Inlägg från: bridetobe2013 |Visa alla inlägg
  • bridetobe2013

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

orginalet...
    1/6 2012
  • bridetobe2013
    Lommila1 skrev 2012-03-04 20:24:54 följande:
    går det att vika in tyget bak vid snörningen och göra nya öglor då?

Är pärlor där också... (j-a pärlor)..... Tänkte lite lika annars. Funderar även på om jag ens "måste" ha pärlor där bak.. Om jag tar bort dom så kanske man kan klippa bort och sy igen.....

Älskar din klänning som du har... Tänkte du beställa en till? Funderar på hur jag ska göra. Kanske ska försöka sälja min och och beställa en mindre... eller en annan

Fanns en snygg på Lilly för 2500:-

1/6 2012
  • bridetobe2013
    Lommila1 skrev 2012-03-04 20:33:25 följande:
    utanförämnet, men vilket hår du har! jättefint!

Tack... efter att ha färgat håret i 15 år så har jag nu låtit det växa ut och det är bara mitt. Utan färg Är inte riktigt lika långt som på bilden (lutade mig lite bakåt) men nästan så

Alltså min klänning kostade 1167:- /inkl frakt. Så om jag skulle köpa en likadan och sen få den här såld så skulle jag förhoppningsvis inte gå så mkt back......

1/6 2012
  • bridetobe2013
    Darling Daisy skrev 2012-03-04 20:37:57 följande:
    Bridetobe:
    Okej, nu ser jag ju vad du menar.... Det är ju inte lika snyggt med en rak snörning (tycker jag) och om du dessutom håller på att gå ner, så är det ju lite riskabelt...

Precis. Tänkte ju att jag hade några cm spelrum om ett par cm försvann. Men nu finns inga cm kvar som kan försvinna.. Är SÅ mycket snyggare med ett V. Är det jag gillar och den raka snörningen stör mig. Även om det inte är ngt som jag kommer kunna se.

Skulle kunna beställa en ny, med egna mått... ev dra av några cm upptill...... (spara den här som backup) Fast då vi ska köpa 3 st nya ringar så är klänningsbudgeten inte så stor... Funderar mig gråhårig....

1/6 2012
  • bridetobe2013
    daniiel skrev 2012-03-04 20:55:18 följande:
    Den är jättefin :) Om du har råd med ytterligare ca 3000kr på en klänning, så kanske det är en idé att köpa en sådan? Då vet du åtminstone att du har en klänning som passar.

Egentligen har jag inga klänningspengar Får ta mig råd i så fall.... Fast jag hade velat prova den först i så fall.

Funderar på att gå till en bröllopsbutik och prova några st på tisdag och sen ta ställning....... Blir en LÅNG följetång känns det som ......

1/6 2012
  • bridetobe2013

Ååååå vad jobbigt livet blev nu....... Tror jag börjar med att testa i butik... Och bestämmer sen..... Hoppas det blir bra med nya underkjolen annars. Måste nog prova den igen och se om det är ngt jag kan leva med.......

1/6 2012
  • bridetobe2013
    annelie1981 skrev 2012-03-04 21:14:52 följande:

Här är min klänning som jag har beställt på www.missmoneypenny.nu

Allt har gått väldigt smidigt och hon har varit väldigt tillmötesgående när det visade sig att klänningen var för lång.

Nu är bara frågan, ska jag ha underkjol och i sådant fall vilken sort? Och vart hittar man underkjolar i plussize, extra lång?

Plussize??? Tycker du ser smal ut...... Vet inte vilken sort du ska ha men jag beställde en för några dagar sen som man tydligen ska kunna justera mellan 60-125 cm... Tror Daniiel tipsade om den. Ta visa endast och kika på ngn av dom senaste sidorna.... där finns det en länk...
    1/6 2012
  • bridetobe2013
    annelie1981 skrev 2012-03-04 22:05:08 följande:
    Tack =) men jag räknas nog till plussize har storlek 44 och 176cm lång
    Jag har 46 och är mkt större än dig så jag tyckte du var lång och smal.... men allt är väll kanske relativt...
    1/6 2012
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!