• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    Jeni skrev 2011-10-18 10:36:46 följande:
    Jasså okej, ska kolla in henne, tack!
    daniiel skrev 2011-10-17 20:02:40 följande:
    Har du mejlat mylove-bridal.com och frågat? De är ju allmänt lite billigare på brudklänningar och kanske kan tänkas sy upp från bild.
    Nej det har jag inte, men jag vet inte....jag har fått för mig att dom är oseriösa Obestämd Men jag har egentligen inte hört så mycket om dem, utan har bara hört "Milly är bäst" så det blev därför jag bestämde mig för att ta dem. Men har my-love fin kvalitet? Kan man få tygprover hemskickade tror ni?
    Att mylove-bridal.com skulle vara oseriösa har jag aldrig hört talas om faktiskt. Här på BT har jag bara hört positiva saker om dom och de ligger bland företagen som fått bäst omdömen här. Jag har själv köpt två klänningar därifrån och är mer än nöjd. Bra priser, lätta att kontakta och dessutom är det snabb leverans och bra kvalitet. Det är min uppfattning iaf, baserat på det jag hört/läst om dom och mina egna beställningar. Såg nu att någon annan hade svarat här att hon varit i kontakt med dom och att de kan sy upp efter bilder. Tror inte det är något problem att få tygprover :)
  • gbg2012
    ewaulrica skrev 2011-10-18 16:15:01 följande:
    beställde du den 9:e är det ju 9 dagar sen? inte helt omöjligt, kan vara så att de har just din variant uppsydd redan, och att dina mått stämmer hyffsat med en som de redan har, d v s väldigt små ändringar? kan vara att de bara sytt in den över bysten eller nåt? (hur stämmer dina custommått mot deras storlekar?) Är det smärre ändringar som att sy in en söm tar det nog inte mer än någon dag för dem att ändra och sedan skicka, vilket tar  4-5 dagar om man har tur..

Men visst, det låter som väldigt kort tid. Min tog 3 veckor innan jag fick den..
    beställde den 9:e otober så bara en vecka. Är mellan storlek 34 och 36. Mina höfter och midja är 34 och mina bröst 36 så de måste i sådana fall sytt in en 36. Klänningen har mkt detaljer så känns inte alls bra detta. =(
  • Lommila1
    ewaulrica skrev 2011-10-18 16:11:01 följande:
    PÄLSboleron menar jag ju! ;)
    ja kanske man skall kala det en sjal, ingen aning faktist:P Inget problem i övrigt, kanske jag hittar nån annan att tvinga den på;)

M2B hatar i övrigt spetsjackan, vet inte om jag skall se det som ett dåligt tecken på dess funktion
    --- men då man lever i ett land som har 3 månader dåligt slädföre ville jag vara på säkra sidan och beställde den, de kan ju faktiskt vara skit kallt:) Hade ursprungligen tänkt med en långärmad klänning ( mot M2Bs tycke) så detta var en kompromiss
      I övrigt har jag beställt en cape ( lång sak utan ärmar, bolero jacka?...) från en annan Kina sida men den tror jag jag är blåst på... får se om det blir nån ny beställning..
  • Tinzi
    Lommila1 skrev 2011-10-18 15:45:12 följande:
    Nåja nu har jag fått lite bilder fixade

Vad tycks? Alla kommentarer mottages tacksamt, även dom negativa! Är det Bättre med eller utan jackan på de två första bilderna?
    GILLAR INTE att du lägger upp en bild på en så snygg klänning,du får mig att VELA nu ang mitt eget val av klänning ;)
    SUPERFIN! SÅ avis!!!
  • Tinzi
    gbg2012 skrev 2011-10-18 15:33:12 följande:
    Jag har betsällt en kinaklänning som skulle kommit idag men de hade inte portkoden så ska få den imorgon. Känns lite skumt att den bara tagit en vecka att sy och frakta. Beställde måttbeställt och inte express. Tror ni att det är något skumt? beställde klänningen den 9 oktober. 
    OJ vad fort! Antar det är en bra sak dock, de kanske hade lite att göra & fixade den på 2-3 dar :)
  • ewaulrica
    Lommila1 skrev 2011-10-18 16:20:33 följande:
    ja kanske man skall kala det en sjal, ingen aning faktist:P Inget problem i övrigt, kanske jag hittar nån annan att tvinga den på;)

M2B hatar i övrigt spetsjackan, vet inte om jag skall se det som ett dåligt tecken på dess funktion
    --- men då man lever i ett land som har 3 månader dåligt slädföre ville jag vara på säkra sidan och beställde den, de kan ju faktiskt vara skit kallt:) Hade ursprungligen tänkt med en långärmad klänning ( mot M2Bs tycke) så detta var en kompromiss
      I övrigt har jag beställt en cape ( lång sak utan ärmar, bolero jacka?...) från en annan Kina sida men den tror jag jag är blåst på... får se om det blir nån ny beställning..
    men åh... en golvlång cape menar du? eller typ midjelång? vad fick du betala för den? Men du gifter dig i sommar va? eller har jag missuppfattat helt? ;)

för mig blev det ett problem med att det kan vara kallt när jag gifter mig, hade ju inte haft det i åtanke alls, haha.. har också både spetsjacka (bolero) och en midjekort fuskpäls (cremefärgad) och fick köpa skor i skinn ifall det är slaskigt.. lite lättare blir det ju om man gifter sig sommartid :) Min kära sambo vill inte heller att jag har spetsjackan, inte min äldsta dotter heller, haha.. helst hade jag nog velat ha en lång vit fuskpäls eller en sån där jacka med pälskanter/pälskrage men har inte hittat nån sån till vettigt pris.. eller en lång cape... hopplöst! ;)
  • ewaulrica
    gbg2012 skrev 2011-10-18 16:20:04 följande:
    beställde den 9:e otober så bara en vecka. Är mellan storlek 34 och 36. Mina höfter och midja är 34 och mina bröst 36 så de måste i sådana fall sytt in en 36. Klänningen har mkt detaljer så känns inte alls bra detta. =(
    oki, du menar arbetsdagar... ;) hoppas den blir bra iaf när den kommer... :(
  • Junibrud12

Jag är supersugen på en klänning från Milly, men nu blev jag osäker på vilken sida som är den rätta egentligen. Är det millybridal.com eller millybridals.com? Alltså med eller utan S i slutet?

• gbg2012
    ewaulrica skrev 2011-10-18 16:29:32 följande:
    oki, du menar arbetsdagar... ;) hoppas den blir bra iaf när den kommer... :(
    ja verkligen! men beställde från mylove-bridal och de har ju fått bra kritik. Får reda på imorgon! Lägger ut kort på klänningen sedan..
  • Jane
    daniiel skrev 2011-10-18 16:18:19 följande:
    Att mylove-bridal.com skulle vara oseriösa har jag aldrig hört talas om faktiskt. Här på BT har jag bara hört positiva saker om dom och de ligger bland företagen som fått bäst omdömen här. Jag har själv köpt två klänningar därifrån och är mer än nöjd. Bra priser, lätta att kontakta och dessutom är det snabb leverans och bra kvalitet. Det är min uppfattning iaf, baserat på det jag hört/läst om dom och mina egna beställningar. Såg nu att någon annan hade svarat här att hon varit i kontakt med dom och att de kan sy upp efter bilder. Tror inte det är något problem att få tygprover :)
    Vad bra! Jag känner mig säkrare nu när du beskrev dem. jag hittade nämligen min klänning hos mylove-bridal.com den skulle kosta $ 188 exkl frakt. Hur mycket fick du betala i frakt? jag vill bara att den ska se exklusiv ut och inte se plastig ut som vissa klänningar gör.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!