• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Callie skrev 2011-08-18 16:41:25 följande:
    Tryck visa endast under mitt namn så får du se den. 
    Aaaah, shit va smaaart du va nu! Men kände igen bilden, den såg jag när jag tittade in som hastigast. Så himla fin du var, vilket vackert hår...
    Skumboll skrev 2011-08-18 16:51:11 följande:
    Nämen hej 1700!!! Hoppas du haft en bra semester!!
    Klänningen är verkligen superdupersnygg, det svarta bältet är verkligen pricken över i:et!

Vad är det som hänt? Både bra och dåligt? Jag blir nyfiken...
    Helluu. *vinkevink* Japp, semestern var bra. Typ. Obestämd Jo, förstår att jag gjorde er nyfikna nu. Det var kanske inte så snällt. Drömmer Men törs inte dra nåt här, om nån jag känner hänger här så lär de ha listat ut vem är för länge sen. Äsch, men ingen fara. Allt ordnar dig.

Så du håller på denna klänning med andra ord? Flört
  • Styrka

Hej alla!

Jag funderar på att beställa den här klänningen från Vicyc.com:
    www.vicyc.com/highlow-taffeta-beaded-wedding-dress-p-2747.html

Jag verkligen älskar klänningen och har inte hittat den nån annanstans överhuvudtaget. Många av bilderna/klänningarna är annars identiska hos de olika kinaklänningsföretagen. Kan jag ta detta som ett tecken på att klänningen är en av deras egna kreationer, tro?

Sidan verkar vara amerikansk, men deras engelska är så dålig att jag misstänker att det är en kinasida i alla fall. Infon på startsidan är välformulerad, men läs tex beskrivningen av min klänningen... För mig säger det "oseriöst" när en företagare inte bryr sig tillräckligt att korrläsa sitt offentliga material och skyltar, annonser etc. Vad säger ni? Vågar man lita på dem..?

• 1700tal
    Styrka skrev 2011-08-18 17:06:08 följande:
    Hej alla!

www.vicyc.com/highlow-taffeta-beaded-wedding-...

Jag verkligen älskar klänningen och har inte hittat den nån annanstans överhuvudtaget. Många av bilderna/klänningarna är annars identiska hos de olika kinaklänningsföretagen. Kan jag ta detta som ett tecken på att klänningen är en av deras egna kreationer, tro?

Sidan verkar vara amerikansk, men deras engelska är så dålig att jag misstänker att det är en kinasida i alla fall. Infon på startsidan är välformulerad, men läs tex beskrivningen av min klänningen... För mig säger det "oseriöst" när en företagare inte bryr sig tillräckligt att korrläsa sitt offentliga material och skyltar, annonser etc. Vad säger ni? Vågar man lita på dem..?
    Men känns det inte tryggare att skicka samma bilder till en mer väletablerad tillverkare istället då? Både milly och landy syr ju upp efter bild.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-08-18 17:05:26 följande:
    Helluu. *vinkevink* Japp, semestern var bra. Typ. Obestämd Jo, förstår att jag gjorde er nyfikna nu. Det var kanske inte så snällt. Drömmer Men törs inte dra nåt här, om nån jag känner hänger här så lär de ha listat ut vem är för länge sen. Äsch, men ingen fara. Allt ordnar dig.

Så du håller på denna klänning med andra ord? Flört
    Nej, det var inte snällt!  Demon Skämt å sido, förstår att du inte drar allt här

Japp, den klänningen håller jag på! Inte lika mycket fluff som sidenklänningen....  
  • andersson1970
    Styrka skrev 2011-08-18 17:06:08 följande:
    Hej alla!

www.vicyc.com/highlow-taffeta-beaded-wedding-...

Är det inte du som visat bilden innan så har jag sett den. Samma bild. Mkt fin klänning, det andra kommenterar jag inte. Har ingen aning....
  • Styrka
    1700tal skrev 2011-08-18 17:22:02 följande:
    Men känns det inte tryggare att skicka samma bilder till en mer väletablerad tillverkare istället då? Både milly och landy syr ju upp efter bild.
    Jag har funderat på att göra så, men om det är Vicyc's egna kreation, så borde de ju bäst veta hur man syr upp den. Lite riskabelt med kopior tänkte jag? Det är ju dessutom ett högst ovanligt mönster... :-S

Därför tänkte jag be er "proffs" och se om ni gör samma bedömning av hemsidan som jag, dvs om ni oxå blir lite tveksamma till den, eller om det bara är jag som är nojjig?
  • Styrka
    andersson1970 skrev 2011-08-18 18:14:44 följande:
    Är det inte du som visat bilden innan så har jag sett den. Samma bild. Mkt fin klänning, det andra kommenterar jag inte. Har ingen aning....
    Jo, jag har postat den förut i nån tråd, när jag väl bestämde mig för att det är den här jag vill ha. Har postat flera andra mullet dresses oxå iofs. Men den här är favoriten! Gillar ballongkjolen och den låga midjan.
  • Pinkgrape
    Styrka - Så fin klänning! :D Jag skulle beställt, men jag är inte direkt feg av mig heller. Kanske lite väl dum och godtrogen ibland :P Jag hade nog dock försökt skicka ett par mejl och livechatta med dom för att få en känsla. Om de svarar snabbt, hur de svarar osv.

Snabbgooglade lite också - www.squidoo.com/celebrity-dresses-vicyc
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Styrka
    Pinkgrape skrev 2011-08-18 18:47:27 följande:
    Styrka - Så fin klänning! :D Jag skulle beställt, men jag är inte direkt feg av mig heller. Kanske lite väl dum och godtrogen ibland :P Jag hade nog dock försökt skicka ett par mejl och livechatta med dom för att få en känsla. Om de svarar snabbt, hur de svarar osv.

Snabbgooglade lite också - www.squidoo.com/celebrity-dresses-vicyc
    Tack! Och tack för sidtipset! Även här fanns ju en del stavfel. Jag har livechattat med dem, och de kunde svara på allt utom vad de menar i beskrivningen med "...floral motifs, exuding shimmer..." motifs är väl motives, men excuding - excluding? exclusive? *gissar* olika tolkningar ger ju HELT olika betydelse...
    Å andra sidan kan man ju vara fantastisk sömmerska och administratör men ha mindre bra språkligt sinne.

Funderar på att skicka bilderna till Milly och se vad de säger, och sen jämföra med Vicyc's svar. Milly hade en väldigt trovärdig sida, tyckte jag.
  • Pinkgrape
    Styrka skrev 2011-08-18 19:08:11 följande:
    Tack! Och tack för sidtipset! Även här fanns ju en del stavfel. Jag har livechattat med dem, och de kunde svara på allt utom vad de menar i beskrivningen med "...floral motifs, exuding shimmer..." motifs är väl motives, men excuding - excluding? exclusive? *gissar* olika tolkningar ger ju HELT olika betydelse...
    Å andra sidan kan man ju vara fantastisk sömmerska och administratör men ha mindre bra språkligt sinne.

Funderar på att skicka bilderna till Milly och se vad de säger, och sen jämföra med Vicyc's svar. Milly hade en väldigt trovärdig sida, tyckte jag.
    Motifs är motiv ja, alltså blom-motiv. Exuding är väl.. Exude - andas, utsöndrande.. exuding böjningsform - utsöndrande, vätskande. Haha ja, hursom så låter det ju lite konstigt. Kanske att det utsöndrar ett skimmer? Nej, jag vet inte alls :P haha

Kanske värt att fråga Milly iaf :) Jag gjorde det med en klänning jag ville beställa först, en hybrid av olika klänningar, men valde sedan en annan iaf, så man behöver ju inte beställa bara för att man frågar ;P
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!