• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    appelbiten skrev 2012-05-06 19:46:51 följande:
    Shinyweddingdress.com?

Hej kära blivande fruar!

Jag ska beställa min drömklänning, men dessvärre så stod det "item sold out" på DH-gate-sidan som jag hittat. Hittade klänning till ett OK pris på shinyweddingdress.com men jag vet inte om den är säker. Någon som har handlat där?

Tack på förhand! 
    Jag har aldrig hört talas om den sidan tror jag. Det betyder ju dock inte att den är dålig. Den kan ju vara jättebra ändå :) Har du googlat på recensioner och läst något?

Vilken klänning är det du är intresserad av? :)
  • 1700tal
    appelbiten skrev 2012-05-06 19:46:51 följande:
    Shinyweddingdress.com?

Hej kära blivande fruar!

Jag ska beställa min drömklänning, men dessvärre så stod det "item sold out" på DH-gate-sidan som jag hittat. Hittade klänning till ett OK pris på shinyweddingdress.com men jag vet inte om den är säker. Någon som har handlat där?

Tack på förhand!
    Du kan ju maila bild på din drömklänning till en av de mer betrodda och använda sidorna och be dem sy upp samma. Åtminstone landy, milly och coral's syr efter bilder. Även mylovebridal kanske, Daniiel?
  • appelbiten

Tack för era svar Daniiel och 1700-tal.

Klänningen som jag drömmer om är denna.... Åh, älskar den!

Ska kolla med Milly och de andra... har ni något hum om priser? Där jag såg den först så skulle det kosta 125 dollar... dvs.... ca 1200 SEK. Väääldigt billigt. Vill inte ge för mkt med tanke på att man använder den i 10 timmar.

Tack för hjälpen!!

• appelbiten

Förresten... tar de beställningar med speciella mått? Jag är en väldigt kurvig tjej så jag har liksom svårt att bara säga sådär "en 42:a, tack!".

• 1700tal
    appelbiten skrev 2012-05-06 20:05:35 följande:
    Förresten... tar de beställningar med speciella mått? Jag är en väldigt kurvig tjej så jag har liksom svårt att bara säga sådär "en 42:a, tack!".
    Jättefin klänning! Och inte komplicerad, så det kan du nog våga på att sy upp hos de flesta tillverkare. Och ja, de allra flesta syr efter dina mått. Själv har jag skräddarsytt samtliga av de jag beställt, från Milly och de har sytt exakt i de mått jag angett.
  • daniiel
    appelbiten skrev 2012-05-06 20:05:35 följande:
    Ja, man kan få klänningen uppsydd efter sina egna mått. Som alltid med sk. kinaklänningar så finns det ju däremot inga garantier för att klänningen är rätt storlek och passar perfekt ändå. För att öka chanserna är ju snörning i ryggen alltid bra. Samt att man beställer klänningen i god tid, för det kan ta flera månader innan man får klänningen, det kan ske förseningar och när man får hem klänningen kan man behöva lämna in den till sömmerska för att få den omsydd lite. Personligen tycker det är bättre att man tar i lite när man skickar måtten, alltså lägger till någon cm både på bredden och på höjden så att säga, om man nu inte räknar med att gå ner i vikt innan man får klänningen. Det är ju lättare att sy in och lägga upp en klänning än sy ut och lägga ner. Men man bör alltså räkna med kostnad för en sömmerska i sverige som gör lite ändringar samt att man bör lägga på eventuell tull på priset. Milly, Landy och Corals hör väl till de lite dyrare företagen och både Milly och Landy verkar ha haft lite problem på sistone. Mylove-bridal skulle jag inte i nuläget riktigt våga rekommendera heller, även om jag tror att du skulle få din klänning om du beställde där. Jag tycker du kan googla efter recensioner på sidan du hittat klänningen på och se vad folk tycker om den.
  • Matztjej
    operfekt skrev 2012-05-05 12:16:39 följande:
    Ååååh, nu blev det nervöst, klänningen är skickad :D
    De skrev 3-5 fraktdagar, hur har det sett ut för er andra, hur många dagar har det tagit?

Är såå nervös över hur klänningen blir, tänker lite att om de nu ska lägga ner mylove,
    så kanske de inte är lika noggranna?
    Mina klänningar ska oxå vara påväg! Jag mailade dem i tisdags och fick svar natten mellan tors/fredag att de skulle skicka paketet nästa dag. Däremot skulle de ge mig ett trackingnummer, men det har jag inte fått än.

Det är först nu som jag börjar bli nervös. Tänk om klänningarna ser ut som sk*t?! Tänk om de är i helt fel storlek? Fel färg? Gaaah... ;o)

Ni som är lite mer pålästa än moi.. Hur och när byter jag efternamn på Visa, körkort mm?
  • operfekt
    Matztjej skrev 2012-05-06 20:38:33 följande:
    Mina klänningar ska oxå vara påväg! Jag mailade dem i tisdags och fick svar natten mellan tors/fredag att de skulle skicka paketet nästa dag. Däremot skulle de ge mig ett trackingnummer, men det har jag inte fått än.

Det är först nu som jag börjar bli nervös. Tänk om klänningarna ser ut som sk*t?! Tänk om de är i helt fel storlek? Fel färg? Gaaah... ;o)

Ni som är lite mer pålästa än moi.. Hur och när byter jag efternamn på Visa, körkort mm?
    Åh, så roligt, det blev att vi följdes åt iaf! :D Dina klänningar var verkligen jättefina,
    så hoppas att de blir någorlunda som på bilderna iaf! =)

Testa att maila ett övertrevligt mail idag, så kanske de svarar imorgonbitti..

Känner igen det där att det är först nu man blir nervös, inte varit nervös alls innan, men tror det är lite att nu finns det ingen återvändo, klänningen är klar..
  • Matztjej
    operfekt skrev 2012-05-06 20:43:09 följande:
    Åh, så roligt, det blev att vi följdes åt iaf! :D Dina klänningar var verkligen jättefina,
    så hoppas att de blir någorlunda som på bilderna iaf! =)

Testa att maila ett övertrevligt mail idag, så kanske de svarar imorgonbitti..

Känner igen det där att det är först nu man blir nervös, inte varit nervös alls innan, men tror det är lite att nu finns det ingen återvändo, klänningen är klar..
    Haha! Va roligt att du säger att man ska vara övertrevlig, för det är precis det jag har varit! :)

Det är väl som du säger oxå, det finns ingen återvändo. Vi var även och hämtade ringarna i dag och även hans kostym. Mindre än 5 veckor kvar!
    Så nu är det bara att vänta in den där möhippan som mina nära och kära hotar med hela tiden..
  • operfekt
    Matztjej skrev 2012-05-06 20:52:33 följande:
    Haha! Va roligt att du säger att man ska vara övertrevlig, för det är precis det jag har varit! :)

Det är väl som du säger oxå, det finns ingen återvändo. Vi var även och hämtade ringarna i dag och även hans kostym. Mindre än 5 veckor kvar!
    Så nu är det bara att vänta in den där möhippan som mina nära och kära hotar med hela tiden..
    Haha, jaa.. Jag mailade mer vanligt trevligt några ggr utan svar, sen skrev jag ett super-övertrevligt
    mail & fick svar morgonen efter med att de skulle posta den inom två dagar.
    Skyller det helt klart på det övertrevliga mailet :D

Åh, då gifter ni er ca en månad innan oss, imorgon är det prick två månader kvar för oss, tiden går så fort!

Spännande med möhippa! Det känns lite som att jag vet ungefär när min kommer bli av, men det gör inget, kommer bli roligt ändå! & jag kan ju bli överraskad om det inte blir när jag misstänker (jag bor i gbg, men de flesta gästerna som jag misstänker ska vara med på möhippan bor i eskilstuna, & jag kommer vara där under v22, så gissar att det kommer ske då)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!