• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Anny

Nean:

Jag har den här Lillyn hemma som jag hade planer på att göra till knälång med tyll under och så ville jag sätta svart band under bysten istället för tingeltanglet som är där.

Som det ser ut nu så ska jag inte ha den, så är du intresserad...
  • CoG
    Nean skrev 2012-05-03 14:25:22 följande:
    Jag har ju dessvärre inte 20 arbetsdagar på mig...
    Hoppas att det löser sig på ngt sätt och SNART så att du kan andas lugnt
  • Nean

haha tack, jo det ska nog gå till slut! Det känns lite synd att man kanske får panikköpa något bara . Den jag har beställt är också tea lenght, låter bra att din är på väg! Anny: tack så mycket! Jag ska överväga alla alternativ!

• Vilse

OKej... NU börjar jag bli riktigt konfunderad ang my-love bridal...

Efter att ha fått bekräftelsen igår på att hade startat en ny sida så skrev jag och frågade om mina beställningar och när jag kunde vänta mig dem. (flowergirl klänningen är det 40 dagar sen jag beställde ca)
    fick svar idag:

Dear,

Sorry, i have a wrong memory, mylove-bridal is not our website, you can contact with that website, sorry to you, thank your reply all the same time.

Best regards

Min egna (paranoia?) slutsats säger då att my-love säkert gått i konkurs eller liknande, startat upp nytt, men vill inte ta hand om de gamla beställningarna.
    Jag kommer uppdatera mina tvister på paypal till krav idag (fortfarande inget svar där), samt se till så att tärnorna/näbben väljer nya klänningar.... Suck Rynkar på näsan

• 28juli2012

jag mailade mylove häromdagen på deras gamla mail och fick svar idag.. Gjorde en förfrågan på en klänning. dock svarade dom inte varför deras sida var nere.

Prova deras gamla mail =)

• Vilse
    28juli2012 skrev 2012-05-04 08:32:25 följande:
    jag mailade mylove häromdagen på deras gamla mail och fick svar idag.. Gjorde en förfrågan på en klänning. dock svarade dom inte varför deras sida var nere.

Prova deras gamla mail =)
    Om du läser bakåt så är vi ett par som beställt sedan deras sida gått ner, men inte ännu fått våra klänningar. Och får inte svar längre...

Tips: beställer du från my-love nu, var säker på att du har tid att vänta och kanske även riskerar att inte få klänningarna.
    Jag är ju ganska säker just nu att där har hänt något...
    (ingen har underhåll av sidan så länge som den varit nere. Är väl snart över 1 månad??)
  • 28juli2012
    Vilse skrev 2012-05-04 08:38:35 följande:
    Om du läser bakåt så är vi ett par som beställt sedan deras sida gått ner, men inte ännu fått våra klänningar. Och får inte svar längre...

Tips: beställer du från my-love nu, var säker på att du har tid att vänta och kanske även riskerar att inte få klänningarna.
    Jag är ju ganska säker just nu att där har hänt något...
    (ingen har underhåll av sidan så länge som den varit nere. Är väl snart över 1 månad??)
    Hej, yes jag vet. Ville bara poängtera att det tydligen går att få tag på dom fortfarande. Men verkar inte vara helt lätt.
    Ja nått måste ha hänt, men dom verkar tydligen ta beställningar fortfarande Skrattande

Så jag tror att ni som beställt kommer få era klänningar =)
  • operfekt

Igår skrev jag ett övertrevligt mail till mylove, efter tips i en annan tråd.
    Skrev att jag förstod att de hade mycket att göra, bla bla bla.. Skrev också att min vän skulle komma till mig om 10 dagar för att hjälpa mig att testa klänningen, så kunde ju vara bra om den kunde komma tills dess..

Tänkte att jag skulle försöka det sättet innan jag startade en tvist eller så..

Imorse fick jag svar! :O
    "HI DEAR I AM\ SORRY TO REPLAY TO YOUR EMIAL TOO LATE. WE WILL SEND YOUR DRESS WITHE TWO DAYS
    .3-5 SHIP DAYS, WE WILL SEND YOU BY DHL

I WILL GIVE YOU THE TRACKING NUMBER AFTER TWO DAYS WHEN WE SEND FOR YOU"

Så det verkar som att min klänning är på väg, om de inte hört av sig på måndag så mailar jag ett supertrevligt mail igen.. Men om de inte skickat innan slutet på nästa vecka så startar jag nog en tvist också.

Från den andra mailen fick jag detta svaret:

"Dear,

Oh, yes, but it becomes myloveweddingdresses.com, thank your concern, expect your order very much!

Best regards"

När jag frågade om de var samma företag..

Så det verkar ju som vi misstänkt, att mylove-bridal försvinner och blir den sidan istället..
    Men det är ju väldigt dåligt om de då inte tar hand om mylove´s beställningar också..
  • Vilse
    28juli2012 skrev 2012-05-04 08:51:31 följande:
    Hej, yes jag vet. Ville bara poängtera att det tydligen går att få tag på dom fortfarande. Men verkar inte vara helt lätt.
    Ja nått måste ha hänt, men dom verkar tydligen ta beställningar fortfarande Skrattande

Så jag tror att ni som beställt kommer få era klänningar =)
    Fast tänk nu logiskt...

OM - jag säger OM, det är som jag tror, dvs att de kanske är på väg att gå i konkurs, då är det ju klart de ta beställningar. Alla pengar in är välbehövliga pengar.

Sen kan det ju även vara att bara har väldigt mycket att göra. Men jag själv hade inte vågat chansa på my-love idag Flört Det finns så många andra som också fungerar bra och känns säkrare att beställa från Glad
  • Vilse
    Vilse skrev 2012-05-04 08:54:55 följande:
    Fast tänk nu logiskt...

OM - jag säger OM, det är som jag tror, dvs att de kanske är på väg att gå i konkurs, då är det ju klart de ta beställningar. Alla pengar in är välbehövliga pengar.

Sen kan det ju även vara att bara har väldigt mycket att göra. Men jag själv hade inte vågat chansa på my-love idag Flört Det finns så många andra som också fungerar bra och känns säkrare att beställa från Glad
    Oj. tolka inte detta som lite nedsättande. För det var verkligen inte meningen så! (insåg just att det kunde tolkas så)
    Jag vill bara varna...

Och med tanke på operfekts svar så blir jag ännu mer säker på att där inte är något som inte stämmer. De verkar ju inte kunna bestämma sig för om de är samma företag eller inte....
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!