• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Tinzi

Hade ni vågat ta en klänning UTAN snörning när ni VET att ni ska ner i vikt innan bröllopet? Eller hade ni tagit den ni vill ha dvs UTAN snörning och dragit av 2-3 cm? *VELIG*

Det borde ju vara lättare att sy in en klänning än sy ut lixom?!

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-23 22:09:42 följande:
    Haha, nämen du behöver ju ändå inte sola solarium!

Man låter gästerna skriva sitt namn vid fingeravtrycket såklart!
    Nää, sant! Har bara solat solarie en omgång, i ett nyck av fåfänga under höst/vinter. Nu har jag kommit på att man kan åka utomlands istället!

Men det ser så smått ut... Måste göras med världens minsta penna då?
  • 1700tal
    Tinzi skrev 2011-07-23 22:12:58 följande:
    Hade ni vågat ta en klänning UTAN snörning när ni VET att ni ska ner i vikt innan bröllopet? Eller hade ni tagit den ni vill ha dvs UTAN snörning och dragit av 2-3 cm? *VELIG*

Nope, jag hade inte vågat. Jag beställde en med dragkedja (med mina faktiska mått innan viktnedgång med tanken att isf sy in den) men bangade ur nyligen och skickade ett mail till milly och bad dem ändra till snörning. Insåg att sy om en brudklänning på påsydd spets skulle kosta i princip lika mkt som hela klänningen. Hade jag haft en fixerad vikt hade jag vågat. Men du ska gå ner ännu mer än jag... Men det är bara min tanke. Obestämd
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-23 22:13:08 följande:
    Nää, sant! Har bara solat solarie en omgång, i ett nyck av fåfänga under höst/vinter. Nu har jag kommit på att man kan åka utomlands istället!

Men det ser så smått ut... Måste göras med världens minsta penna då?
    Haha, alla kan inte åka utomlands vettu....

Närå, mitt träd är åtminstone inte litet! Man får lugnt plats att skriva sitt namn... Har köpt en penna med tunn spets bara.
  • Darling Daisy

Det beror på hur kort/lång tid det hade varit kvar till bröllopet! 
    Den jag beställde tidigt (med snörning) drog jag av lite på och den som jag beställde sent (med blixtlås) tog jag i mina exakta mått.
    När det gäller syfrågan lämnar jag med glädje över till 1700 och skumboll... Jag kan på min höjd tråckla ihop en tröja till dotterns dockor!
  • Skumboll

Säger som 1700tal, hade definitivt inte vågat köra dragkedja om man ska gå ner en del... 
    Visserligen lättare att ta in än att lägga ut men har man otur måste den ju sys om en hel del och det kan ju kosta nästan lika mycket som själva klänningen. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-23 22:19:50 följande:
    Haha, alla kan inte åka utomlands vettu....

Närå, mitt träd är åtminstone inte litet! Man får lugnt plats att skriva sitt namn... Har köpt en penna med tunn spets bara.
    Oxå sant! Skrattande Gäller att passa på så länge man kan... Apropå det, när kommer sommarbrud hem? Tycker det är lite tomt utan henne. Och vi vill ju ha info om bebben! Drömmer Så allt går enl planerna med tanke på omständigheterna typ...

Hm, kanske skulle införskaffa ett sånnadäringa träd då? Eller var det den svarta ramen jag föll för månne??
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-23 22:25:56 följande:
    Oxå sant! Skrattande Gäller att passa på så länge man kan... Apropå det, när kommer sommarbrud hem? Tycker det är lite tomt utan henne. Och vi vill ju ha info om bebben! Drömmer Så allt går enl planerna med tanke på omständigheterna typ...

Hm, kanske skulle införskaffa ett sånnadäringa träd då? Eller var det den svarta ramen jag föll för månne??
    Tror hon skulle vara borta typ två veckor... och hon åkte väl för en vecka sen?

Ramen var jättesnygg, håller med dig! Men sånt kan man specialbeställa... det gjorde jag till vårt träd. En dyr historia men man gifter sig ju bara en gång.
  • Darling Daisy

Funderade också på Sommarbrud här nyss. De är nog inte hemma än på ett tag, eller? Först typ en vecka i NY och sen två veckor i Frankrike, eller hur var det?

Hur har det gått för dina reseplaner, Skumboll? Verkar det bli någon eller inte?

Vi har upptäckt att vi har typ EN möjlig helg att åka på. Får se om det blir nån resa då eller inte... är ju så mycket som ska stämma för att det ska kunna bli resa av. 

• Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-07-23 22:34:05 följande:
    Funderade också på Sommarbrud här nyss. De är nog inte hemma än på ett tag, eller? Först typ en vecka i NY och sen två veckor i Frankrike, eller hur var det?

Hur har det gått för dina reseplaner, Skumboll? Verkar det bli någon eller inte?

Vi har upptäckt att vi har typ EN möjlig helg att åka på. Får se om det blir nån resa då eller inte... är ju så mycket som ska stämma för att det ska kunna bli resa av. 
    Verkar nog inte gå så bra... tyvärr. Får se, blir väl nån sista minuten i sådana fall....

Fasen lite lätt att få ihop nån resa. Var hade ni tänkt åka om ni kommer iväg?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!