• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Just Me
    Vickymb skrev 2011-08-21 21:34:01 följande:
    Ha ha ha samma här....jag vill bara ha fler och fler klänningar...tänker faktiskt göra det till en tradition att köpa en ny läcker klänning till varje bröllopsdag.
    Vi firar ett år som gifta den 4 september och ska ut och äta och har fått presentkort på samma hotell som vi hade på bröllopsnatten. Pga strul och annat så fick vi en övernattning till så den ska vi utnyttja till våran första bröllopsdag nu =)

Jag hade faktiskt tänkt att beställa en kina-klänning till mitt bröllop men när jag var i butiken och skulle bara prova lite modeller så fann jag en pronovias med 70% rabatt så jag köpte den....MEN NU ett år senare har jag beställt från landy bridal denna....
    den är i ivory och bandet är i svart...(tack pinkgrape för goda råd och tips) och eftersom min man älskar och bara älskar snörning i ryggen så har jag beställt det (fanns inte på min brudklänning)...nu väntar jag bara på att den ska dyka upp med posten....shit vad jag längtar....

Kläningen är underbar! Kan du länka t den på Landy?
    Tänkte som tärn klänning eventuellt......

Helt underbar är den iaf !!
  • 120530

Ååå vad jag är ledsen idag Gråter 

Idag är första dagen på jobbet efter semestern. Jag tyckte det var lite kyligt och bestämde mig för att ta jeans, vilket jag knappt haft på hela semestern. Och de satt jättetight, mycket tightare än förrut. Jag vägde mig men vägde samma som förrut, men måste gjort om muskler till fett Gråter Jag som har varit jätteduktigt och tränat och ätit rätt hela året, men har fuskat nu på semestern. Att det kan gå så snabbt att förstöra det som tar så läng tid att bygga upp....

Nu blir det sträng diet och en uppryckning i träningen..

• Vickymb
    Just Me skrev 2011-08-22 13:53:08 följande:
    Kläningen är underbar! Kan du länka t den på Landy?
    Tänkte som tärn klänning eventuellt......

Helt underbar är den iaf !!
    Jo här är den...=)

www.landybridal.com/bridesmaid-dress&wedd_length=9

www.landybridal.com/2011-hot-selling-deep-v-neckline-satin-sash-bridesmaid-dress.html

Och tappar du helt bort dig så gå in på bridesmaid dresses och sen gå i vänstra sidan kan du lite längre ner söka på klänningens längd och välj tea length...finns många fina bilder...jag lägger upp den så fort den kommer så får du se =)
  • Minuz

Vad tycker ni jag ska ha för färg på bandet/släpet?

Först sa hon $180 men jag fick betala $ 207 så ca 1350 kr tror jag det blev. Men helt ok. då får jag även med extra smycken och slöja + någon mer liten gåva.....
    Men tycker det är billigt, bara denna blir lika fin som den andra hon sydde......

• Just Me
    Vickymb skrev 2011-08-22 22:16:55 följande:
    Jo här är den...=)

www.landybridal.com/bridesmaid-dress?p=2&wedd...

www.landybridal.com/2011-hot-selling-deep-v-n...

Och tappar du helt bort dig så gå in på bridesmaid dresses och sen gå i vänstra sidan kan du lite längre ner söka på klänningens längd och välj tea length...finns många fina bilder...jag lägger upp den så fort den kommer så får du se =)
    Åh det ser jag framemot !! :)
  • Vickymb

Jag mailade Landy för att fråga när dom skickar klänningen och dom hade tydligen missat att jag måste ha den före den 3 september men sa att dom skulle skicka i slutet på veckan....shiiiiiiit jag hoppas verkligen inte att den fastnar i tullen nu...danska post och tull är fördjävliga jag måste ha den senast nästa fredag....måste =( =( =(

• Pinkgrape

Nu har vi haft en mysig helg på hotell :) Dock patienthotell i grannstaden för besök på sjukhus, men ändock hotell. Dottern tyckte det var jättekul :) Vi gick på cirkus också, fick biljetter av sjukhuset. Det var roligt :)

I övrigt träffades vi psykolog, hjärtläkare, barnläkare, kurator och sjukgymnast. Allt gick jättebra och allt kring hjärtat ser oförändrat ut :)

Jag och min man har pratat om detta med klänningar och han tycker att jag ska beställa en ny brudklänning var femte år :P haha Gärna för mig dock, det finns så många fina :) Kan vi bara sitta här hemma i soffan i bröllopskläder och käka kina-mat och se film :P

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • ewaulrica

min klänning beställdes 11/8.. för det första så blev det fel med alla mått när jag beställde, de kom liksom in fel i rutan där man custom-beställer. Fick live-chatta med en person som fick in alla mått ordentlig (hoppas jag) och som även kontrollerade i inches, varav jag fick en ny order... Har sett mina två ordrar fram till nu.. nu ligger helt plötsligt bara den första kvar, den felaktiga. försökte kontakta dem igen, men det enda de säger är  "no worries". Kul. Jag frågade varför jag inte kunde se den rätta ordern längre, och fick de till svar att "de har haft problem med systemet." Känns inte så himla förtroendeingivande.

Frågade också varför jag inte kan följa min order som man ska kunna göra, från "order paid-order approved-order supplied-order packed-order shipped" men svaret jag fick var att jag bara kan se när de shippat den, vilket skulle ske inom tidigast 15-20 dagar...

Har inte hört ett skit från dem sen dess. Ser endast min "felaktiga order" som fortfarande står kvar på "order paid" och det är bara att hålla tummarna att den kommer iväg om några veckor.. tur att det bara är 1200 spänn man sumpar om det skulle vara fel storlek till sist, eller om den inte kommer alls... Obestämd

Får bara hålla alla tummar som går och försöka välja att lita på företaget!

• Eileme
    Styrka skrev 2011-08-18 17:06:08 följande:
    Hej alla!

Jag funderar på att beställa den här klänningen från Vicyc.com:
    www.vicyc.com/highlow-taffeta-beaded-wedding-...

Jag verkligen älskar klänningen och har inte hittat den nån annanstans överhuvudtaget. Många av bilderna/klänningarna är annars identiska hos de olika kinaklänningsföretagen. Kan jag ta detta som ett tecken på att klänningen är en av deras egna kreationer, tro?

Sidan verkar vara amerikansk, men deras engelska är så dålig att jag misstänker att det är en kinasida i alla fall. Infon på startsidan är välformulerad, men läs tex beskrivningen av min klänningen... För mig säger det "oseriöst" när en företagare inte bryr sig tillräckligt att korrläsa sitt offentliga material och skyltar, annonser etc. Vad säger ni? Vågar man lita på dem..?
    Fantastisk klänning

I övrigt har jag tyvärr inget svar till dig :(
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!