• zvartaliljan

Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!

Jag ska ha denna klänningen:

Sen tänkte jag ha en bukett med vilda rosor omgiven av spets och kanske någon gudbrosch/guldband. I håret skulle jag vilja ha någon tiara eller band i guld som ska påminna om antiken/medeltiden. Gärna något som ser ut som förgylld murgröna eller liknande.

Jag hittade detta: www.etsy.com/listing/60372271/golden-leaves-bridal-headpiece&ga_search_query=tiara&ga_page=2&ga_search_type=handmade&ga_facet=handmade

som jag ÄLSKAR, men alldeles för dyrt för mig Finns det kanske något liknande att köpa någonstans men billigare? (behöver inte vara äkta guld som detta var)

Till klänningen tänkte jag ha denna:

och frisyren ungefär så här:

Så snälla hjälp mig nu hitta något snyggt o ha i hårwt...gärna något med flera band t.e.x eller bara kom med förslag på vad ni tycker passar till...gärna förslag på skor också, helt platta sådana och gärna "gladiator"-stil!
  • Svar på tråden Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!
  • Kattpoet

zvartaliljan, om du får hem klänningen om en månad, vänta  med  hårsmycket,   du kan utan problem få tag i allt du behöver  till smycket inom 14 dagar  och du hinner göra det på en kväll.  

• zvartaliljan
    Lanin skrev 2011-04-02 10:39:04 följande:
    Hittade ett löv i guld på en av sidorna jag brukar köpa mina smyckassaker på

jpearl.se/mp-03g/

Hittade annars ett väligt fint i koppar om det är något

www.pagoni.se/Shop/Image/Article/LOV-BR.jpg
    men det måste väl vara fel pris? Inte kan det väl bara kosta 1 kr/st, ofattbart billigt liksom Förvånad
  • zvartaliljan
    Kattpoet skrev 2011-04-02 14:32:18 följande:
    zvartaliljan, om du får hem klänningen om en månad, vänta  med  hårsmycket,   du kan utan problem få tag i allt du behöver  till smycket inom 14 dagar  och du hinner göra det på en kväll.  
    Fast jag gifter mig om två månader och jag har MYCKET att göra så en kväll blir inte lätt att övervara då...allt som kan göras nu måste göras nu tyvärr :-/
  • Kattpoet

zvartalilja var bor du? Jag har tid och kan hjälpa till så du får dina drömmars hår smycke

• Aleta

Jag håller med övriga härinne att den du hänvisade till först ser enkel ut att tillverka själv. Om man har tid.

• nikkihag
    zvartaliljan skrev 2011-04-01 13:00:43 följande:
    Jag ska ha denna klänningen:

Sen tänkte jag ha en bukett med vilda rosor omgiven av spets och kanske någon gudbrosch/guldband. I håret skulle jag vilja ha någon tiara eller band i guld som ska påminna om antiken/medeltiden. Gärna något som ser ut som förgylld murgröna eller liknande.

Jag hittade detta: www.etsy.com/listing/60372271/golden-leaves-b...

som jag ÄLSKAR, men alldeles för dyrt för mig Finns det kanske något liknande att köpa någonstans men billigare? (behöver inte vara äkta guld som detta var)

Till klänningen tänkte jag ha denna:

och frisyren ungefär så här:

Så snälla hjälp mig nu hitta något snyggt o ha i hårwt...gärna något med flera band t.e.x eller bara kom med förslag på vad ni tycker passar till...gärna förslag på skor också, helt platta sådana och gärna "gladiator"-stil!
    Den här tycker jag är väldigt fin om du ska en i guldfärg.
    www.tiaror.se 
    Har handlat där själv, superbra service och bra priser :)

• nikkihag

Den här ska jag själv ha, inte för stor o lagom nätt att bära. Mycket finare o glimmig i verkligheten. Också från tiaror.se   350 kr inkl frakt

Svar på tråden Snälla hjälp mig med tiara/dekoration till håret!