• zvartaliljan

Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!

Jag ska ha denna klänningen:

Sen tänkte jag ha en bukett med vilda rosor omgiven av spets och kanske någon gudbrosch/guldband. I håret skulle jag vilja ha någon tiara eller band i guld som ska påminna om antiken/medeltiden. Gärna något som ser ut som förgylld murgröna eller liknande.

Jag hittade detta: www.etsy.com/listing/60372271/golden-leaves-bridal-headpiece&ga_search_query=tiara&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

som jag ÄLSKAR, men alldeles för dyrt för mig Finns det kanske något liknande att köpa någonstans men billigare? (behöver inte vara äkta guld som detta var)

Till klänningen tänkte jag ha denna:

och frisyren ungefär så här:

Så snälla hjälp mig nu hitta något snyggt o ha i hårwt...gärna något med flera band t.e.x eller bara kom med förslag på vad ni tycker passar till...gärna förslag på skor också, helt platta sådana och gärna "gladiator"-stil!
  • Svar på tråden Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!
  • vickanofilip
    zvartaliljan skrev 2011-04-01 13:00:43 följande:
    Jag ska ha denna klänningen:

Sen tänkte jag ha en bukett med vilda rosor omgiven av spets och kanske någon gudbrosch/guldband. I håret skulle jag vilja ha någon tiara eller band i guld som ska påminna om antiken/medeltiden. Gärna något som ser ut som förgylld murgröna eller liknande.

Jag hittade detta: www.etsy.com/listing/60372271/golden-leaves-b...

som jag ÄLSKAR, men alldeles för dyrt för mig Finns det kanske något liknande att köpa någonstans men billigare? (behöver inte vara äkta guld som detta var)

Till klänningen tänkte jag ha denna:

och frisyren ungefär så här:

Så snälla hjälp mig nu hitta något snyggt o ha i hårwt...gärna något med flera band t.e.x eller bara kom med förslag på vad ni tycker passar till...gärna förslag på skor också, helt platta sådana och gärna "gladiator"-stil!
    var har du hittat boleron?? jättefin och vill-ha-känsla!! hur mkt kostade den?
  • zvartaliljan

Så nu har jag beställt löv, tråd o lite pärlor så får vi se om jag kan lyckas med detta :-/
    Vill tacka för alla fina tips! {#emotions_dlg.flower}

vickanofilip skrev 2011-04-03 22:52:03 följande:
    var har du hittat boleron?? jättefin och vill-ha-känsla!! hur mkt kostade den?
    E-bay. Gav ca.300kt inkl.frakt
  • Leona75

Jag skulle satsa på en hårkam istället om jag vore som du. Den här ser ut som en tiara, men är lite mer diskret. Den finns hos Diadema.se, kolla här
    Där hittar man spetsboleros också har jag sett...
  • zvartaliljan

Vagoth: Tack för tipset men inget i närheten av det jag letar efter tyvärr...inte min stil alls, tycker de är rätt fula om jag ska vara ärlig Tyst men säkert fina på rätt person...

• Kattpoet

Parantparant saker är i mina ögon inte värda pengarna,  stål diademet kostar 25 kr på panduro i stand, spetsen  runt  20-40 kr i en tygbutik och pärlorna är inte dyra och jag skulle kunna göra det själv.

Deras virkade kronor är ett mönster från 70  taler,  ja visst  lite svårare att göra men en  krona som jag ser från parantpranant var bara vanlig  spets från  tygbutiken  ihopvirkad. 

zvartaliljan , hur går det med ditt handarbete?  Fått pärlona och det ännu? 

• zvartaliljan
    Kattpoet skrev 2011-04-11 17:08:36 följande:
    Parantparant saker är i mina ögon inte värda pengarna,  stål diademet kostar 25 kr på panduro i stand, spetsen  runt  20-40 kr i en tygbutik och pärlorna är inte dyra och jag skulle kunna göra det själv.

Deras virkade kronor är ett mönster från 70  taler,  ja visst  lite svårare att göra men en  krona som jag ser från parantpranant var bara vanlig  spets från  tygbutiken  ihopvirkad. 

zvartaliljan , hur går det med ditt handarbete?  Fått pärlona och det ännu? 
    nej inte kommit än
  • Kattpoet

Jag håller tummarna för dig.

• Blivande fru Swärdh

Tycker det är grymt bra att du gör din egen! Lycka till!

Svar på tråden Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!