• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Anny
    1700tal skrev 2012-02-27 07:48:30 följande:
    Anny - fast Just me borde ligga sist eftersom det inte är förrän 2013.
    DAMMIT! Inte vaken tillräcklig...yr av hunger..(inte ätit frukost)..gammal och gaggig...vaaaaaansinnigt sjuk (lite hostig)... bara att välja
  • Anny
    Tinzi : 12 maj
    Sessan67: 25 maj
    MissBliss: 26 maj
    bridetobe2013: 1 juni
    UngBrud2012: 7 juli
    Knyttan: 7 juli
    28juli2012: 28 juli
    Italia08: 28 juli
    1700tal: 18 aug
    Pulmonate: 18 aug
    Anny: 22 el 29 sept
    emmadeckmar: 11 nov
    Minuz: 1 dec

Just Me: 23 Mars 2013
  • 1700tal
    Anny skrev 2012-02-27 08:49:28 följande:
    DAMMIT! Inte vaken tillräcklig...yr av hunger..(inte ätit frukost)..gammal och gaggig...vaaaaaansinnigt sjuk (lite hostig)... bara att välja
    Haha, inte lätt så här på morgonkvisten.. Själv sitter jag och svär över kommunens underbara nya webbansökning för utbildningar. Suttit och fyllt i uppgifter i 30 min och så finns inga av de utbildningarna med som alternativ!! Vad 17?! Grr... Vet inte om det är för tidigt (3 mån innan sista ansökningsdatum) men herregud, de borde va glada över såna som jag som inte söker i sista sekund så allt blir kaos... Och de har telefontid 2 ynka timmar om dan - då jag har lektion! *mutter mutter*
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-02-27 07:47:11 följande:

Haha, aha.. Det hade jag koll på sen länge tillbaka. Det var därför jag blev lite stressad när jag tyckte du skrev att ni skulle skicka ut inbjudningarna idag, 5,5 månad innan! Jag som beställde dem i all hast nyss... Men du skrev ju skriva ut.

Men när skickar ni ut dem? (eller svarade du kanske på det) Ni har ju många som kommer från utlandet, vi har bara en liten klick.. Tänkte skicka inbjudningarna till tyskland så fort de dimper ner, tyskarna är lite omständiga av sig så de behöver maximal tid att organisera ihop sig.

Tja, skriva ut och skicka ut var i princip samma sak. De skickas alltså ut nu i veckan och nästa, beroende på om vi lyckas samla ihop alla adresserna. Vi kommer att ha RSVP 2 månader innan, så de måste i princip skickas ut nu. Jag tycker redan att det är sent, eftersom jag hade tänkt skicka dem till jul! :-/ Men det är ju på grund av att ALLA gästerna ska resa, till och med Italienarna har inte supernära till vigselplatsen.
  • DestinyD
    DestinyD: 29 sept

• daniiel
    Italia08 skrev 2012-02-27 00:01:28 följande:
    Det låter betydligt klokare. =)
    Ja, jag tycker nog också det, men, jag ska beställa den där klänningen.. bara inte just nu :P
    Anny skrev 2012-02-27 07:21:58 följande:
    Åååh  man pratar aldrig om en dams ålder....tur att jag inte är en riktig dam

Lilla jag fyller heeeela 33år  i oktober. MEN jag får fortfarande visa leg på systemet i princip varenda gång! Så det så!
    Haha ja, det var ju en väldans tur då ;P Men det är ju ingen ålder och att du får visa leg på systemet.. ja, det är ju inte många i min ålder ens som behöver göra det :) Jag behöver aldrig göra det, men när jag ska in på ett uteställe som är från 18-år, jodå.. då ska dom minsann se leg, bara på mig. Alla andra, även de vi umgås med (tex makens lillasyster) som nyss fyllt 18.. nejdå, de får bara traska rakt in :P
  • Minuz
    daniiel skrev 2012-02-27 09:37:20 följande:
    Jag behöver aldrig göra det, men när jag ska in på ett uteställe som är från 18-år, jodå.. då ska dom minsann se leg, bara på mig. Alla andra, även de vi umgås med (tex makens lillasyster) som nyss fyllt 18.. nejdå, de får bara traska rakt in :P
    HAha............. Jobbigt. Men känner igen det där. När jag var 19-20 år så var vi ett gäng som varje fredag gick till stamstället. Varenda gång så bad samma vakt om mitt leg. Grr........ Så en kväll blev jag så trött på honom så jag sa: Äh, du vill ju bara veta vad jag heter iaf............ De andra vakterna bara skrattade och Vakten blev pionröd i ansiktet och frågade mig aldrig mer om leg.
  • pulmonate

Jag vet inte varför inläggen försvinner ibland..
    Jaja, jag ville bara säga att vi tänkte både skriva ut OCH skicka ut i veckan! Det är planen iaf. Beroende på om vi lyckas få alla adresserna. Mycket p.g.a. att alla gästerna måste resa och att RSVP är redan 2 månader innan bröllopet. Så lite tid måste dom ju ha på sig.  

• Jane

Nu har jag fått ett meddelande från paypal och kommer få pengarna tillbaka för klänningen jag inte fick.
    Så nu är det dags att beställa klänningen hos ett seriösare företag. Jag har tänkt mig Mylove-bridal. Eftersom det är en klänning som de inte har i sortimentet så måste man ju skicka den per epost och beställa, men hur blir det sen, kan man logga in på sin sida och ändå se hur pass långt de kommit med klänningen, info och sånt?

Och nån som gärna vill berätta hur mylove-bridal fungerar? Finns det en insydd BH och underkjol i alla klänningar? Hur lång leveranstid har de?

• Jane
    Jane: 4 aug
    DestinyD: 29 sept

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!