• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Galathea

Jag håller på att bygga en klänning ^^ fattar man hur jag menar? jag har ingen aning om vad det borde vara för tyg, den vänsta står det chiffong, den högra satin/organza. men jag vet inte vad det ska vara till den kombinerade. Hjälp?! vad mer behöver de veta förutom mått?
    Och så ska man väl skriva vilken färg man vill ha, så då måste jag bestämma mig för om jag vill ha ivory eller inte... har lekt med tanken på en blå klänning eftersom det är mer "jag", men inte bestämt mig än.

• thomazine

Nu vet jag ju att detta är brudtråden, men ni verkar vara så aktiva och fulla på Kin-klännings-kunskap så jag är fräck nog att försöka mig på ett svar här ;) Det var meningen att mina tärnor skulle ha aprikosa klänningar, men jag hittar verkligen inte en enda sida som erbjuder aprikos chiffong Finns ju så fina klänningar på exempelvis lightinthebox.com men jag vågar inte beställa någon av färgerna för de stämmer ju inte med resten av festen... Finns här någon som vet en Kina-sida med aprikos chiffong?

• daniiel
    Juli2013 skrev 2012-11-06 19:00:33 följande:

Jag är så sugen på denna! www.landybridal.co/a-line-sweetheart-chapel-t...

Jag ´älskar spets men är så rädd att den ska kännas billig... Har ni erfarenhet av spets? Ska man be om någon speciell typ av spets, nyans, eller finns det kanske bara en sort..? Glad Åh vad det är svårt det här, men roligt!

Tycker du spetsen på bilden ser billig ut? Jag tycker inte det. Du kommer nämligen få samma spets om du beställer en sån klänning :) Jag tycker inte du ska oroa dig över den saken, jag tvivlar på att du kommer uppleva den som billig. Väljer du en klänning i ivory, så kommer ju spetsen också vara i ivory, väljer du vit klänning så får du vit spets :)
  • daniiel
    Galathea skrev 2012-11-05 23:16:02 följande:
    Jag håller på att bygga en klänning ^^ fattar man hur jag menar? jag har ingen aning om vad det borde vara för tyg, den vänsta står det chiffong, den högra satin/organza. men jag vet inte vad det ska vara till den kombinerade. Hjälp?! vad mer behöver de veta förutom mått?
    Och så ska man väl skriva vilken färg man vill ha, så då måste jag bestämma mig för om jag vill ha ivory eller inte... har lekt med tanken på en blå klänning eftersom det är mer "jag", men inte bestämt mig än.

Jag tror ju helt klart att kjolen du vill ha skulle göra sig bäst i chiffong, men överdelen, med den "kragen", blir nog svår att göra i chiffong och skulle nog bli bäst i satin, som den är. Hur den kombinationen, med satinöverdel och chiffong på nederdelen blir vet jag inte... det är väl inte så vanlig komination. Och dom behöver inte veta något mer än dina mått :)

När det gäller färgen, så välj inte blå om du inte är 100% säker eller har tid och råd att eventuellt beställa en annan klänning också. Jag tror att chansen är större att du ångrar en blå klänning än en vit, om du inte är helt säker alltså.
  • daniiel
    thomazine skrev 2012-11-06 19:14:44 följande:

Nu vet jag ju att detta är brudtråden, men ni verkar vara så aktiva och fulla på Kin-klännings-kunskap så jag är fräck nog att försöka mig på ett svar här ;) Det var meningen att mina tärnor skulle ha aprikosa klänningar, men jag hittar verkligen inte en enda sida som erbjuder aprikos chiffong Finns ju så fina klänningar på exempelvis lightinthebox.com men jag vågar inte beställa någon av färgerna för de stämmer ju inte med resten av festen... Finns här någon som vet en Kina-sida med aprikos chiffong?

Har ni bara aprikos som färg i ert tema? Eller har ni någon annan färg också, som du skulle kunna tänka dig tärnklänningarna i ifall du inte skulle hitta aprikosa? Och/eller att du kan få in aprikost i accessoarer, tex band i midjan, smycken, skor och buketter? Det kan ju vara bra att tänka på alternativ ifall du inte skulle hitta precis rätt aprikosa klänningar.
  • LillaFjäril

Jag måste fråga vad ni tycker.

Jag funderar på att beställa en kinaklänning från nätet som kostar 4 000kr men sen tillkommer  ju frakt + moms och tull så det blir ju totalt ca 6 000kr. Får man alltid betala moms och tull eller tror ni att man kan ha tur och slippa ibland?

Sen är det ju så att jag egentligen redan köpt en klänning för 6 000kr i butik som är fin men inte min drömklänning.

Hur hade ni gjort?  

• daniiel
    LillaFjäril skrev 2012-11-07 11:36:05 följande:

Jag måste fråga vad ni tycker.

Jag funderar på att beställa en kinaklänning från nätet som kostar 4 000kr men sen tillkommer  ju frakt + moms och tull så det blir ju totalt ca 6 000kr. Får man alltid betala moms och tull eller tror ni att man kan ha tur och slippa ibland?

Sen är det ju så att jag egentligen redan köpt en klänning för 6 000kr i butik som är fin men inte min drömklänning.

Hur hade ni gjort?  

Nej, det är inte alltid man får betala moms och tull, men det är bra att man räknar med det, så det inte kommer som en stor överraskning sen. Jag har beställt 4 brudklänningar och 2 tärnklänningar och inte behövt betala tull på någon av dom. Andra beställer en klänning och får betala tull. Det är bara slumpen som avgör.

Vad är det för klänning och vart tänker du beställa den ifrån? 4000kr är ju egentligen inte mkt för en brudklänning, men i kinaklänningssammanhang, så är det dock en lite dyrare klänning.

Kan du tänka dig att sälja klänningen du redan har hemma, för att kunna få lite pengar till den nya klänningen? Är den nya klänningen du tänkt beställa din drömklänning? Hur skiljer sig den från klänningen du redan har köpt?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!