• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tiisa
    JustMeAndMyLove skrev 2011-08-15 22:57:05 följande:
    Jahapp, då är det bekräftat. Hemsidan jag beställde från är nedlagd, företaget en bluff. 6000 kr borta och vi har inget att ha på oss på bröllopet.

Nu orkar jag inte med mer skit. Och inte har vi råd med andra kläder nu heller. Får avbeställa musiken och be alla ta bil istället för att bjuda på buss.

Kul att man tabbar sig så här inför livest viktigaste dag.
    Skit också ... 

Är tydligen inte ensam om att bli bedragen av Ewa Wijkander heller. 
    Fy vad trist!! Hoppas allt löser sig till det bästa. När gifter ni er?

Igår fick jag hem min klänning från luxury dresses, fick den måttsydd och levererad till dörren på 10 dagar för 2695 kr. Ett litet tips, om ni har någon slant över..
    Lycka till!
  • bruden
    JustMeAndMyLove: jag finner inte ord så ledsen jag är för eran skull Om nu nån klänning beställts så måste det finnas någonstans. Försök luska rät på vart hon ev. beställer från och berätta hur det ligger till. Har du tur kan du få klänningarna ändå direkt från kinafabriken. Ge inte upp!
  • lana822
    JustMeAndMyLove skrev 2011-08-15 23:27:11 följande:
    Jo det är ett svenskt företag men nu när jag kollade upp sakerna mer noga ser det inte så bra ut. Inget anmält tuill bolagsverket, dock har hon F-skattesedel. Men firman verkar inte aktiv, säkert 20 firmor i kk tidigare på samma namn.
    Har enbart pg-nummret vi betalade till att gå på så har mailat nordea för att få organisationsnr. Måste ha det innan jag anmäler.
    Kommer anmäla, självklart men enskilld firma ochså många kk? Nä jag kommer inte se ett öre. Låter som en svindlare som troligtvis har obetalda skulder på miljoner privat. kronofogden kan inte göra ett skit.
    Är redan i tingsrätten för att en frima lurade och skapade skador för 40.000 kr förra året så jag har precis vart igenom skiten. :(
    Aldrig mer säger jag. Inte värt risken att handla online.  
    Det har du rätt i! Hoppas du kan varna andra brudar för att handla online. Det är inte värt det och det handlar trots allt livets viktigaste klänning:)
  • Humlan

Pinkis va fina ni va =) roligt att du känner dig nöjd

Jag orkar inte ens gråta över vårat fiasko .Fick bilder från fotografen och hon har bara knäppt utan att säga om man gör en konstig min eller om man håller buktten konstigt,släpet är knöligt eller så. Känns rent fördjävligt nu när man ser bilderna. ska man vägra betala slutsumman eller vad ska man göra ?

• JustMeAndMyLove
    Red skrev 2011-08-16 14:00:52 följande:
    Fy så tråkigt! Känner verkligen med dig! Men var inte en klänning skickad sa du tidigare?

Hur tar din sambo det? Hoppas ni klarar att ladda om och leta upp nya kläder, hoppas verkligen ni hittar något ni trivs i så ni får en underbar dag iaf! 
    Jo jag trodde ju ena var skickad. Men hon sa att hon fick tillbaka den för det strulade med postförskottet och idiot som jag är satte jag över helöa summan + frakt :(
    Har fått kontakt med henne nu, hon säger att de gör om hemsidan men kommenterar inte det faktum att företaget inte finns. Har spårat plusgiro nummret i alla fall. Till en plattsättningsfirma :/
    Någonstans hoppas jag på att klänningen som hon sagt att hon skickat faktiskt ska dyka upp och att hon bara är slarvig, driver flera firmor under ett namn och struntat i att ändra branshbeskrivning.
    Men sen läste jag på en annan tråd om henne :( Känns som att chansen är liten att man får hem nått, och om jag skulle få hem nått verkar det vara väldigt få som fått rätt klänning och de som fått rätt verkar ha fått fult sydda klänningar :(
    Hade jag vetat om det namn hon använde innan hade jag ju hittat alla trådar om henne och inte beställt men... jaja, så var det med det.

Nödlösningen är att låna pengar av min underbara mamma och resa runt när vi kommer till Sverige för att köpa eller hyra andra klänningar. Surt med pengarna men surast är att min blivande inte fick sin drömklänning :´( 
  • Vickymb
    Humlan skrev 2011-08-16 16:10:04 följande:

Jag orkar inte ens gråta över vårat fiasko .Fick bilder från fotografen och hon har bara knäppt utan att säga om man gör en konstig min eller om man håller buktten konstigt,släpet är knöligt eller så. Känns rent fördjävligt nu när man ser bilderna. ska man vägra betala slutsumman eller vad ska man göra ?
    Nej fy fan vad tråkigt....det är inte sant??? Man kan ju liksom inte göra om fotograferingen.
    Du måste kolla upp det med betalningen...finns det inte något riksförbund eller vad det kallas för fotografer???
    Finns det inga bra bilder alls?
  • Skumboll
    Humlan skrev 2011-08-16 16:10:04 följande:

Åh nej vad tråkigt humlan! Är det någon professionell bröllopsfotograf som fotat? 
  • Humlan
    Skumboll skrev 2011-08-16 18:36:23 följande:
    Åh nej vad tråkigt humlan! Är det någon professionell bröllopsfotograf som fotat? 
    Nej det va någon här på BT som tipsade om henne så jag kikade in på hennes blogg.Där såg alla bilder så fina ut men hon va verkligen oproffsig.. hon heter Jenny och bor i norrtälje.Känner inte för att hänga ut henne innan vi fått allt klart med henne.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!