• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • bridetobe2013
    viqueur skrev 2012-04-29 21:43:00 följande:
    brudar! betalar man direkt när man lägger beställningen?? jag trodde man gjorde det när de skulle skicka typ.. jag tänkte beställa från landy
    Ja man betalar när man beställer..
    1/6 2012
  • viqueur
    bridetobe2013 skrev 2012-04-29 21:45:07 följande:
    Ja man betalar när man beställer..
    1/6 2012
    tack för svaret :) blev lite orolig, men om det funkar för er andra så funkar det nog för mig också. :)
  • viqueur

nu har jag lagt in en beställning på denna klänningen. står att den har 20-25working days + shipping då. :) om de stämmer så kommer jag få den i tid iaf. hoppas den blir bra nu! spännande! gud finns ju hur många fina klänningar som helst, skulle vilja köpa alla!!

• moonias
    viqueur skrev 2012-04-29 21:56:33 följande:

nu har jag lagt in en beställning på denna klänningen. står att den har 20-25working days + shipping då. :) om de stämmer så kommer jag få den i tid iaf. hoppas den blir bra nu! spännande! gud finns ju hur många fina klänningar som helst, skulle vilja köpa alla!!

Vad vacker klänning!!
    När gifter du dig? Vill inte stressa eller vara en glädjedödare, men Landy har tyvärr rykte om sig att ta extra tid på sig... Fick själv vänta ca 2 månader på att få min klänning därifrån och det är högsäsong nu.... Dock är jag HEMSKT nöjd med min!!
  • viqueur
    moonias skrev 2012-04-29 22:14:17 följande:
    Vad vacker klänning!!
    När gifter du dig? Vill inte stressa eller vara en glädjedödare, men Landy har tyvärr rykte om sig att ta extra tid på sig... Fick själv vänta ca 2 månader på att få min klänning därifrån och det är högsäsong nu.... Dock är jag HEMSKT nöjd med min!!
    tack. :) jag hoppas inte det kommer se för stor ut på mig dock (bara 162cm). jag gifter mig 14juli. så om det tar två månader är det ok, kommer kännas plågsamt att vänta! men i värsta fall har jag en som jag kan springa iväg o köpa imorgon om det skulle behövas. :)
  • daniiel

Är det någon här som beställt från Mylove-bridal som hört något ifrån dom på senaste? De slutade svara på mina mejl för ett par veckor sedan. Deras sida är inte tillbaka.

Någon länkade dock tidigare till denna sidan, www.myloveweddingdresses.com och deras mejl är mylovebride@gmail.com. Jag hittar inget om den sidan/företagen som är från före typ februari 2012. Inga recensioner, ingen som handlat där osv (googlat i timmar!, ja jag har lite att göra), så det verkar ju uppenbarligen vara en ny sida.

Mylove-bridal.com hade/har ju mejladressen mylovebridal@gmail.com

Är inte hemsidenamnen och mejladresserna (speciellt dom) väldigt lika? Kan det vara så att den här nya sidan helt enkelt är Mylove-bridals nya sida? Den dök något före Mylove-bridals sida slutade fungera.

• Vilse
    daniiel skrev 2012-04-30 02:24:41 följande:
    Är det någon här som beställt från Mylove-bridal som hört något ifrån dom på senaste? De slutade svara på mina mejl för ett par veckor sedan. Deras sida är inte tillbaka.

Någon länkade dock tidigare till denna sidan, www.myloveweddingdresses.com och deras mejl är mylovebride@gmail.com. Jag hittar inget om den sidan/företagen som är från före typ februari 2012. Inga recensioner, ingen som handlat där osv (googlat i timmar!, ja jag har lite att göra), så det verkar ju uppenbarligen vara en ny sida.

Är inte hemsidenamnen och mejladresserna (speciellt dom) väldigt lika? Kan det vara så att den här nya sidan helt enkelt är Mylove-bridals nya sida? Den dök något före Mylove-bridals sida slutade fungera.
    De svarade mig på min brudklänning, men numera svarar de inte alls... försökt få tag på dem i en vecka... =/

Tycker också att de adresserna ser väldigt lika ut, kanske ska slänga iväg ett mail och fråga? :)
  • Solstice
    daniiel skrev 2012-04-30 02:24:41 följande:

Jag var först inne på en helt annan sida (www.yokadresses.com) men när jag skulle chatta med dem så pekade den mot just www.myloveweddingdresses.com. När jag sedan chattade med dem så hänvisade de sedan hela tiden till www.mylove-dress.com. Verkar som de har tre olika siter som alla tillhör samma företag.

Jag betalade med paypal och mottagaren heter Liu Zhongyan, ni som köpt från MyLove-bridal borde ju kunna säga om det är samma betalningsmottagare.
  • Jane
    daniiel: Jag tycker också det är konstigt att deras sida bara försvann och inte har kommit tillbaka. Kan det vara så som du säger att de har dykt upp med ett nytt företagsnamn och en ny emailadress? De kanske fick problem under det gamla namnet på företaget och bestämde sig för att byta för att kunna fortsätta produceringen? Den nya hemsidan du länkade till är ju jättefräsch, så jag hoppas verkligen det är dom (mylove-bridal). Har du testat att maila den nya emailadressen och frågat om det är samma företag, då deras namn är snarlika?
  • daniiel

Japp, jag har haft kontakt med den nya mejladressen och har frågat om det är samma företag som bytt namn. Jag hänvisade till likheterna mellan hemsidenamnen och framförallt mejladresserna. Jag har dock inte fått svar ännu då jag skickade det inatt. Haha inte för att det spelar någon roll för mig egentligen, som inte ska beställa någon klänning, men man blir ju lite nyfiken :P

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!