• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • mirre01

otroligt vacker

car1021 skrev 2012-05-19 19:56:05 följande:
    Här kommer bilder när jag har på mig min underbara klänning från Dressilyme!.Mina döttrar har varit här idag och hjälpt mig med snörningen. Jag har inte mina skor på mig så därför är den lite lång.
  • knyttan

Gaah Jag tror jag håller på att bli tokig!! Jag beställde en bolero med min klänning i samma tyg, men efter en del provande så kom jag fram till att det blev för mycket vitt på vitt och att klänningen liksom försvan. Då köpte jag en spetskofta på Vero Moda, men den var för bylsig i modellen och blev inte fin tillsammans med klänningen. Så denlämnade jag tillbaka. Sen köpte jag en spetsbolero från tulipbridal som många här har använt. Den är jättefin,och modellen passar så bra med klänningen! Men nu har jag provat den flera gånger och den är för stor. Gråter Den liksom kasar ner över axlarna.... superirriterande. Men nu inser jag att man bara hade 3 dagar på sig för att anmäla att man vill byta och det har redan gått en dryg vecka sen jag fick hem den! Dessutom ser jag att de har höjt priset på just den modellen med 10 dollar Skrikandes sen jag bestälde!!! Vad gör jag nu?? Beställer en tredje bolero?? (fast ok det finns ju de som har en 8 - 10 klänningar så det är kanske inte så vansinnigt i det stora hela Tungan ute) Jag får totalspel!

• hjgs
    knyttan skrev 2012-05-20 12:08:09 följande:
    Gaah Jag tror jag håller på att bli tokig!! Jag beställde en bolero med min klänning i samma tyg, men efter en del provande så kom jag fram till att det blev för mycket vitt på vitt och att klänningen liksom försvan. Då köpte jag en spetskofta på Vero Moda, men den var för bylsig i modellen och blev inte fin tillsammans med klänningen. Så denlämnade jag tillbaka. Sen köpte jag en spetsbolero från tulipbridal som många här har använt. Den är jättefin,och modellen passar så bra med klänningen! Men nu har jag provat den flera gånger och den är för stor. Gråter Den liksom kasar ner över axlarna.... superirriterande. Men nu inser jag att man bara hade 3 dagar på sig för att anmäla att man vill byta och det har redan gått en dryg vecka sen jag fick hem den! Dessutom ser jag att de har höjt priset på just den modellen med 10 dollar Skrikandes sen jag bestälde!!! Vad gör jag nu?? Beställer en tredje bolero?? (fast ok det finns ju de som har en 8 - 10 klänningar så det är kanske inte så vansinnigt i det stora hela Tungan ute) Jag får totalspel!
    sälj den som va förstor och köp en till
  • knyttan
    hjgs skrev 2012-05-20 12:14:50 följande:
    sälj den som va förstor och köp en till
    Ja, jag tror nästan det får bli så!! Hoppas jag får båda de andra sålda nu då! Det blir ju ändå lite förlust på dem så det blir en dyyyyyr bolero i slutändan... eller ska jag kanske öppna en bolerobutik? Om det är någon som behöver, så hojta till Skrattande
  • Galathea
    knyttan skrev 2012-05-20 13:01:25 följande:
    Ja, jag tror nästan det får bli så!! Hoppas jag får båda de andra sålda nu då! Det blir ju ändå lite förlust på dem så det blir en dyyyyyr bolero i slutändan... eller ska jag kanske öppna en bolerobutik? Om det är någon som behöver, så hojta till Skrattande
    kan du lägga upp en bild på den? vilken storlek är det? pris?
    (jag kanske är intresserad, om det inte framkom ;)) 
  • 140712
    Lommila1 skrev 2012-05-20 11:21:31 följande:
    Spännade:) jag troro no nån kommer falla dig i smaken! När har du beställt?
    De tre första beställde jag i slutet av april och den understa från Landy beställde jag igår. Får se om den hinner komma. Har förstått att Landy inte alltid är att lita på vad gäller att hålla leveranstider. Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa :)
  • knyttan
    Galathea skrev 2012-05-20 13:18:32 följande:
    kan du lägga upp en bild på den? vilken storlek är det? pris?
    (jag kanske är intresserad, om det inte framkom ;)) 
    spetsboleron som är förstor är en sådan här:

www.etsy.com/listing/78780804/elbow-length-sleeve-bridal-alencon-lace

storlek large, färg ivory.

min andra bolero som jag beställde tillsammans med klänningen är den jag har på bilden här:

Den är i ivory, sidentaft och jättefin, det är bara det att jag tycker det blir så mycket vitt att "jag" försvinner....
    vill hellre bryta av med något annat...

Pris kan diskuteras! Jag kan ge mer exakta mått på dem om du fortfarande är intresserad.
  • Lommila1
    knyttan skrev 2012-05-20 16:17:14 följande:
    spetsboleron som är förstor är en sådan här:

www.etsy.com/listing/78780804/elbow-length-sl...

storlek large, färg ivory.

min andra bolero som jag beställde tillsammans med klänningen är den jag har på bilden här:

Den är i ivory, sidentaft och jättefin, det är bara det att jag tycker det blir så mycket vitt att "jag" försvinner....
    vill hellre bryta av med något annat...

Pris kan diskuteras! Jag kan ge mer exakta mått på dem om du fortfarande är intresserad.
    om det bara är runt armarna den är för stor borde det ju lätt gå att sy in den i sommen under armen? alt, ta bort armarna och förminska omfånget och således få upp armarna.. Lät krångligt? Men får nån som bekantat sig lite mer med symaskinen än syslöjden i 3an borde det vara enkelt
    Håller nog med dej att det blir lite för mycket med taft boleron, tyvärr:/
  • UngBrud2012
    Lommila1 skrev 2012-05-20 11:03:21 följande:
    Najs! Sen satt ju som en smäck på dig!
    UngBrud2012 skrev 2012-05-19 21:20:46 följande:

Jaha, ja nej jag är verkligen förtjust i snörningen. Men den kanske skulle suttit lite bredare, men tror faktiskt inte att det är svårt att sy in den lite grann. Nu kan jag inte ens trä en nål, men själva klänningen är inte så komplicerad tror jag.

Får verkligen hoppas på att det inte regnar. Lät inge roligt. Det är den 7 juli så visst kan det regna, men hoppas på strålande sol

Klart de e sol! Tyckte jag lät lite väl pessimistisk igår. sorry! Men min kompis var ganska upprörd då det begav sig så jag vill bara uppmärksammascenariot. detta gäller ju alla klänningar!
    jepe2b skrev 2012-05-19 21:38:00 följande:

Framsidan, ber om ursäkt för svart bh, vita ben, ostruken klänning och en prislapp som hänger kvar kortet är knäppt fr en soffa strax underifrån så proportionerna blir inte så bra...
    Också najs klänning! Den ser att vara gjort i en satin av bra kvalite! Dina skor var ju görsnygga!
    Nej nej, sånt där är saker man aldrig får tips om så det var jättebra att du sa det. Ska absolut ha det i åtanke om det är fuktigt
  • knyttan
    Lommila1 skrev 2012-05-20 16:31:18 följande:
    om det bara är runt armarna den är för stor borde det ju lätt gå att sy in den i sommen under armen? alt, ta bort armarna och förminska omfånget och således få upp armarna.. Lät krångligt? Men får nån som bekantat sig lite mer med symaskinen än syslöjden i 3an borde det vara enkelt
    Håller nog med dej att det blir lite för mycket med taft boleron, tyvärr:/
    Nej tyvärr är det bredden över ryggen som är förstor, alltså att boleron kasar ner över axlarna, eller hur man ska förklara det, ser ut som en säck när man haft den på sig ett tag :( Den enda lösningen isf är att sy om hela boleron vad det verkar, jag har suttit o kollat på den ett tag idag för att se om det gick att sy om/ in någonstans. Alternativt sy en söm rätt över ryggen, men det skulle ju synas väldigt mycket.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!