• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    Sangria

10 rejäla drinkar

1 flaska billigt rödvin (tex castillo de gredos på tetra)
    1 liter dyr apelsinjos (helst tropicana)
    1 liter Tropicana äppeljos 
    3 dl sockerlag
    Is
    Frukbitar/skivor efter tycke och smak

Blanda ihop och njut (man får röra ett tag för att sockerlagen ska lösa sig)

Sockerlagen gör du genom att koka upp två delar socker och en del vatten. Låt sen svalna. Förvara i tättslutande kärl i kylskåp. 
    För receptet ovan är det lagom att göra på tre dl socker och 1,5 dl vatten, om jag minns rätt. 

Detta är en supergod sommardrink, lätt att göra och lätt att dricka!  
  • 1700tal

Eller så tvingar man sig att avsäga mammarollen för en kväll och minglar för fulla muggar och dras med i den (alkohol-)uppsluppna stämningen tills folk börjar bli odrägliga. Då avlägsar man sig diskret och lämnar disken till den (ev) bakfulle maken att ta itu med dagen efter... Works every time!

• FelizLane

Haha vet ni tjejer! I natt drömde jag att vi "stängde" tråden så BARA vi som skrivit förrut kunde skirva... Ja, vad var det bra för? Ingen aning :P Kanske bröllopsnerverna som börjar....

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2012-06-08 08:19:46 följande:
    Eller så tvingar man sig att avsäga mammarollen för en kväll och minglar för fulla muggar och dras med i den (alkohol-)uppsluppna stämningen tills folk börjar bli odrägliga. Då avlägsar man sig diskret och lämnar disken till den (ev) bakfulle maken att ta itu med dagen efter... Works every time!
    Hihi, låter som ett beprövat koncept!
  • 1700tal
    FelizLane skrev 2012-06-08 08:23:03 följande:
    Haha vet ni tjejer! I natt drömde jag att vi "stängde" tråden så BARA vi som skrivit förrut kunde skirva... Ja, vad var det bra för? Ingen aning :P Kanske bröllopsnerverna som börjar....
    Det måste vara fulmåne, har oxå drömt helt wacko grejor och legat mkt vaken...
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-06-08 08:28:17 följande:
    Hihi, låter som ett beprövat koncept!
    Jupp! Nu är jag mkt sällan nykter på fester (inte full heller dock, inte min grej) men när jag är så skulle jag iaf inte mamsa runt med de andra...
  • Darling Daisy

Fullmåne...? Hmm, det kan kanske förklara varför även jag haft svårt att sova inatt!

*kollar i kalendern*
    Japp, fullmåne 4 juni, så det kan det nog vara!

• daniiel

Ja, det finns en lokal vi funderat lite på, men då kräver det nästan övernattning och då ska alla ha med sig luftmadrasser eller liknande. Om de inte vill betala taxi hem på kvällen iofs, men det är ca 3mil hem då. Det är en byagård som har dansbana utomhus, grillplats och en bastustuga på bryggan vid havet. Den kostar bara 400kr att hyra ett dygn och bastun kostar 30kr/person och timme. Tanken är då att vi bjuder på lokalhyran och vickning alternativt en enklare frukost och alla får då ta med sig dricka för kvällen samt middag och de som vill basta får betala det själva. Att man åker dit efter lunch på lördagen och (jag räknar med vackert väder) de som vill kan bada, sola och basta under eftermiddagen. Sedan äter vi middag alla tillsammans och spenderar kvällen ute vid dansbanan. Sedan äter vi frukost dagen efter, hjälps åt att städa ihop lite och åker hem. Det är en tanke.

Annars finns det en kvartersgård där min syster bor och den kostar samma att hyra. Där finns en stor altan ute och en grillplats. Tanken då var ungefär densamma som ovan, minus bastu, bad och övernattning, men med någon form av 5-kamp eller liknande.

Och sist finns det en äldre, gammal, byagård, som också ligger i ungefär samma prisklass. Tanken där var väl isåfall att ha 20-tals tema och ett sådant mordmysterium. Självklart också att äta middag tillsammans i början av kvällen.

Jag vet inte vad som skulle vara bäst riktigt dock, självklart finns det ju andra alternativ också, men de där är väl de som jag funderat på. Och ja, självklart skulle jag kunna strunta i att ta på mig mammarollen och bara mingla, men det blir så jobbigt när vissa börjar bli lite för runda om fötterna. Och om det är vi som ordnar festen, så kan jag ju inte riktigt bra åka hem tidigt på kvällen. Jag gjorde faktiskt det på Halloween, då vi hade fest. Men då hade vi festen tillsammans med min syster och en kompis, så de var ju ändå 3 ansvariga kvar efter jag åkte.

• daniiel

Fullmåne? Haha ja, här är det så ljust om nätterna, så vi ser ingen måne. Det kan ju dock, som ni alla skriver, förklara mina drömmar senaste veckan också. Jisses.. och jag får också svårt att sova vid fullmåne och har på senaste legat uppe och kikat på serier långt in på natten.

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2012-06-08 09:50:15 följande:
    Fullmåne...? Hmm, det kan kanske förklara varför även jag haft svårt att sova inatt!

*kollar i kalendern*
    Japp, fullmåne 4 juni, så det kan det nog vara!
    Där ser man! Jag har ingen kalender där sånt står i men det brukar sällan behövas. Märker det väldigt tydigt med att jag börjar drömma röriga och lite ångestladdade drömmar (som om allt möjligt jobbigt man trycker ner tränger upp då). Sen kommer ett par riktigt sömnlösa nätter där jag vänder och vrider på både mig själv och alla tankar, mkt grubbel. Är rätt slut på dagarna och stupar i säng på kvällarna, och så börjar det om igen. Sen avtar det och jag sover som vanligt igen. Och det följer slavisk regelbundenhet så det måste vara månen. Hur det funkar vet jag inte... Men kan månen dra alla hav fram och tillbaka så kan den nog dra vår hjärnverksamhet åt olika håll oxå! Men skumt är det!
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!