• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Ja, man får verkligen skylla sig själv när man inte har tid att gå in och läsa särskilt mkt i tråden längre. Jösses, vad det händer grejer. Har sållat brutalt bland inläggen och bara tittat på bilderna - och wow säger jag.

1700tal - Vilken fantastisk klänning! La Sposan får ursäkta, men klänningen med bandet tycker jag klär dig kanonbra. Mycket mer wow över den. *Sorry* Skrattande

Minuz - Vilka förändringar du har gjort med klänningarna. Den fd aprikosa är riktigt jäkla fin nu. Hade lätt valt den. Ska det vara fluff så ska det. Glad

Anny - Tycker också att Lillyklänningen är fin, men om du ska ta bort detaljerna och släpet, som 1700tal säger, så kör på volangklänningen. Den är väldigt söt, men samtidigt cool. Cool Osså klär den dig, men förstår vad du menar med översta volangen. Hoppas att du löser det.

• Italia08
    1700tal skrev 2012-06-12 12:39:15 följande:

Jag är ju såld på enaxlat så jag röstar för med!

Italia - mmmm, vi får väl se vilken det blir... Kan ju bara konstatera att alla är mer eller mindre unisona i sina åsikter... När var ditt bröllop nu igen? För det har väl inte varit? Visst var det i aug?

Nej, det har inte varit än. Som tur är! =) Men det börjar dra ihop sig så smått. Den 28 juli är det dags, så nästan i augusti. Flört Det är en jäkla massa fixande och mycket jobb samtidigt nu så jag hinner inte hänga här alls längre. Vi har väl koll på det mesta, mest detaljer kvar, som festprogram, dukning, bordsplacering och sånt.

Hur går det för dig i planeringen? Och er andra också för den delen? Vem är näst på tur att säga ja?
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-06-12 12:55:10 följande:

Så var det ju! Var rädd att jag hade missat dig i din ursnygga klänning..

Jovars, vi ligger nog rätt bra till vi oxå. Vi har en v semester nu (där vi flänger runt och träffar allt och alla), sen jobbar vi båda heltid tills veckan innan bröllopet. Så gäller att få lite gjort nu. Veckan innan ska vi fylla slottet med möbler osv, göra alla blommor mm. Sen åker vi på resan nästan direkt efter. Lite musikstyr kvar dock...

Tack. Solig Har bokat in en tid hos sömmerskan för en sista provning om två veckor. Ska även se till att få dit en släpupphängningsanordning (i brist på det rätta ordet). Funderar på om det inte är bäst med en krok ändå. Vill ju inte att underkjolen ska synas.

Hur gör ni andra? Ja, ni som ska behålla släpen vill säga. *absolut ingen pik*  Tungan ute
  • Italia08
    Unga brudar - Fina klänningar!

Ungbrud2012 - Tycker också helt klart den långa. Men smaken är delad, så det är ju du som ska bestämma. Men själv hade jag tagit den långa. Sitter superbra på dig!
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-06-15 12:10:03 följande:

Italia - jag kommer nog ha släpet nere hela kvällen. Provdansade med blivanden med min svartvita klänning och det fanns inget behov att fästa upp släpet, det följde så snällt med när jag svängde. Även när jag backade. Och vi ska ha festen och dansen på ett glatt stengolv så har inga bekymmer längre. Tycker i ärlighetens namn att det inte är så supersnyggt med uppfäst släp och jag har inget emot att va lite "om och kring" mig. Och om det behövs nån gång så får jag väl lyfta upp släpet och hålla det i handen.

Aha. Själv har jag nog inte ens sett hur det ser ut när man hänger upp släpet, nu när jag tänker efter. Har bara tänkt att det är så man ska göra. *haha*
    Och provdansa? Nä jösses det har jag inte vågat. Förvånad

Har dessutom inte provat klänningen på typ tre månader nästan heller. Jag får se hur det ser ut när jag testar hos sömmerskan, ska åtminstone ha en liten ögla så att jag kan hålla i släpet.
  • Italia08

Förresten, är det någon som vet hur sjutton man får tag på fina, vinröda slipsar? Det verkar vara helt omöjligt. Har visserligen inte kollat i Göteborg än, utan en dagstripp dit får bli sista utvägen. 

• Italia08
    1700tal skrev 2012-06-15 12:43:03 följande:

Men åk till dressmann i nästa stad då och be din affär att ringa och kolla innan att den finns inne.

Hittade marskalkarnas rosa slipsar på dressmann förra veckan, helt otippat! Perfekt fär för de hade erbjudande 2 för 199! Sååå billigt jämfört med de andra jag köpte först men lämnade tillbaka för jag gillade inte nyansen... Den första dressmann hade helt slut på rosa slipsar, i den andra staden hade de! Hon i butiken sa att det berodde på att det är studentvecka nu. De skulle få in nytt senare.

Har redan varit i två närliggande städer utan att få napp. De hade inte ens vinröda. =(
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-06-15 12:38:47 följande:

Å andra sidan är din klänning lättare att fästa upp eftersom den är draperad. Din blir nog mkt bättre uppfäst än mina två (vilken det nu blir), om du vill få bort släpet efter kyrkan. Det är ju inget svårt för sömmerskan att göra en uppfästning, särskilt på din klänning.

Haha, ska du inte provdansa med klänningen alls innan bröllopet??

Det låter ju bra. Får se hur det ser ut när sömmerskan testar helt enkelt.
    Förresten så blir det ett borgerligt bröllop utomhus för oss. En vän till blivandes familj ska viga oss. En liten parentes bara. Glad

Hehe, jo, jag ska väl provdansa, men inte än. =)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!