• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Italia08
    daniiel skrev 2012-06-15 13:45:47 följande:
    Ja, det känns riktigt tråkigt faktiskt. Det var ju som sommarens "happening" för vår del. Vi har inga andra festligheter (förutom en 50-års fika och ett namnkalas) planerade inför sommaren, så det kändes kul att ha något att se framemot. Och kul för min del att ha något att planera! :P
    Men, du som hade ett så bra tema, idéer o allt. Så det finns ingen plan K eller så heller?
  • daniiel
    Italia08 skrev 2012-06-15 14:12:22 följande:
    En fråga till bara. (Känns som att jag tjatar hål i huvudet på folk, men ni får ursäkta - jag har faktiskt "slipsanik". Foten i munnen )

Vilken färg har den här slipsen på er dator?:
    www.bows-n-ties.com/solid-silk-tie-dark-carmi...

Det är alltid så svårt att vara säker på hur en vara egentligen ser ut när man kollar på nätet, speciellt när färgen är så viktig.
    För mig ser den vinröd ut, väldigt vinröd. Inte åt ett brunt eller lila håll. Jag tycker den såg jättefin ut :)
    Italia08 skrev 2012-06-15 14:13:33 följande:
    Men, du som hade ett så bra tema, idéer o allt. Så det finns ingen plan K eller så heller?
    Ptja, vi hade ju skippat alla planer på teman osv och skulle ju bara köra på en vanlig middag, men ändå. Nja, finns ingen annan plan. Har vi ingenstans att vara, så kan vi inte göra något alls :/
  • Tokig
    Italia08 skrev 2012-06-15 14:12:22 följande:
    En fråga till bara. (Känns som att jag tjatar hål i huvudet på folk, men ni får ursäkta - jag har faktiskt "slipsanik". Foten i munnen )

Vilken färg har den här slipsen på er dator?:
    www.bows-n-ties.com/solid-silk-tie-dark-carmi...

Det är alltid så svårt att vara säker på hur en vara egentligen ser ut när man kollar på nätet, speciellt när färgen är så viktig.
    En kall vinröd. Väldigt snygg. Känns elegant och lite exklusiv.
  • Italia08

Tack Tokig och daniiel. Ska höra med mannen sen när han kommer hem från Kiev. Det har varit jobbigt att inte kunna diskutera bröllopsgrejer på en hel vecka! Glad

daniiel skrev 2012-06-15 14:17:33 följande:
    Italia08 skrev 2012-06-15 14:13:33 följande:
    Ptja, vi hade ju skippat alla planer på teman osv och skulle ju bara köra på en vanlig middag, men ändå. Nja, finns ingen annan plan. Har vi ingenstans att vara, så kan vi inte göra något alls :/
    Jaha, sorry. Jag har som sagt inte läst ikapp alla inlägg sedan sist. Men ni har inte tillgång till ngn trädgård så att ni kan ha en liten trädgårdsfest?
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-06-15 13:49:56 följande:
    Nä... ja, men som sagt. NU väntar jag på paketet så att jag äntligen kan bestämma skor och bukett och de andra roliga detaljerna.

Denna underbara sak ligger redan hemma och väntar.
    www.etsy.com/listing/85865786/as-seen-in-styl... 

Men vad tror ni om make-up. Har varit helt inne hela tiden på eye-liner och röda läppar men nu börjar jag tveka.
    Oh, vad fin den var! :) Vad ska du ha för frisyr?

Jag tycker en ganska typisk brudsminkning skulle vara fint, alltså en med ganska neutrala toner i tex champange/brunt/beige och gammelrosa/dimmrosa.

Lite åt det här hållet

• daniiel
    Italia08 skrev 2012-06-15 14:24:17 följande:
    Tack Tokig och daniiel. Ska höra med mannen sen när han kommer hem från Kiev. Det har varit jobbigt att inte kunna diskutera bröllopsgrejer på en hel vecka! GladJaha, sorry. Jag har som sagt inte läst ikapp alla inlägg sedan sist. Men ni har inte tillgång till ngn trädgård så att ni kan ha en liten trädgårdsfest?
    Haha nämen, en hel vecka utan bröllopsprat.. hur har du överlevt? ;D

Nej, vem orkar läsa ikapp i den här tråden? Jag har inte läst ikapp inläggen från igår ens haha På sätt och vis kul, att det är sådan aktivitet här dock :) Nej, tyvärr har vi inte det. Det känns lite väl modigt dessutom att räkna med så pass bra väder här den tiden. Vid samma datum har vi de senasten åren haft ösregn mest varje dag, så jag tänker att om vi bestämmer oss för vara utomhus, så lär det regna i år också :P Sedan är det där med bord och stolar och toaletter osv.
  • Tokig

daniiel skrev 2012-06-15 14:26:14 följande:

Oh, vad fin den var! :) Vad ska du ha för frisyr?

Jag tycker en ganska typisk brudsminkning skulle vara fint, alltså en med ganska neutrala toner i tex champange/brunt/beige och gammelrosa/dimmrosa.
    Lite såhär tänker jag mig. Fast jag har lite rödare hår. Men annars är det en frisyr som passar mig. Jag är inte så strikt av mig.

Och brudmake-uper är ju väldigt fina men grejen är att jag är rädd att känna mig väldigt blek. Jag har alltid ganska mycket färg, antingen på mina kläder, ögon, läppar, eller lite av varje. Står t ex nu med rosa jeans, beige och mörkblå randig t-shirt och en klargrön kavaj (cchockrosa naglar).

Vi testade att göra en klassiskt sotning i helgen men jag kände mig blek fram tills jag fick på mig riktigt röda läppar. Men det är ju väldigt opraktiskt på bröllopsdagen att ha röda läppar. Blir ju många pussar och kramar förhoppningsvis.

Kan tänka mig att ha mer neutrala läppar men då måste jag ha mer ögon....

(och ja, hårgrejen är helt fantastisk. Den var t om finare i verkligheten)
  • daniiel
    Tokig - Ja, smaken är ju som baken och huvudsaken är ju att du känner dig fin och bekväm! Pröva en hel massa olika sminkningar och fota allt och känn efter :)

Frisyren, den var jättefin och ser ut att passa bra till hårsmycket och klänningen! :)
  • Five year engagement

Mina klänningar har kommit!!!!! KLÄNNINGAR

Och den jag beställde som nr 2, custom made passade jättebra, jag är så nöjd!!!!

nr 1 i stlk 16 ska jag sälja vidare...

• Tokig
    daniiel skrev 2012-06-15 14:41:18 följande:
    Tokig - Ja, smaken är ju som baken och huvudsaken är ju att du känner dig fin och bekväm! Pröva en hel massa olika sminkningar och fota allt och känn efter :)

Frisyren, den var jättefin och ser ut att passa bra till hårsmycket och klänningen! :)
    Ja, jag vet. Men jag är rädd att jag ska ångra mig. Jag tänker att jag för en gångs skull kanske ska ta det säkra och praktiska alternativet. En klassisk brud make-up kan ju aldrig bli fel tänker jag...
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!