Stridspinglan skrev 2011-11-05 13:03:29 följande:
Har just fått min klänning nu i veckan och är rätt besviken... Klänningen kommer från
kanaca.com och är för lång fram och för kort bak (särskilt när man har underkjolen, vilket jag ju hade tänkt).
Dessutom kan jag inte dra upp dragkedjan i ryggen hela vägen, den är alldeles för tajt där och det saknas runt 10 cm.
Detta i sin tur leder till att den sitter fel över bröstet.
Över magen är den alldeles för stor, men det hade man ju kunnat korrigera, bättre med för mycket tyg än för lite.
Dessutom har tillverkaren lagt ner en faktura i paketet på ytterligare $60.00 som jag inte hört talas om tidigare under uppgörelsen. (Det har inte med frakten att göra då företaget hade "free shipping" som ledord och jag har betalat DHL separat).
På hemsidan har det tidigare stått att det är öppet köp, men nu har de gjort om hemsidan och inga av dessa flikar går att öppna. Är så rädd att bli lurad.
Är inte särskilt ytlig av mig, men hade hoppats så mycket på klänningen så detta blev ett riktigt antiklimax.
Har mailat tillverkaren som vill att jag skickar fotografier på det som är fel. Dock känner jag nog mest att hela klänningen är fel, vill byta modell och inte låta de sy om den.
Någon med liknande erfarenheter som har några tips och råd att ge?
Åh vad tråkigt, stackars dig! Vill du lägga upp bild?
Om det är de som mätt fel så hänvisa till det och be att få retunera. Vet dock inte vad frakten tillbaka går på, kanske lika dyrt som klänningen. Usch det gäller att vara ute i god tid så man hinner få det rätt. *lider med dig*