• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • ewaulrica

Jag måste bara få fråga er erfarna; när man går ut på ebay och söker på weddingdresses, kommer massor upp ju. Många för typ 200-600 kr?!? inklusive frakt? KOSTAR de verkligen det, eller är det jag som är helt snurrig?!? Jag har redan beställt klänning iof, men nu blir man ju sugen på en till om de är så otroligt billiga. (vissa står det ju tom 70 spänn på, men där måste det ju ha blivit fel? för visst räknar de väl om direkt till svenska kronor? :/  Låter ju sjukt billigt, jag måste ha fattat fel. (?)

• 2 0 1 2

ewaulrica skrev 2011-08-14 20:49:47 följande:
    Jag måste bara få fråga er erfarna; när man går ut på ebay och söker på weddingdresses, kommer massor upp ju. Många för typ 200-600 kr?!? inklusive frakt? KOSTAR de verkligen det, eller är det jag som är helt snurrig?!? Jag har redan beställt klänning iof, men nu blir man ju sugen på en till om de är så otroligt billiga. (vissa står det ju tom 70 spänn på, men där måste det ju ha blivit fel? för visst räknar de väl om direkt till svenska kronor? :/  Låter ju sjukt billigt, jag måste ha fattat fel. (?)
    Det beror på, ibland ändras priserna när man fyllt i modell och färg. Men vissa ÄR faktiskt så billiga, titta här på tärnklänningen jag köpt till en av mina tärnor, för 130 kr inkl. frakt!
  • bruden
    ewaulrica skrev 2011-08-14 20:49:47 följande:
    I många annonser säljer de också tillbehör som handskar och slöjor. Det är dessa priser som syns under klänningarna. Finns det möjlighet att välja artikel så välj klänningen så PLOPP går priset upp. Lite fult kan man tycka att de gör så men folk tittar ju och kanske köper de klänningen ändå
  • marielleangelina

Ett litet tips till alla med iPhone eller android, laddade precis hem en app som hette Brides Wedding Genius 2.0 Hur många inspirerande bilder som helst på brudklänningar och tärnklänningar! Gratis var den också :) Och såklart... GRATTIS alla nygifta!! :)

• andersson1970
    2 0 1 2 skrev 2011-08-14 21:04:03 följande:
    Det beror på, ibland ändras priserna när man fyllt i modell och färg. Men vissa ÄR faktiskt så billiga, titta här på tärnklänningen jag köpt till en av mina tärnor, för 130 kr inkl. frakt!
    Den klänningen fanns med på e sida där jag beställt från oxå.
    Hittade en superfin Rockabilly-klänning vit med svarta prickar för endast 95.- inkl frakt.
  • Nuu

Hej Hej,
    Den här frågan har säkert ställts tidigare men är rätt ny här så testar ändå! Är det någon som kan rekommendera en sömmerska i Stockholm, kanske någon här med egen erfarenhet av att sy in sin fina kinaklänning? Borde sova nu, fascinerande vad mycket tid allt planerande kan ta :) 

• ewaulrica
    2 0 1 2 skrev 2011-08-14 21:04:03 följande:
    ahaaa.. det är så det funkar, tack så mycket för svaret :) tror att jag ska fortsätta och kolla igenom alla 7000 ex och se om jag hittar nåt fint kanske då :)

grejen är bara den-varför har nästan ALLA fina klänningar SLÄP?! Det är jättefint, verkligen, men jag ska gifta mig borgeligt och då blir släp lite för mycket.... finns massor av klänningar som jag skulle vilja ha, men som går bort bara för att det är ett släp där bakom..

Nån som vet om man kan "välja bort" släp när man custom-beställer och göra klänningen mer "informal wedding?" Nån som gjort det?
  • andersson1970
    ewaulrica skrev 2011-08-15 09:14:33 följande:
    ahaaa.. det är så det funkar, tack så mycket för svaret :) tror att jag ska fortsätta och kolla igenom alla 7000 ex och se om jag hittar nåt fint kanske då :)

grejen är bara den-varför har nästan ALLA fina klänningar SLÄP?! Det är jättefint, verkligen, men jag ska gifta mig borgeligt och då blir släp lite för mycket.... finns massor av klänningar som jag skulle vilja ha, men som går bort bara för att det är ett släp där bakom..

Nån som vet om man kan "välja bort" släp när man custom-beställer och göra klänningen mer "informal wedding?" Nån som gjort det?
    Du har inte letat bland bridesmaidklänningarna istället då? De har ju inte släp, men kan mycket väl användas till en enklare/informell vigsel. De flesta klänningarna man ser går ju att välja i annan färg i färgkartan. Om det nu är vitt du vill ha, som bridesmaidklänningarna sällan visas i.
  • ewaulrica
    andersson1970 skrev 2011-08-15 09:21:07 följande:
    Du har inte letat bland bridesmaidklänningarna istället då? De har ju inte släp, men kan mycket väl användas till en enklare/informell vigsel. De flesta klänningarna man ser går ju att välja i annan färg i färgkartan. Om det nu är vitt du vill ha, som bridesmaidklänningarna sällan visas i.
    har testat det, tack ändå :) bra tips iaf..:) dock så vill jag gärna ha lite "bling" också... ska fortsätta kolla! man kan ju alltid kolla under prom dress eller bal gown också.. och välja vit som du sa :)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!