• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-23 20:29:43 följande:
    Meeen, inte brukar det väl va så jättevarmt att sola solarium? Hm, minns det som ganska svalt och skönt jämfört med att ligga på en strand i 30 grader och sol. Eller?  
    Öööööööh, du har nog inte testat ståsolarie kanske va?
    1700tal skrev 2011-07-23 18:43:36 följande:
    Asså min sambo är ju helt jäkla priceless! På väg hem från Ljung nämnde jag att jag skule börja kolla upp alla boenden för gästerna i närheten av festlokalen och sätta igång med att få bröllopshemsidan klar med all info.

Efter att ha suttit vid datorn ett tag, skrivit på bröllopshemsidan och slagit på hitta.se var dessa typ 30 ställen ligger kommenterar jag till sambon hur förvånande många vandrarhem det finns kring där vi ska vara. Då utbrister smartot, med värsta entusiasmen som om han just kläckt en stor idé, "men DEET borde vi göra - sammanställa olika boenden som gästerna kan boka hos så de slipper leta själva!!?" och tittar på mig med förväntan för att jag ska berömma honom för denna fantastiska idé... Jag bara ger honom en lååååååång blick med höjda ögonbryn och jag svär att det tog honom många sekunder innan poletten trillade ner och han tillade "uhuumm, det var precis det du redan håller på med va...?" Pucko! Skrikandes Vad har vi dem till, remind me a little??
    Hahahahaha! Känner så väl igen detdär, gubben gör exakt likadant! 
  • Skumboll
    Amejuli skrev 2011-07-23 20:22:30 följande:

Jaha ja, då börjar ju väderprognoserna trilla in. Och kan ju säga så mycket som att jag är glad att jag köpte sidenband till mina gummistövlar i förrgår. :-P

jaja, paraplyerna kommer ju verkligen inte vara köpta i ondan iaf! (Försöker åtminstone vara positiv.)

Åh, vad trist med regn men jag tror man är lika lycklig ändå just den dagen!!
    (jag trodde du skulle gifta dig idag, men så var det ju uppenbarligen inte..... jag är verkligen tjejen med koll!)
  • Amejuli
    Skumboll skrev 2011-07-23 20:36:31 följande:
    Åh, vad trist med regn men jag tror man är lika lycklig ändå just den dagen!!
    (jag trodde du skulle gifta dig idag, men så var det ju uppenbarligen inte..... jag är verkligen tjejen med koll!)
    Haha, ja det är inte lätt att hålla reda på alla. Gifter mig nästa lördag. Ute... Fest det är ett litet tåk som täcker åtminstone oss och de som ska sjunga och sånt...
    Personligen tycker jag det känns rätt okej ändå då jag tycker regniga bröllopskort är rätt charmiga ändå. Men är allt lite orolig för att gästerna inte ska tycka det är lika charmigt när de får stå ute i regnet :-P
    Men man kan ju hoppas på prognosen hinner ändras och att vi i annat fall lyckas blända dem med vår kärlek...
  • Amejuli
    Amejuli skrev 2011-07-23 20:41:22 följande:
    Haha, ja det är inte lätt att hålla reda på alla. Gifter mig nästa lördag. Ute... Fest det är ett litet tåk som täcker åtminstone oss och de som ska sjunga och sånt...
    Personligen tycker jag det känns rätt okej ändå då jag tycker regniga bröllopskort är rätt charmiga ändå. Men är allt lite orolig för att gästerna inte ska tycka det är lika charmigt när de får stå ute i regnet :-P
    Men man kan ju hoppas på prognosen hinner ändras och att vi i annat fall lyckas blända dem med vår kärlek...
    Men hjälp så jag stavar "Fast det är ett litet tak..." ska det ju stå.
  • Skumboll
    Amejuli skrev 2011-07-23 20:41:22 följande:
    Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.... eller vad är det man säger?! Gästerna får väl tänka till lite och ta gummistövlar istället för sandaler... :-P

Vet ju att du bor nånstans runt sthlm, får jag fråga var nånstans ni ska gifta er?
  • Tinzi
    1700tal skrev 2011-07-23 18:43:36 följande:
    Asså min sambo är ju helt jäkla priceless! På väg hem från Ljung nämnde jag att jag skule börja kolla upp alla boenden för gästerna i närheten av festlokalen och sätta igång med att få bröllopshemsidan klar med all info.

Efter att ha suttit vid datorn ett tag, skrivit på bröllopshemsidan och slagit på hitta.se var dessa typ 30 ställen ligger kommenterar jag till sambon hur förvånande många vandrarhem det finns kring där vi ska vara. Då utbrister smartot, med värsta entusiasmen som om han just kläckt en stor idé, "men DEET borde vi göra - sammanställa olika boenden som gästerna kan boka hos så de slipper leta själva!!?" och tittar på mig med förväntan för att jag ska berömma honom för denna fantastiska idé... Jag bara ger honom en lååååååång blick med höjda ögonbryn och jag svär att det tog honom många sekunder innan poletten trillade ner och han tillade "uhuumm, det var precis det du redan håller på med va...?" Pucko! Skrikandes Vad har vi dem till, remind me a little??
    hahah låter lite som min gubbe ibland! ;) vi har dem för att de är underbara när de inte retar gallfeber på oss ;)
  • Tinzi
    1700tal skrev 2011-07-23 18:02:03 följande:
    Jippi!!! Men hade du inte redan beställt från Milly? Eller hade du bara fått quotation från dem?

Ja, OM du verkligen går ner 10 kg, realistiskt sett, då skulle jag dra av minst det förutsatt att du ska ha snörning. Och det skule du väl? Nu med "facit" i hand och efter 5 klänningar hos milly skulle jag dra av 5 cm i midjan och 3 cm över höft och byst. Lite beroende på var ditt "hull" sitter förstås, om du vet med dig att du verkligen går ner och ska ha snörning...
    Jooo jag skulle ju beställt men sen blev det inte så, men nu är det dax. Dock har jag INTE snörning på min klänning...kanske jag borde ha fast jag inte tycker det är lika snyggt.

JO jag kommer nog gå ner 10 (har just gått ner 43 kg men har lite kvar) Mitt hull sitter över midja och höft, byst har jag inte mkt kvar :( hehe.

Vågar man ens ta UTAN snörning när man är i en sån viktfas som mig?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-07-23 20:35:22 följande:
    Öööööööh, du har nog inte testat ståsolarie kanske va?

Hahahahaha! Känner så väl igen detdär, gubben gör exakt likadant! 
    Nää, har nog inte det. Det solarie jag provade låg man i. Värsta softisbänken!
    Tinzi skrev 2011-07-23 20:49:10 följande:
    hahah låter lite som min gubbe ibland! ;) vi har dem för att de är underbara när de inte retar gallfeber på oss ;)
    Hehe.. Men ärlig, hur många är stunderna de INTE retar gallfeber på en?? Ibland undrar man ju!
  • Amejuli

Skumboll skrev 2011-07-23 20:44:37 följande:
    Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.... eller vad är det man säger?! Gästerna får väl tänka till lite och ta gummistövlar istället för sandaler... :-P

Vet ju att du bor nånstans runt sthlm, får jag fråga var nånstans ni ska gifta er?
    Klart du får. Vi gifter oss i Hågelbyparken på en teaterplatå. Väldigt fin och mysig park. Krånglat lite med bokningen me´n nu hoppas jag att allt går smidigt och bra på dagen D. Finns ju andra platser i parken som nästan är ännu finare men de kan man inte hyra så att de spärras av.

Vi ska vigas under taket på bilden nedan.

Och ja, man får hoppas att gästerna kan ta vara på sig själva!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-07-23 20:55:58 följande:
    Nää, har nog inte det. Det solarie jag provade låg man i. Värsta softisbänken!
    Nä, jag tänkte nog det. Ett vanligt solarie är som en fis i rymden, där somnar jag utan problem.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!