• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Beccastina

Hej tjejer! behöver er hjälp!!

Vilken sida ska jag välja om jag behöver en klänning så snart det bara går??
    gifter mig om 57 dagar och har fortfarand einte hittat någon klänning!!!! :O

finns det någon kina sida som brukar gå snabbare än andra??

• Blivande fru B
    Beccastina skrev 2012-05-19 14:32:08 följande:

Hmm.... det kan bli tajt men jag beställde min från lightinthebox & den kom efter 1 månad. Jag hade tur,den fastnade inte i tullen & satt perfekt (den var måttbeställd) .
    Men du ska nog beställa nu om du ska hinna få din klänning i tid .
    Lycka till ! 
  • Monstertjejen

Ungbrud: testa att inte snöra den så hårt över rumpan, så kanske den faller ut lite mer och midjan blir mer markerad.

• daniiel

Jag vet inte vad du är ute efter för klänning, men har du kollat "Köp & Sälj" här på BT, Blocket och Lillys reaklänningar? www.lilly.dk/Default.aspx&GroupID=GROUP130

Även Halens har ju några klänningarn till ganska bra pris.
    www.halens.se/mode-kvinna-br%C3%B6llop-brudkl%C3%A4nningar-121
  • Lommila1
    UngBrud2012 skrev 2012-05-19 10:00:18 följande:

Ang. bysten så är jag helt platt och har redan en ordentlig BH på mig även om det inte syns Bättre än så här blir det inte utan operation tyvärr haha.

Men efter att ha sovit på saken så ska jag nog ta den till en sömmerska och se om man kan sy in lite i livet så att den blir tajtare. Även om jag väntar på en till brudklänning.

Jätte fin klänning! Jag tycker inte alls den är får lång utna helt perfekt! Om det är lite klottigt ute på dagen B så skulle den bli förstörd i fållen om den var länge, vatten o skit har tyvärr en tendens att lätt klättra i chiffong:/

Jag tror den sitter perfekt om du tas in lite, alt kan du undersöka möjligheten att lägg ain en dragkjedja ist för snörningen ( den var ju så pass tjat i snörningen
    så det borde kunna gå
    Anny skrev 2012-05-18 23:53:26 följande:
    Och nu kommer vi till min originalklänning, en Lilly, nu med underkjol. Den är för stor vid bysten också vilket blir väldigt tydligt på bilden bakifrån. 

Som sagt lite stor vid bysten, den sitter inte uppe så bra så krimskramset blir alldeles veckat. detta krimskrams ska förövrigt bort och ersättas med svart band. OM jag ska ha den. Och den ska väl bli knäkort gissningsvis också.

Bolero på oroginalbild.
    Hmm alltid lika taskig hållning...men iaf.
    Din lilly blev betydligt bättre med undekjol! Men jag gillar nog volanggklänningne mer ännu:) but  it`s your choise:D
    Trist med den svartvita LITB. Lite svårt att se på bilden men men. Hoppas du kan använda den!

Jag tipsar också om LITB. dom har varit leveranssäkra! ( vilket mna inte kan säga om alla kina företag..)
  • Lommila1
    Anny skrev 2012-05-18 23:41:10 följande:
    Här   är cocktailklänningen som är lite förstor.
    Och materialet är ju vansinnigt. Stretchsatin. överdelen är väl bra konstruerad men kjolen är ohanterbar. tunt, ohanterligt och klistrar sig bara konstigt. Jätteknepigt och jag vet inte alls hur jag ska kunna få det fixat.

oroginal

Ursäkta de superbleka benen!!

Gällande kjolen tror jag du behöver en klassisk tant underkjol så den inte skall klistra sig ( du vet den beiga tant modellen..) Kan ju vara att den blir mindre statisk då du stryker den?
  • Darling Daisy

Du bör inte satsa på Millys, Landy eller My love bridal i alla fall. Det är stora företag som för tillfället har upp över öronen att göra och inte håller utlovade leveranstider för fem öre. 
    Litb kan nog funka. De höll tiderna för mig förra året också.
    Sen kan du nog få tag i klänning snabbt via ebay, etsy eller dhgate. Där är det ju lite knepigare eftersom man har så många olika säljare att välja mellan. Man måste vara jättenoga med att kolla så att säljaren har goda omdömen (minst 95-97% nöjda kunder) och att de fått goda omdömen på just klänningar (inte på mobiltelefoner)
    Du kan prova att söka på "on stock" el "in stock" på dessa siter, då får du fram klänningar som redan är uppsydda och därför kan skickas fort! 
    Kolla i Ebay-tråden, där kan du nog få tips på säljare som levererar bra saker.

Annars, blocket, tradera, köp o sälj här på BT som Daniiel skrev.
    Lycka till!
  • Darling Daisy

Nu ska vi se:

Anny: Ohh, båda klänningarna är jättefina. Fast den med volanger är lite mer "speciell". Jag stör mig inte på magvolangen heller, men det måste du ju känna efter. Lillyklänningen tycker jag är jättevacker över bysten (synd att den är för stor i ryggen!!). Den skulle nog var jättehäftig som kortare. Och jag gillar faktiskt blinget ihop m svarta boleron!

Ungbrud: klänningen är jättejättefin!! Längden är perfekt, dina fina skor syns och du kommer att kunna gå normalt!
    Du har jättefin figur, ser inte alls konstigt ut i klänningen.

Mirre: Det ser ut som en jättefin klänning. Det där med modeller är jättesvårt. Du får nog prova den och se vad som skulle hända om kjolen började längre ner. Kanske nåla lite eller sätta ett band i midjan för att se vad som skulle hända med lägre midja. 

• UngBrud2012
    Monstertjejen skrev 2012-05-19 15:00:37 följande:
    Ungbrud: testa att inte snöra den så hårt över rumpan, så kanske den faller ut lite mer och midjan blir mer markerad.

Tack för tipset, ska prova det!

• UngBrud2012
    Lommila1 skrev 2012-05-19 15:19:50 följande:
    Jätte fin klänning! Jag tycker inte alls den är får lång utna helt perfekt! Om det är lite klottigt ute på dagen B så skulle den bli förstörd i fållen om den var länge, vatten o skit har tyvärr en tendens att lätt klättra i chiffong:/

Jag tror den sitter perfekt om du tas in lite, alt kan du undersöka möjligheten att lägg ain en dragkjedja ist för snörningen ( den var ju så pass tjat i snörningen
    så det borde kunna gå

Tack så mycket Dragkedja vill jag inte ha, tycker snörning är så himla vackert. Eller menar du att man skulle ha dragkedja innanför som inte syns?

Tack för inputen. Visste inte att det har en tendens att klättra uppåt, det är definitivt värt att tänka på.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!