• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud
    Minuz skrev 2011-10-18 19:41:43 följande:
    Ja, precis...... och hur det går för dessa rävar får väl framtiden utvisa?
    Följer er med spänning :) Önskar att jag hade mitt kvar faktiskt :/
  • Darling Daisy

Nej, men hej Sommarbrud och 1700tal!! Vad roligt att se er igen!

Miceme var in och kommenterade en kortis för typ två veckor sen, men Skumboll har jag inte sett sen hon visade bröllopsbilderna, tror jag. 

• 1700tal
    Minuz skrev 2011-10-18 19:30:21 följande:
    1700tal - hur går det för dig nu då?
    Ööh, jaaa... Vad säger man... Flyttar in i min nya lägenhet nästa v, vi har inte gjort slut utan ska va särbo under en period. Bröllopet är inte avbokat men inte heller riktigt on... Det flyter lite kan man väl säga. Drömmer Men summa summarum är det inte helt dumt, otroligt nog och fast det säkert låter konstigt. Hur är er status nu då? Inställt, framskjutet, nytt datum? Du har samlat på dig nya klänningar ser jag!
    MsChevy skrev 2011-10-18 19:31:31 följande:
    Tjejer, ni verkar ju ha koll på de flesta kina-sidorna. Har ni sett den här klänningen nånstans på milly eller mybridal eller nåt annat företag ni rekommenderar? Den här finns på ebay av en säljare som heter xixi_bride
    (här är länken: viewitem.eim.ebay.se/New-Quinceanera-White-We... )

o hur skulle ja gå tillväga för att få det här mönstret på klänningen upptill? 

Nu kan jag bara uttala mig om Milly men jag skulle inte tveka att beställa det svarta broderiet från dem. Skitsnyggt mönster förresten!!! Maila dem och/eller andra och hör med dem, det är bästa sättet. Hör med dem vad de föreslår om du vill sätta ihop de två klänningarna.
    Lommila1 skrev 2011-10-18 19:37:32 följande:
    ja kanske de inte gör de, tänkte aldrig på det faktiskt,  men paketet kom från china o, i meijen kom det ibland nnågra extra rader med krumelurer
    Jamen då så!
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-10-18 19:47:16 följande:

Miceme var in och kommenterade en kortis för typ två veckor sen, men Skumboll har jag inte sett sen hon visade bröllopsbilderna, tror jag.

Men DD ! Inte igår! Kul o se dig med :) Hur är det med dig ?

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-10-18 19:48:25 följande:
    Ööh, jaaa... Vad säger man... Flyttar in i min nya lägenhet nästa v, vi har inte gjort slut utan ska va särbo under en period. Bröllopet är inte avbokat men inte heller riktigt on... Det flyter lite kan man väl säga. Drömmer Men summa summarum är det inte helt dumt, otroligt nog och fast det säkert låter konstigt. Hur är er status nu då? Inställt, framskjutet, nytt datum? Du har samlat på dig nya klänningar ser jag!
    Hoppas att det ordnar sig på ett bra sätt för er, 1700! 
    Det låter ju inte helt kört i alla fall! På ett sätt kan jag väl tycka att det är bättre att ni tvivlar nu, innan bröllopet, än efter. 
  • Darling Daisy
    Sommarbrud skrev 2011-10-18 19:51:43 följande:

Men DD ! Inte igår! Kul o se dig med :) Hur är det med dig ?

Här är allt bra!! 
    Satte mig vid datorn för att skriva på en uppsats, men såg att ni var inloggade och hamnade självklart här istället! Jag läser nu tre kurser på universitetet, jobbar heltid och försöker vara en god maka och mor... behöver ett 36-timmarsdygn! 
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-10-18 19:55:38 följande:
    Här är allt bra!!
    Satte mig vid datorn för att skriva på en uppsats, men såg att ni var inloggade och hamnade självklart här istället! Jag läser nu tre kurser på universitetet, jobbar heltid och försöker vara en god maka och mor... behöver ett 36-timmarsdygn!
    Men hop psan vad duktig du e då! Jag vill börja plugga men vet inte vad o inte när.. Ska ju få en till i januari så är nog hemma med honom i ett år sen ska jag ta tag i mitt liv... Men jag tänkte nog bara plugga int ejobba samtidigt är inte stål kvinnan som du verkar vara :)
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-10-18 19:47:16 följande:

Men heeej DD!! *vinkevink*
    Darling Daisy skrev 2011-10-18 19:53:29 följande:
    Hoppas att det ordnar sig på ett bra sätt för er, 1700! 
    Det låter ju inte helt kört i alla fall! På ett sätt kan jag väl tycka att det är bättre att ni tvivlar nu, innan bröllopet, än efter. 
    Det gör det nog! Har kommit fram till att det snarare är så att jag tvivlar på hans övertygelse mer än att jag tvivlar på honom eller att han tvivlar på mig. Typ.. Om det lät det minsta begripligt. Om det inte gjorde det så är det helt ok, för det är precis det inte vi har begripit heller!
    Darling Daisy skrev 2011-10-18 19:55:38 följande:
    Här är allt bra!! 
    Oj vad skoj! Bortsett från att dygnet bara har 24 timmar förstås... 
  • Darling Daisy

Sommarbrud:
    Tjaa, du - inte känns jag som en stålkvinna, direkt! Känns mest som om allt blir halvdant ibland. Tyvärr är det svårt att få ihop det, men jag försöker få det i hamn i alla fall. Det är distanskurser, så jag gör hemuppgifter och är på några få helgträffar i Skara och Alnarp (Skåne). 

Hur mår magen?  

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-10-18 20:02:17 följande:
    och Alnarp (Skåne). 
    Det är på Alnarp alla mina trädgårdslärare har pluggat. Visst är det trädgård och lantbruk där?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!