• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Jag har sån beslutsångest ang ifall jag ska hoppa på de där kurserna jag kommit in på eller inte... Det är heltidsstudier (i 10 veckor) vilket innebär typ måndag kl 9 - fredag kl 16 på plats i Uppsala (jag bor 40 mil söderut!).
    Om jag ska gå kursen så vill jag ju göra det seriöst, så att jag får godkänt betyg, och då måste jag ju vara närvarande på bra mycket mer än de (förhållandevis ganska få) obligatoriska momenten... 
    Så jag behöver i princip hitta boende i Uppsala för tio veckor... Det kan bli både svårt och dyrt... Och så måste jag vara ifrån min lilla familj alldeles för mycket också! 

Suck, får nog vrida o vända på detta ett tag till. 

• Tinzi
    1700tal skrev 2011-07-23 22:16:27 följande:
    Nope, jag hade inte vågat. Jag beställde en med dragkedja (med mina faktiska mått innan viktnedgång med tanken att isf sy in den) men bangade ur nyligen och skickade ett mail till milly och bad dem ändra till snörning. Insåg att sy om en brudklänning på påsydd spets skulle kosta i princip lika mkt som hela klänningen. Hade jag haft en fixerad vikt hade jag vågat. Men du ska gå ner ännu mer än jag... Men det är bara min tanke. Obestämd
    mmm får nog bli så, har inte en aning om hur det blir dock :( snyggt menar jag :(
  • nica83
    Tinzi skrev 2011-07-23 22:04:48 följande:
    Så nu har jag beställt ett sånt här träd till oss fast m. svarta bokstäver & gröna dynor o 2 olika gröna kulörer. Hoppas det blir bra :)

fattar dock inte måtten bara. Det står bara: 13*19

cm kan det ju inte vara?!?! Kass på utländska mått, men ingen får ju in 80-100 tumavtryck i en sån liten tavla :)

Jättesnyggt!!! Är nyfiken på vart du beställer från?
  • Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-07-23 22:41:20 följande:
    Verkar nog inte gå så bra... tyvärr. Får se, blir väl nån sista minuten i sådana fall....

Fasen lite lätt att få ihop nån resa. Var hade ni tänkt åka om ni kommer iväg?
    Vad tråkigt om ni inte kommer iväg! Det kräver ju lite extra planering för er förstår jag.

Om vi kommer iväg så blir det en långweekend till Hamburg. Där har jag en av mina bästa vänner som ska bli mamma för första gången alldeles strax. Därför tänkte vi kombinera bröllopsresan med att hälsa på dem. Och för oss som bor på landet känns en helg i en storstad som lyx!!

För att komma iväg så måste vi "bara" fixa nån som sköter hästarna, hunden, katterna och getterna! Och så nån som vill ta hand om dottern = min mamma! Hon är vidtalad och fixar egentligen det mesta även med djuren, men det förutsätter att det inte blir några konstigheter (typ sjuka djur, trasiga staket, oväder...). Så därför behöver vi ytterligare en "ansvarig", gäller bara att hitta denne!

• Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-07-23 22:50:14 följande:
    Vad tråkigt om ni inte kommer iväg! Det kräver ju lite extra planering för er förstår jag.

Om vi kommer iväg så blir det en långweekend till Hamburg. Där har jag en av mina bästa vänner som ska bli mamma för första gången alldeles strax. Därför tänkte vi kombinera bröllopsresan med att hälsa på dem. Och för oss som bor på landet känns en helg i en storstad som lyx!!

För att komma iväg så måste vi "bara" fixa nån som sköter hästarna, hunden, katterna och getterna! Och så nån som vill ta hand om dottern = min mamma! Hon är vidtalad och fixar egentligen det mesta även med djuren, men det förutsätter att det inte blir några konstigheter (typ sjuka djur, trasiga staket, oväder...). Så därför behöver vi ytterligare en "ansvarig", gäller bara att hitta denne!
    Mjo, det är alldeles för mycket logistik. Och att ta med lilleman vore rena vansinnet (dvs ingen semester alls). Men men, sånt är livet och det får man anpassa sig till hur jävligt det än känns ibland...

Låter jättetrevligt med hamburg, hoppas ni hittar nån till så att ni kommer iväg! Har ni varit ifrån dottern och så tidigare?
  • Tinzi
    Skumboll skrev 2011-07-23 22:22:23 följande:
    Säger som 1700tal, hade definitivt inte vågat köra dragkedja om man ska gå ner en del... 
    Visserligen lättare att ta in än att lägga ut men har man otur måste den ju sys om en hel del och det kan ju kosta nästan lika mycket som själva klänningen. 
    :( mm gifter mig i Maj, men måste beställa snart då det är så mkt annat som ska köpas de sista månaderna att vi måste dela upp det lite. Jag får nog göra så, antar det blir lite mer flexibelt då :) Och hoppas de kan göra det på den klänningen jag vill ha.
  • Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-07-23 22:55:46 följande:
    Mjo, det är alldeles för mycket logistik. Och att ta med lilleman vore rena vansinnet (dvs ingen semester alls). Men men, sånt är livet och det får man anpassa sig till hur jävligt det än känns ibland...

Låter jättetrevligt med hamburg, hoppas ni hittar nån till så att ni kommer iväg! Har ni varit ifrån dottern och så tidigare?
    Visst känns livet orättvist ibland... men som du skriver, det är ju bara att anpassa sig. 
    I mångt och mycket lever vi ju här i landet ett mycket gott liv, även om det inte känns som nån tröst när ens eget liv känns för j-ligt!

Nja, vi har inte varit ifrån henne mer än två nätter tidigare. Fast hon är helt trygg med mormor, så det känns inte oroande för fem öre. Min mamma bor ju i drängstugan, typ 30 meter från vårt hus, så enligt dottern består vår familj absolut av tre vuxna och en liten. Blir nog värre för oss, jag kommer sakna henne!
  • Darling Daisy
    Tinzi skrev 2011-07-23 22:58:54 följande:
    :( mm gifter mig i Maj, men måste beställa snart då det är så mkt annat som ska köpas de sista månaderna att vi måste dela upp det lite. Jag får nog göra så, antar det blir lite mer flexibelt då :) Och hoppas de kan göra det på den klänningen jag vill ha.
    Visst tänkte du beställa från Milly? De fixar säkert snörning, de fixar ju typ allt där - med gott resultat, så du behöver nog inte oroa dig över snörningens utseende! *peppar lite*
  • 1700tal

Men suck... Nu smsar blivanden och tycker jag ska hänga med ut och festa med dem ikväll. Jag som inte ville hänga med från början men nu ska de in till stan och ut på krogen. Orkar jag? Är det bara jag som känner mig lite för gammal för sånt här? Drömmer Jag som precis tänkte krypa till kojs...

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!