• Italia08

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

knyttan skrev 2012-02-29 00:51:43 följande:
    Jag vet inte om det är ngn som beställt från Milly efter mig som har fått hem sin klänning, men det är defenitivt flera itråden som har beställt senare o redan fått sina Gråter
    Jag beställde min klänning av Milly den 12 december och fick den i mitten av januari. Du borde få hem din klänning snart. Har du mejlbombat dem och kollat? Glad
  • Italia08

Åh ... nu börjar folk höra av sig och tacka för inbjudningarna. Några har dessutom osat redan. =) Plus att de tycker att inbjudningskorten var fina. Känns alltid roligt att höra när man har slitit med något. Solig
    Och nu känns det verkligen "på riktigt" också, pirrar lite extra i magen ...

• Italia08
    bridetobe2013 och lillzan - Vilka fina klänningar ni har fått hem! Kul att äntligen få se lite klänningar igen, det var alldeles för längesedan. Och roligt att höra att ni är nöjda också. Glad
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-03-03 16:43:45 följande:

Åh, vad roligt!

Börjar oxå känna att det är på "riktigt", vilket inte alls känns lika bra. Tycker ju det är mkt jobbigt med "trängda" situationer, så jag hade en liten melt down i morse där jag förbannade detta stora bröllop... Eller åtminstone vigseln, festen är inte alls lika ångestladdad. Så jag vet inte om jag vågar skicka ut inbjudningarna, då är det ju liksom kört?!

Det känns som att melt downs hör till tyvärr. Själv har jag som tur är bara haft "små" än så länge (*peppar*) och det jag meltar om är också mest vigseln. Vi ska visserligen inte vigas i kyrkan utan i trädgården där vi ska ha festen och av en förrättare som är bekant till min m2b:s famillj. Men likväl kommer det att vara 55 gäster, vilket känns mycket för oss eftersom vi inte riktigt gillar att stå inför folk ...

Hur många gäster ska ni ha?
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-03-04 10:03:27 följande:

Haha, det värsta är ju att den definitivt lär finnas på rean i höst. Vilken Lilly var det du har köpt? Vet inte om du visade den. Det var en länk ovan till en ur nya sortimentet, den med veckat tyg över bysten. Jag fullkomligt ÄLSKAR den, den är helt underbar! Annars är jag generellt inte förtjust i Lillys klänningar, de är lite för "lagom" för min smak... Men den var underbar! Med lite mer volym i kjolen hade den blivit ännu bättre. Men nu blir det inga fler klänningar för mig!

Men det är ju rätt många i tråden som köpt på lillys rea. Men kan göra riktiga fynd. Problemet är bara att de flesta riktigt billiga mest är i större strl.

Bridetobe2013 - håller med vad Daniiel skrev, en bolero i lättare material skulle va fint.

Om man vill ha långa ärmar (för det var väl i mars?):

Den här tycker jag är SÅ fin:

Italia08 - Vi är drygt 100 pers på festen. Sen har ytterligare personer visat intresse för att komma till kyrkan och titta på vigseln. Vi har pratat om att vigas bara med närmaste familjen och sen sammanstråla med alla gästerna på slottsbacken istället för brudskålen osv. Men jag upplever det som om jag vänder upp och ner på hela världen och det är sååååå synd om alla gäster som inte får se vigsen, för det är ju det aaaallra viktigaste osv osv. Jag kontrar då med att "JA, det ÄR det viktigaste - just därför vill jag inte utsätta mig själv för risken med min panikångest just då av alla tillfällen!"

Dilemmat är väl att jag (och till viss del min omgivning) har levt med det i många år nu och det är som det är. Min omgivning verkar dock vara överrens om att vid just vigseln är det bara att ta tjuren vid hornen, det är för stort tillfälle att anpassa sig till mina egenheter (för gästerna). Jag å andra sidan tänker lite tvärtom, jag anpassar mig och kämpar med det här hela tiden, då släkten förväntar sig min närvaro jämt och ständigt. Därför vill jag för en gångs skull inte behöva va rädd att det raserar. Just vid det här tillfället vill JAG kunna njuta av vigseln, på mina villkor. Men det verkar tyvärr inte som det kommer bli så.

Jag håller med Darling Daisy. Fundera verkligen ett varv till på det hela och välj det alternativ som känns bäst för ER. Ni måste INTE (tycker jag) ha en vigsel för alla 100 bara för att de är bjudna på festen. Det är ni som bestämmer och det är viktigt att ni får en bra dag. Och att ni helst inte bryter ihop, varken dagarna före vigseln eller under tiden.
    Och hur många av de 100 räknar ni som de "närmaste" och "viktigaste"?

Innan vi bestämde oss så hade vi tänkt att bara ha en liten vigsel först med de närmaste. Men till slut blev det svårt att välja ut vilka som skulle få vara med eftersom vi (trots 55 gäster) bara egentligen har bjudit "de närmaste" vilket inkluderar "nära respektive" och lite "mindre nära respektive". Vi har inte ens bjudit hela släkten. Men för att få ner pressen och "högtidligheten" lite så har vi valt en trädgårdsvigsel i stället - dock med alla gäster närvarande.
  • Italia08
    1700tal skrev 2012-03-04 10:03:27 följande:

Italia08 - Vi är drygt 100 pers på festen. Sen har ytterligare personer visat intresse för att komma till kyrkan och titta på vigseln. Vi har pratat om att vigas bara med närmaste familjen och sen sammanstråla med alla gästerna på slottsbacken istället för brudskålen osv. Men jag upplever det som om jag vänder upp och ner på hela världen och det är sååååå synd om alla gäster som inte får se vigsen, för det är ju det aaaallra viktigaste osv osv. Jag kontrar då med att "JA, det ÄR det viktigaste - just därför vill jag inte utsätta mig själv för risken med min panikångest just då av alla tillfällen!"

Dilemmat är väl att jag (och till viss del min omgivning) har levt med det i många år nu och det är som det är. Min omgivning verkar dock vara överrens om att vid just vigseln är det bara att ta tjuren vid hornen, det är för stort tillfälle att anpassa sig till mina egenheter (för gästerna). Jag å andra sidan tänker lite tvärtom, jag anpassar mig och kämpar med det här hela tiden, då släkten förväntar sig min närvaro jämt och ständigt. Därför vill jag för en gångs skull inte behöva va rädd att det raserar. Just vid det här tillfället vill JAG kunna njuta av vigseln, på mina villkor. Men det verkar tyvärr inte som det kommer bli så.

Nu blev det ju väldigt tokigt i mitt förra inlägg. Glömde att städa. Gör därför ett nytt försök för tydlighetens skull. Sorry.

Jag håller med Darling Daisy. Fundera verkligen ett varv till på det hela och välj det alternativ som känns bäst för ER. Ni måste INTE (tycker jag) ha en vigsel för alla 100 bara för att de är bjudna på festen. Det är ni som bestämmer och det är viktigt att ni får en bra dag. Och att ni helst inte bryter ihop, varken dagarna före vigseln eller under tiden.
    Och hur många av de 100 räknar ni som de "närmaste" och "viktigaste"?

Innan vi bestämde oss så hade vi tänkt att bara ha en liten vigsel först med de närmaste. Men till slut blev det svårt att välja ut vilka som skulle få vara med eftersom vi (trots 55 gäster) bara egentligen har bjudit "de närmaste" vilket inkluderar "nära respektive" och lite "mindre nära respektive". Vi har inte ens bjudit hela släkten. Men för att få ner pressen och "högtidligheten" lite så har vi valt en trädgårdsvigsel i stället - dock med alla gäster närvarande.
  • Italia08

Men vad fasen! Jag tog ju bort allt! Jaja, ni får försöka förstå ändå. *suck*

• Italia08
    1700tal - Var hittade du den fina boleron (inte coral's) som du postade förut?
  • Italia08

Jag skulle behöva lite smakråd/tygråd. Håller just nu på att söka runt på ebay efter en sjal/wrap och hittar en himla massa. Men vilket material är snyggast och vilket kan passa till min klänning? Har dåligt koll på sånt där ...
    Hittar ju både chiffong, satin och organza.

Hjälp? Glad

• Italia08

Woho! Jag debuterade precis på ebay ... Förvånad
    ... och köpte en sjal till slut. Hoppas bara att den blir bra ... *läskigt*

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!