Inlägg från: Drömbröllop12 |Visa alla inlägg
  • Drömbröllop12

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

daniiel skrev 2011-10-31 13:16:22 följande:
    Det stämmer bra att DH är en samlingssida för olika säljare och därigenom finns det ju bättre och sämre säljare. Själv har jag beställt 4 klänningar från 3 olika säljare och 2 blev bra och 2 mindre bra. Hamnade i dispyt med en av säljarna och det tog tid innan det hela löstes. Det är ju lite av en chansning, men kollar man säljarna noga är ju chansen större att få hem det man beställt :)

Denna säljaren har ju tex 0 Transactions och 0 Positiv feedback, så där skulle jag inte våga chansa.
    www.dhgate.com/wedding-dress-bride-gown-simon...

Har du kikat om den klänningen finns på någon av de lite mer välanvändana kinasidorna? Alternativt vad det skulle kosta att få den uppsydd hos någon av dom?

Jättefin klänning :)
    Kontaktade Weddingdresses som säljer via tradera. En kille som har egen butik tydligen i Kina. Han ville ha 2350:- för att göra den och vet att många blviit nöjda som köpt från honom. Vad tycker ni är det ett rimligt pris?

Beställer jag själv från DH gate blir det ju dock mkt billigare men känns mer risky... 
  • Drömbröllop12
    daniiel skrev 2011-11-01 11:25:29 följande:
    Jadu, om det är ett rimligt pris... det tycker jag nog om du får klänningen som du vill ha den :) Kan ju inte direkt påstå att jag tycker det är dyrt. Om du känner dig tryggare med det, än att chansa på en säljare på DH, så tycker jag du kan köra på det :)

Äh nu kör jag på att köpa direkt från Kina, man måste våga lite Blir superbilligt och tänk om den är fin då är det ju världens kap.

Trodde jag ville ha klänningen i satin men efter att ha chattat med olika säljare så rekommenderar de den i taffeta, vad säger ni experter? Jag kan nada om material!

• Drömbröllop12
    1700tal skrev 2011-11-03 16:38:48 följande:

Den är helt underbar!! Tror den kommer bli fantastisk.. Var det du som startade en tråd om hur dina närmaste reagerade när du visade bild på en Jim Hjelm (inte fotoshopad)? Det kommer jag ihåg, om det nu var du.

Kan inte heller förstå hur nån inte kan tycka den är vacker. Sen har ju alla olika smak (jag gillar ju tex fluff i stora mängder vilket syns på de i mitt galleri! ) men det betyder ju inte att man inte kan tycka att andra klänningar är smakfulla och eleganta. Vilken din är i MÄNGD!

Skor... Jaa, du kan väl ha med liiten klack isf, om du inte känner för ballerinas. Jag tänkte likadant, är lång själv med just brudskor tycker jag det är fint om det bara är lite klack. Mina finns oxå i mitt galleri, köpte dansskor eftersom jag lätt får skoskav och vill ha bekväma skor.

Supersnygga skor du hittat! Var har du köpt dem ch vad kostade de?
  • Drömbröllop12

Tjejer: Hur skriver man att man önskar snörning i ryggen på sin klänning INTE dragkedja? Så man har lite storleksmarginal, det är väl smartast? Eller??

• Drömbröllop12
    Stridspinglan skrev 2011-11-05 13:03:29 följande:
    Har just fått min klänning nu i veckan och är rätt besviken... Klänningen kommer från kanaca.com och är för lång fram och för kort bak (särskilt när man har underkjolen, vilket jag ju hade tänkt).
    Dessutom kan jag inte dra upp dragkedjan i ryggen hela vägen, den är alldeles för tajt där och det saknas runt 10 cm.
    Detta i sin tur leder till att den sitter fel över bröstet.
    Över magen är den alldeles för stor, men det hade man ju kunnat korrigera, bättre med för mycket tyg än för lite.

Dessutom har tillverkaren lagt ner en faktura i paketet på ytterligare $60.00 som jag inte hört talas om tidigare under uppgörelsen. (Det har inte med frakten att göra då företaget hade "free shipping" som ledord och jag har betalat DHL separat).

På hemsidan har det tidigare stått att det är öppet köp, men nu har de gjort om hemsidan och inga av dessa flikar går att öppna. Är så rädd att bli lurad.
    Är inte särskilt ytlig av mig, men hade hoppats så mycket på klänningen så detta blev ett riktigt antiklimax.

Har mailat tillverkaren som vill att jag skickar fotografier på det som är fel. Dock känner jag nog mest att hela klänningen är fel, vill byta modell och inte låta de sy om den.
    Någon med liknande erfarenheter som har några tips och råd att ge?

Åh vad tråkigt, stackars dig! Vill du lägga upp bild?

Om det är de som mätt fel så hänvisa till det och be att få retunera. Vet dock inte vad frakten tillbaka går på, kanske lika dyrt som klänningen. Usch det gäller att vara ute i god tid så man hinner få det rätt. *lider med dig*

• Drömbröllop12

Nu har jag gjort beställningen, gaaaah såå nervöst!!!!!!!

• Drömbröllop12

Jag dööör! Medan jag var ute med hunden har posten varit här och försökt leverera min klänning nu måste jag vänta ända till kl 16 innan jag får hämta den!!!!!!!!!!! GGGGGGGGAHHHHH!

• Drömbröllop12
    Styrka skrev 2011-11-30 20:37:10 följande:
    Grattis! Blev du nöjd? såg den ut som du väntat dig? Någon ändring som behöver göras? *nyfiken*

Den är fantastiskt välsydd, blev helt tårögd när jag såg den :D Broderierna såg jättetjusiga ut inte alls plastigt som jag var rädd. Och de har verkligen fångat klänningen, jösses vilken känsla det var att hoppa i en brudklänning och ställa sig framför spegeln :D

Den var lite för lång, men det var väntat, tog lite extra för säkerhets skull, hellre sy upp än för kort. Sen får jag nog antingen gå upp nåt kilo eller sy in den lite runt magen och livet och bysten.

Men overall - SUPERNÖJD!!!!

• Drömbröllop12

Hej tjejer!

Jag har ju glömt visa min färdiga klänning!

Om någon vill se

Orginal:

Min:

Den är enormt välsydd och snygg Alldeles för lång dock, tog i alldeles för mycket på längden hihi...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!