

idag kom äntligen min klänning :) 

Eftersom jag försökte testa den fort som attan innan sambon kom hem så blev bilderna därefter...

Den ska nog snöras hårdare i ryggen och så funderar jag på om jag inte borde lämna in den för att kortas av lite och tas in en aning både på spetsöverdelen och på klänningen, det känns som att det inte skulle göra något om den var aningen mindre, för att snörningen ska bli snygg. (jag drar åt överdelen på bilden, den sitter lösare egentligen) 

Med spetsöverdselen på...

och utan... 

Slöjan var inte fullt så puffig som jag ville ha den så jag säljer nog den, eller ger den till barnen som leksak,
    men själva klänningen är jag grymt nöjd med, känns så "jag" :)  
  • sofialouise

Majjja: Ser ju toppenfin ut! Åh vad roligt för dig, vilken lättnad att de blev så bra! Lite ändringar får man ju nästan räkna med att göra tror jag. Grattis!

• Juli2013
    daniiel skrev 2012-11-07 02:33:48 följande:
    Tycker du spetsen på bilden ser billig ut? Jag tycker inte det. Du kommer nämligen få samma spets om du beställer en sån klänning :) Jag tycker inte du ska oroa dig över den saken, jag tvivlar på att du kommer uppleva den som billig. Väljer du en klänning i ivory, så kommer ju spetsen också vara i ivory, väljer du vit klänning så får du vit spets :)
    Kan man lita på att klänningen ser likadan ut i verkligheten..? Jag tycker ju att den är fin på bilden men är så rädd att den inte ska vara sådan i verkligheten, jag menar priset är ju så bra och man tänker att man inte riktigt vet vad man får. Jag menar spets kan vara jättefin eller så kan den se billig och plastig ut... Men du kanske vet att klänningarna brukar uppfylla bilderna..? Tack för din hjälp!
  • daniiel
    majjja skrev 2012-11-07 18:21:33 följande:
    Jättefin klänning!, men jag håller med om att den ser ut att behöva tas in en aning av bilderna att döma. Hurvida den ska kortas av beror ju helt på vilken längd du tänkt dig, men jag tycker den är fin längd som den är. Hursom, så är det ganska små ändringar och klänninger ser väldigt fin ut :)
  • daniiel
    Juli2013 skrev 2012-11-07 21:42:25 följande:
    Kan man lita på att klänningen ser likadan ut i verkligheten..? Jag tycker ju att den är fin på bilden men är så rädd att den inte ska vara sådan i verkligheten, jag menar priset är ju så bra och man tänker att man inte riktigt vet vad man får. Jag menar spets kan vara jättefin eller så kan den se billig och plastig ut... Men du kanske vet att klänningarna brukar uppfylla bilderna..? Tack för din hjälp!
    Eftersom Landy endast har bilder på egensnydda klänningar, inte lånade bilder, så får man en klänning som ser ut som den på bilden. Ja, ifall man inte själv vill göra ändringar. Jag tror som sagt inte att du ska oroa dig över spetsen, den brukar vara bra :) Du får ju dock inte tro att du kommer få en klänning som motsvarar en för 20 000kr eller mer här hemma i Sverige, men du kan nog förvänta dig samma kvalitet som en för en prislapp kring 10 000kr.
  • L och J
    majjja skrev 2012-11-07 18:21:33 följande:

Eftersom jag försökte testa den fort som attan innan sambon kom hem så blev bilderna därefter...

Den ska nog snöras hårdare i ryggen och så funderar jag på om jag inte borde lämna in den för att kortas av lite och tas in en aning både på spetsöverdelen och på klänningen, det känns som att det inte skulle göra något om den var aningen mindre, för att snörningen ska bli snygg. (jag drar åt överdelen på bilden, den sitter lösare egentligen) 

Med spetsöverdselen på...

och utan... 

Slöjan var inte fullt så puffig som jag ville ha den så jag säljer nog den, eller ger den till barnen som leksak,
    men själva klänningen är jag grymt nöjd med, känns så "jag" :)  
    Kul att du är nöjd! den ser fin ut! Men jag håller med om att den skulle bli snyggare om den kortas av lite
  • Galathea

Åh hjälp, jag skickade just in en beställning :O
    Nervigt som fasen ju! Hoppas hoppas hoppas det blir bra nu :) 

• Principisessan

mm, ska nog göra det. Snörade åt den lite hårdare och då blev passformen bättre..vad säger ni, blev det bättrre nu eller ser det ut att vara för hårt snörat? (tänker på skenorna som lyser igenom lite här nu... 
    Annars lämnar jag in den hos skräddare och så får de sy in den åt mig

spetstoppen ska också sys in

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!