• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Minuz

HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!!

Sitter och pysslar lite. Vad tycker ni? Både ris och ros TACK!
    Längst ner till höger kommer jag att stämpla denna text. Och bredvid klockan kommer det stå: The time has come!
    Bör jag kanske flytta "bröllop" lite mer till höger så det inte är så tomt där?
    Sedan ser ni insidan, ena sidan kommer inbjudan att vara och på andra sidan kommer det finnas tags med resten av information som man bör skicka med. Bra eller dåligt med denna idé?
    Baksidan är det bara stämplat.

Allt går i ivory, guld och lila. Gubben tyckte att jag skulle ta ett turkost band runt kortet istället för det lila, vad tycker ni?
    Ursäkta dåliga bilder, dålig belysning i pysselrummet......

• daniiel
    paet skrev 2012-06-27 18:53:10 följande:
    Okej men då är det ju långt under 1400kr i med att hon skrev 30 dollar. Det är ju runt 250kr *fniss* 
    Men vi får se vad som händer! Hoppas den bara slinker igenom. De kollar väl inte allt toknoga kan jag tro. Lär ju komma kläder därifrån dagligen.

Kan de alltså ta lika mkt tull för den som för en jättedyr pryl ändå alltså? Förvånad Det låter ju bissart :S Nä den får inte fastna där och kosta flera tusen.. då får jag inte ut den haha.
    Håller tummarna :)

Nja, tullsatsen är densamma oavsett om klänningen kostar 1500kr eller 5000kr, 12%, så på så sätt kan man väl säga att de tar lika mkt tull oavsett hur dyr klänningen är. Sedan blir ju själva kostnaden lägre ju billigare klänningen är. Andra saker än tex kläder har en annan tullsats, en annan procent alltså, så det hänger ju på det. Oavsett kostnad kan man dock åka på moms, som då är 25%, så även den är samma för allt, men själva slutsumman beror ju på kostnaden av saken man beställt. Och administrationsavgiften varierar, en hel del har jag förstått, men den kan man inte påverka själv.
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-06-27 20:51:11 följande:
    Undra om man kan be Landy skriva billigare pris? Vore så otroligt tråkigt att behöva betala så mycket i tullavgift, slipper ju hellre.. Flört Skrattande
    Saken är den att ibland måste man skicka in kvitto på betalningen och då spelar det ingen roll om det står ett lägre pris på paketet. Jag kanske är tråkig och sånt, men jag tycker man ska räkna med tullen innan man beställer, så man vet att man har råd om det skulle oturas.
  • daniiel
    Minuz skrev 2012-06-27 20:55:56 följande:
    HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!!!!
    Jag tycker insidan är bra. Jag tycker det är lite roligt gjort med "tagsen" där med infon på :) Framsidan tycker jag dock blir lite för mkt, lite rörigt. Less is more du vet ;) Lite färre blommor, texen nere i hörnet behövs inte och personligen tycker jag klockan och texten där är lite överflödig också. Samma med baksidan, det räcker med bandet och brudparet. De där stjärnorna eller vad det är brevid, de behövs inte alls. Angående bandet, om det ska vara lila eller turkost.. det är ju en bra fråga. Pröva med turkost och se hur det blir? :)
  • paet
    daniiel skrev 2012-06-27 21:03:46 följande:
    Håller tummarna :)

Nja, tullsatsen är densamma oavsett om klänningen kostar 1500kr eller 5000kr, 12%, så på så sätt kan man väl säga att de tar lika mkt tull oavsett hur dyr klänningen är. Sedan blir ju själva kostnaden lägre ju billigare klänningen är. Andra saker än tex kläder har en annan tullsats, en annan procent alltså, så det hänger ju på det. Oavsett kostnad kan man dock åka på moms, som då är 25%, så även den är samma för allt, men själva slutsumman beror ju på kostnaden av saken man beställt. Och administrationsavgiften varierar, en hel del har jag förstått, men den kan man inte påverka själv.
    Aj aj aj då.. jag hoppas för allt i världen att de inte tar så mkt så man måste slänga ut tusenlappen för den
  • Evelina89
    daniiel skrev 2012-06-27 12:16:58 följande:
    Kruxet med att beställa klänningar är att det aldrig finns några garantier. Du kan beställa från en sida som har flera nöjda köpare och ändå få en klänning du inte är nöjd med eller tvärtom. Så vitt jag vet så finns det de som köpt från alla de där sidorna och blivit nöjda, men också de som blivit missnöjda. Jag har också förstått det som att de flesta som beställt från tex Milly, Landy och Corals är nöjda, så de kan ju vara ett par sidor att kolla in också :)
    Tack! 
    Corals har jag hittat några godbitar på.
    Landy verkar inte finnas längre..
    Men Milly ska jag kolla upp :) 
  • aviman
    Evelina89 skrev 2012-06-27 21:39:44 följande:
    Tack! 
    Corals har jag hittat några godbitar på.
    Landy verkar inte finnas längre..
    Men Milly ska jag kolla upp :) 
    Landy bytte adress för ett tag sedan :)
    Kolla ww.landybridal.co

Observera utan "s" i slutet av landybridal, och utan "m" i slutet av com :)
  • emmadeckmar
    daniiel skrev 2012-06-27 21:05:08 följande:
    Saken är den att ibland måste man skicka in kvitto på betalningen och då spelar det ingen roll om det står ett lägre pris på paketet. Jag kanske är tråkig och sånt, men jag tycker man ska räkna med tullen innan man beställer, så man vet att man har råd om det skulle oturas.
    Läste på din sida om tullen och jag tvekar för att göra något dumt! tänkte inte på allt som kan hända.
    Har dock beställt från ebay ibland och då har det stått "gift" utan att jag vetat eller ens velat det. Tur då att jag inte behövt visa något kvitto då iaf!

Nej det är väl inte att vara tråkig? isf är jag också tråkig, jag har räknat in tull, självklart. Menade bara att jag hellre sparar dom pengarna till något annat. Vill inte ha den oturen att måsta betala flera tusen extra. Men blir det så blir det. Skrikandes För oss är det så mycket pengar bara, men dom finns ifall att.
  • daniiel
    emmadeckmar skrev 2012-06-27 22:54:33 följande:
    Läste på din sida om tullen och jag tvekar för att göra något dumt! tänkte inte på allt som kan hända.
    Har dock beställt från ebay ibland och då har det stått "gift" utan att jag vetat eller ens velat det. Tur då att jag inte behövt visa något kvitto då iaf!

Nej det är väl inte att vara tråkig? isf är jag också tråkig, jag har räknat in tull, självklart. Menade bara att jag hellre sparar dom pengarna till något annat. Vill inte ha den oturen att måsta betala flera tusen extra. Men blir det så blir det. Skrikandes För oss är det så mycket pengar bara, men dom finns ifall att.
    Ja, jag fick visa kvitto på min underkjol, så det var skönt att det inte stod "gift" på den, för det hade jag bara tyckt var pinsamt isåfall :P Som tur var, så var den inte så dyr, så det blev "bara" moms och administrationsavgift på den :)

Självklart, jag förstår. Inte vill man gärna betala tull och moms om man kan slippa :) Och om man måste betala, så vill man ju betala så lite som möjligt :) Det finns nog hundratals andra saker man hellre spenderar de slantarna på :P Jag menade bara, inte direkt riktat mot dig utan mer allmänt, att innan man beställer en klänning bör man ha räknat ut eventuell tull + moms, för att se till att man har råd med det också :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!