• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bridetobe2013
    1700tal skrev 2012-06-05 07:32:23 följande:
    Åh, wow så vacker du är och vad klänningen passar dig! Det var tur du hittade och köpte den. Du såg förresten inte alls ut som jag föreställde mig heller, du har ju bara visat bilder utan ansikte men ändå...

Hahahaha. Hoppas det var till det bättre i så fall

1/6 2012
  • daniiel

Iiih, jag har panik! 13 augusti har vi varit gifta i ett helt år och det vill vi fira. Tillsammans med våra vänner, för det blir den enda festen vi har detta året. Frågan är ju bara hur. Ska vi vara hemma? Hyra en lokal? Ska det vara middag eller bara party? Tema? Ingen aning... vi måste bestämma oss senast till helgen dock, för inbjudningarna måste ut före midsommar!

• 8september2012
    daniiel skrev 2012-06-07 20:50:03 följande:
    Iiih, jag har panik! 13 augusti har vi varit gifta i ett helt år och det vill vi fira. Tillsammans med våra vänner, för det blir den enda festen vi har detta året. Frågan är ju bara hur. Ska vi vara hemma? Hyra en lokal? Ska det vara middag eller bara party? Tema? Ingen aning... vi måste bestämma oss senast till helgen dock, för inbjudningarna måste ut före midsommar!
    Beror ju på hur mångfa ni ska bjuda? En sjysst lokal med bra musik och lite röj är aldrig fel God middag innan kanske? Eller så går ni på ngn bra restaurang,om ni inte är SÅ många,äter gott,dricker gott och skrattar och har det trevligt!
    ELLER,så bjuder ni på middag hemma,mumsig efterrätt,gott vin,drinkar och soft musik
     När kan jag komma? hehe
  • daniiel
    8september2012 skrev 2012-06-07 20:56:12 följande:
    Beror ju på hur mångfa ni ska bjuda? En sjysst lokal med bra musik och lite röj är aldrig fel God middag innan kanske? Eller så går ni på ngn bra restaurang,om ni inte är SÅ många,äter gott,dricker gott och skrattar och har det trevligt!
    ELLER,så bjuder ni på middag hemma,mumsig efterrätt,gott vin,drinkar och soft musik
     När kan jag komma? hehe
    Haha jadu, hur många beror ju också lite på vad vi ska göra. Om det blir hemma och middag, så blir vi kanske runt 20 personer och om det blir någon lokal där vi ryms fler, så kan vi ju bjuda in fler och då blir det väl dubbelt så många ungefär. Vi har ca noll kronor i budget, så om det blir middag så blir det någon form av knytkalas, så som vi och våra vänner brukar ha. Värdarna brukar stå för tex potatissallad och grillar och så tar alla med det de vill grilla och dricka. Vi är inte så fina i kanten :P Saken är den att jag dricker inte alkohol, så därför är jag inte alltför lockad av en ren fest-fest, även om jag vet att många av våra vänner skulle uppskatta det. Ena dagen känner jag mig väldigt peppad på att planera något och nästa dag vill jag bara skita i det.
  • Darling Daisy

Daniiel, 
    om ni har en begränsad budget så är det kanske lättast(=billigast) att  vara hemma?
     Jag tycker att era fester låter trevliga! Det ska inte vara så stora krav på festen att man inte vågar/har råd att fråga om ens vänner vill kika över en lördagkväll, tycker jag.

Vi har helt underbara grannar här ute på landet. I tisdags träffades vi alla och hade grillfest. Jag fixade fördrink, en annan tjej fixade efterrätt och alla tog med sig grill + det de ville äta. Kostnaden för fördrink och efterrätt (100 kr) delade vi upp på varje hushåll.
    Enkelt, avslappnat och jätteroligt!!!

(och om nån vill ha ett kanongott recept på sangria, så säg till!)

• daniiel
    DD - Ja, det är billigast att vara hemma, men inte lättast tyvärr. Vi bor i lägenhet och den är inte så jättestor (ca 95kvm), men den ligger på andra våningen och det är ett litet hyreshus med bara familjer med småbarn. Vi vill ju kunna sitta ute och då blir det en hel del spring på toa upp till lägenheten, samt för att hämta dricka/mat och annat. Dessutom vill vi gärna ha musik, men det kan vi inte ha så sent i och med att barnen i de andra lägenhetena ju måste få sova. Vi har dessutom två innekatter och en hund, så då måste vi ordna med djurvakt och köra bort djuren. Det är av de anledningarna jag bävar lite för att vara hemma, även om det såklart är billigast och vi har väldigt mysig gård.

Det finns ju dock byagårdar runt om här som bara kostar ett par hundralappar att hyra, så jag vet inte.. det kanske är bättre ändå. Så pass kan vi ju lägga ut, men inte flera tusen.  Hehe ja, jag tycker också att det är trevligt när det är avslappnad stämning, alla kan vara med och ingen blir ruinerad :P Det är mer jag som vill hitta på så mkt inför fester, för jag kan inte bara sitta och sippa på ett glas vin, ta en öl och njuta av en cigarett som alla andra och då blir jag ofta "mamman" som ska passa upp på alla för att jag är nykter. Om jag då håller mig sysselsatt och alla andra sysselsatta, så slipper jag det.

Det lät ju jättetrevligt och kul att grannarna hittar på något :) Jag tycker det ofta är så att ingen har kontakt med sina grannar. Detta är vårt åttonde boende tillsammans och det är första gången vi vet vad grannarna, i samma hus!, heter och faktiskt pratar och umgås här ute på gården. Ja, vi pratar till och med med dom i grannhuset. Jag tycker det är helt underbart :) Jag är uppvuxen i ett mindre samhälle i ett villakvarter där alla umgicks osv, så jag fick lite av en chock när jag flyttade in till stan (som inte är en stor stad alls) och  man förväntas att inte ens säga hej till grannarna.
  • 8september2012
    Darling Daisy skrev 2012-06-07 23:11:07 följande:
    Daniiel, 
    om ni har en begränsad budget så är det kanske lättast(=billigast) att  vara hemma?
     Jag tycker att era fester låter trevliga! Det ska inte vara så stora krav på festen att man inte vågar/har råd att fråga om ens vänner vill kika över en lördagkväll, tycker jag.

Vi har helt underbara grannar här ute på landet. I tisdags träffades vi alla och hade grillfest. Jag fixade fördrink, en annan tjej fixade efterrätt och alla tog med sig grill + det de ville äta. Kostnaden för fördrink och efterrätt (100 kr) delade vi upp på varje hushåll.
    Enkelt, avslappnat och jätteroligt!!!

(och om nån vill ha ett kanongott recept på sangria, så säg till!)
    "till" inboxa mig jättegärna med receptet!
  • Jenny 03

TILL!!!!
    Vill oxå ha ett bra recept på Sangria.. Love It..

• Darling Daisy

Daniiel: 

Med tanke på era djur och att ni är måna om era grannar, så tycker jag att ni ska satsa på en av byagårdarna. Kan ni inte dela på hyreskostnaden? Jag är säker på att era vänner förstår att ni vill ha hjälp med kostnaden. Jag skulle i alla fall inte ta illa upp om jag blev bjuden på fest och fick dela på lokalhyran. Bara det framgår i inbjudan, så kan man ju själv bestämma om man vill komma eller inte!

Jag vet vad du menar med att man blir lite mamma, om man är nykter. Är själv lika dan, det är många fester som jag har stått och diskat för att "alla andra" är så fulla och jobbiga!
    Försök att fixa lite enklare pyssel, tex en tipspromenad eller en femkamp. Då får du lite roligt också och behöver inte bara "vara tråkig och mammig".... Och sånt kräver ju inte så vansinnigt mycket förberedelser, så det gör ju inget om du inte orkar/vill göra så mycket.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!