• zvartaliljan

Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!

Jag ska ha denna klänningen:

Sen tänkte jag ha en bukett med vilda rosor omgiven av spets och kanske någon gudbrosch/guldband. I håret skulle jag vilja ha någon tiara eller band i guld som ska påminna om antiken/medeltiden. Gärna något som ser ut som förgylld murgröna eller liknande.

Jag hittade detta: www.etsy.com/listing/60372271/golden-leaves-bridal-headpiece&ga_search_query=tiara&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

som jag ÄLSKAR, men alldeles för dyrt för mig Finns det kanske något liknande att köpa någonstans men billigare? (behöver inte vara äkta guld som detta var)

Till klänningen tänkte jag ha denna:

och frisyren ungefär så här:

Så snälla hjälp mig nu hitta något snyggt o ha i hårwt...gärna något med flera band t.e.x eller bara kom med förslag på vad ni tycker passar till...gärna förslag på skor också, helt platta sådana och gärna "gladiator"-stil!
  • Svar på tråden Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!
  • zvartaliljan
    Sörön10 skrev 2011-04-01 18:19:15 följande:
    Du kan ju kanske sälja den vidare sedan och få tillbaka lite av pengarna?
    men tror du den går att sälja? Visst, det är ju äkta guld och äkta blad i men en ganska annorlunda hårdekoration...
  • zvartaliljan
    MuBu skrev 2011-04-01 18:41:20 följande:
    Jag vill bara tipsa om diadema igen, dom har en liknade som du sett, både i pärlor och olika rött Glad

www.diadema.se/modell-1009-p-69.html

www.diadema.se/diadem-p-41.html

www.diadema.se/diadem-p-123.html

www.diadema.se/diadem-p-124.html
    jo de har jättefina men jag hittar likadana på e-bay till 1/4 av priset (som den jag länkade till)...tycker 400kr för en enkel tiara är hutlöst om det inte är några äkta detaljer i den.
    Men tack ändå för tipsen {#emotions_dlg.flower}
  • Sörön10
    zvartaliljan skrev 2011-04-01 18:24:12 följande:
    men tror du den går att sälja? Visst, det är ju äkta guld och äkta blad i men en ganska annorlunda hårdekoration...
    Jomen det tror jag! =) Kan ju inte bara vara du som tycker den är jättefin! =) Vissa drar sig för att näthandla och absolut handla från utlandet så redan där kan det vara attraktivt! Alltså såna som kikat men inte vågat och helt plöstligt ser att de kan köpa den i Sverige!

• MuBu
    zvartaliljan skrev 2011-04-01 18:48:35 följande:
    jo de har jättefina men jag hittar likadana på e-bay till 1/4 av priset (som den jag länkade till)...tycker 400kr för en enkel tiara är hutlöst om det inte är några äkta detaljer i den.
    Men tack ändå för tipsen {#emotions_dlg.flower}
    Ja hittar du billigare så är ju det bara bra :)
    Jag var lite för snabb när jag kollade och läste inte att det var i kronor. Trodde det var 113 dollar, därav att jag tipsade om diadema.
  • stellastella

Här är nog samma som ovan fast utan pärlorna

dessa kan kanske också passa

• zvartaliljan
    MuBu skrev 2011-04-01 18:52:25 följande:
    Ja hittar du billigare så är ju det bara bra :)
    Jag var lite för snabb när jag kollade och läste inte att det var i kronor. Trodde det var 113 dollar, därav att jag tipsade om diadema.
    ja då hade ju diadema varit billigare
  • zvartaliljan
    stellastella skrev 2011-04-01 18:54:36 följande:
    Här är nog samma som ovan fast utan pärlorna

dessa kan kanske också passa

vart hittar du dom?
  • stellastella

Detta kan kanske också vara något?
Svar på tråden Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!