• pulmonate

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Italia08 skrev 2012-02-24 11:41:59 följande:
    Vi bokade nog lokalen 1 ½ år innan. Skäms
    1 1/2 år innan!!? Jag som trodde jag var tidig och bokade 1 år innan. Jag blev så förvånad när hon som har hand om slottet där vi gifter oss sa att de bara hade 1 enda datum ledigt på hela sommaren därpå. Detta trots att de har 3 viglsar per dag, varje dag i veckan! Helt galet ju! 
    Det datumet vi fick var i princip det enda datumet vi sa att vi INTE ville ha Nu har jag desutom fått reda på att det är hans ex födelsedag! kul? Jaja, vi har varit tillsammans i över 9 år så det får bli VÅR dag nu
  • pulmonate
    FelizLane skrev 2012-02-26 10:21:23 följande:
    Åh, tjejer! Vad gör man, mega ångest, har nästan varit vaken hela natten..... Fick ju hem min fina klänning från Milly tidigare. Den är superfint sydd, men den är för stor. Den är ju enkel utan nå paljetter eller grejs på. Visst skulle jag kunna låta någon sy in den.. 

Nu känner jag mig lite knäpp, börjar bli sugen på en "finare" klänning.. Tom, en annan modell.  Ena delen av mig säger åt mig att det är väl bara att vara nöjd med den du har. Men en del säger åt mig att beställ en ny klänning det är ju trotts allt ganska billigt...Problemet är, tänk om den också är "fel", för stor eller så. 

Jag vet ju att fler av er beställt klänningar, kan man sälja den man inte väljer sen? Får man igen något av det man lade på den?

Ska jag nöja mig med den jag har och pröva sy in den?

Ska försöka lägga upp bild på den klänningen jag har.. Så får ni väl säga vad ni tycker.. Känner mig så knäpp.
    Personligen är jag en av tjejerna som tycker att man ska nöja sig! Du säger själv att det är en fin klänning och förmodligen tänkte du på den klänningen ett tag innan du beställde den. Jag vet att det är lätt att dras in i "fluff fluff" trenden här på BT. Jag har själv börjat tänka på samma tankar trots att jag inte alls gillar sånt egentligen. Där finns hur många fina klänningar som helst men bara du vet vad som är DU. 
    Så det JAG hade gjort är att sy in klänningen du har och sen tänka på annat. Det finns massor att planera till bröllopet och det är skönt att kunna bocka av det ifrån listan. Det är min åsikt iaf. Förmodligen får du andra åsikter ifrån alla 20-klänningsbrudarna här på BT  Tungan uteOskyldig
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-02-26 12:33:22 följande:
    Felizlane - ett sånt skärp kommer nog göra världens skillnad! *ska sluta uppmuntra till 5 klänningar...*
    Hahaha! När jag såg att du var den sista som kommenterat, tänkte jag "nu har hon säkert skrivit "du måste ha en klänning du älskar med en massa fluff " haha. Du är duktig du! :)
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-02-26 12:44:39 följande:

Hahaha, jag sa iiinget om att jag skulle sluta uppmuntra till fluff och långa släp - bara till att beställa flera st!

Om det är så att man egentligen vill (och borde ) ha mer fluff än i den klänning man redan har beställt - DÅ ska man förstås beställa en till!

Ps, men det är inget måste... *försöker bättra mig*

Hihhihi!  
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-02-26 14:15:32 följande:
    Sådär ja, nu har jag beställt inbjudningarna på tyska och engelska OCKSÅ... Oj, vad det går framåt!
    Vad duktig du är! Är det företaget du har beställt ifrån som gör översättningen, eller har du gjort det själv?
    Vi gjorde våra själva och provläser dem nu. Vi ska skriva ut imorgon!!! Spännande! Det blev inbjudningar på engelska och italienska, men inte svenska. Vi skulle bara ha haft på engelska ifrån början men blev osäkra pga italienarnas sisådär engelska. Sen gäller det att göra 100% klart hemsidan och hitta de sista adresserna!  
  • pulmonate
    Italia08 skrev 2012-02-26 22:58:33 följande:

Det blev visst i fel ordning, sorry. NU är det rätt. Skäms

Tinzi : 12 maj

Sessan67: 25 maj

MissBliss: 26 maj

bridetobe2013: 1 juni

UngBrud2012: 7 juli

28juli2012: 28 juli

Italia08: 28 juli

1700tal: 18 aug

Pulmonate: 18 aug

Anny: 22 el 29 sept

emmadeckmar: 11 nov

Åh vad kul! Det närmar sig för oss alla. Jag är en av dom sista ju! Jag visste inte att du också gifter dig den 18augusti, 1700tal. (eller så har jag glömt det). Vad kul! Då kan vi ju följas åt i planeringsstadiet. Vi skriver ut inbjudningarna imorgon som sagt och ser att ni är i liknande tankar. Det känns bra! :)
  • pulmonate
    1700tal skrev 2012-02-27 07:47:11 följande:

Haha, aha.. Det hade jag koll på sen länge tillbaka. Det var därför jag blev lite stressad när jag tyckte du skrev att ni skulle skicka ut inbjudningarna idag, 5,5 månad innan! Jag som beställde dem i all hast nyss... Men du skrev ju skriva ut.

Men när skickar ni ut dem? (eller svarade du kanske på det) Ni har ju många som kommer från utlandet, vi har bara en liten klick.. Tänkte skicka inbjudningarna till tyskland så fort de dimper ner, tyskarna är lite omständiga av sig så de behöver maximal tid att organisera ihop sig.

Tja, skriva ut och skicka ut var i princip samma sak. De skickas alltså ut nu i veckan och nästa, beroende på om vi lyckas samla ihop alla adresserna. Vi kommer att ha RSVP 2 månader innan, så de måste i princip skickas ut nu. Jag tycker redan att det är sent, eftersom jag hade tänkt skicka dem till jul! :-/ Men det är ju på grund av att ALLA gästerna ska resa, till och med Italienarna har inte supernära till vigselplatsen.
  • pulmonate

Jag vet inte varför inläggen försvinner ibland..
    Jaja, jag ville bara säga att vi tänkte både skriva ut OCH skicka ut i veckan! Det är planen iaf. Beroende på om vi lyckas få alla adresserna. Mycket p.g.a. att alla gästerna måste resa och att RSVP är redan 2 månader innan bröllopet. Så lite tid måste dom ju ha på sig.  

• pulmonate
    1700tal skrev 2012-02-27 12:07:56 följande:
    Oj... Undrar om vi är riktiga tidsoptimister nu... Tänkte skicka 3 mån innan och satte osa 1 mån innan. Visserligen är majorieten av gästerna svenska men ändå långväga. De flesta har 40 mil att åka. Kanske skulle skicka ut dem liiite tidigare? Tyskarna får dock sina om nån mån.
    Klarar du av att skicka ut dom tidigare kanske det är lika bra. Gästerna vill kanske ordna med boende, att sammåka, semester, mm. 
    1 månad tidigare är ju det vanligare. Vi ville ha det lite tidigare så att vi hinner fixa allting innan.  
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!