• Pinkgrape

Jag blir så ledsen...

Jag vill ha en fin ring, en som jag verkligen gillar. Jag kan dock inte hitta någon, alls.

Alla ringar som jag fastnar för kostar skjortan!
    Och jag/vi har i stort sett inga pengar alls till en ring.
    Det finns helt enkelt inte utrymme i vår budget för det.

Jag vet inte vad jag ska göra. Min blivande har redan hittat sin ring, en titanring med guldpläterade streck på. Jätteroligt för honom, den kostar ca 500kr om jag inte minns helt fel. Han tycker jag är knäpp som inte också vill ha en titanring för 500kr. Jag har absolut inget emot en billig ring, jag tar mer än gärna en billig ring, men jag vill ju tycka om den.

Blä, det känns jättetrist detta! Ja, jag vet inte vad jag ville med detta, bara gnälla av mig lite.

(Snälla, jag undanber mig kommentarer som "Men har ni inte råd med en ordentlig ring, kanske ni inte borde gifta er" osv, tack!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-31 00:02
    Jag har nog bestämt mig för denna ringen

www.secondhandsmycken.se/webshop.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 09:41
    Ringen jag ville ha var såld, så jag valde en annan, helt perfekt ring!

Jag är alltså INTE ledsen längre, utan GLAD! :D
  • Svar på tråden Jag blir så ledsen...
  • tigerlily

Vi gjorde som så att vi frågade våra mammor om de inte hade några gamla ringar eller andra guldsmycken som bara låg i någon låda som de aldrig använde och som de kunde tänka sig att donera till bättre behövande. Sedan tog vi med oss det vi fick plus det vi hittade i våra egna gömmor som vi kände att vi lätt kunde avvara och tog med oss till guldsmeden. Vi fick precis lika många gram gratis som vi lämnade in, de bytte rakt av.

Det gjorde att vi fick en ny ring till sambon (som är dubbelt så bred och tung som den han hade, som var lite för klen) och en alliansring till mig för runt 5000 kr. Bara min ring hade gått på över 7500 annars, och sambons runt 5000.

Det kanske kan vara ett alternativ för dig?

Eller kolla på pantbanken om du kan tänka dig det. Där säljs en del riktigt fina ringar till fördelaktiga priser. Sen kan du bara ta den till en guldsmedsaffär och låta putsa upp den och gravera den, så att du får en personlig ring som du gillar.

• Kär

Jag har tips!! 

Kolla på jempguld.se. Där har dom 30 % (iaf på schalins)... Det står ordinariepris på nätet men som sagt! Kolla där! Jag har min förlovningsring därifrån och kommer med största sannolikhet köpa vigselringen därifrån också!

Vet ju inte var du bor men i Solna centrum har man 20 % rabatt på SMYCKA, på hela sortimentet tom sista april...  Det är flera butiker där som har det. Kanske har även guldfynd och Albrekts guld.

• Pinkgrape
    tigerlily skrev 2011-03-30 22:20:11 följande:
    Vi gjorde som så att vi frågade våra mammor om de inte hade några gamla ringar eller andra guldsmycken som bara låg i någon låda som de aldrig använde och som de kunde tänka sig att donera till bättre behövande. Sedan tog vi med oss det vi fick plus det vi hittade i våra egna gömmor som vi kände att vi lätt kunde avvara och tog med oss till guldsmeden. Vi fick precis lika många gram gratis som vi lämnade in, de bytte rakt av.

Det gjorde att vi fick en ny ring till sambon (som är dubbelt så bred och tung som den han hade, som var lite för klen) och en alliansring till mig för runt 5000 kr. Bara min ring hade gått på över 7500 annars, och sambons runt 5000.

Det kanske kan vara ett alternativ för dig?

Eller kolla på pantbanken om du kan tänka dig det. Där säljs en del riktigt fina ringar till fördelaktiga priser. Sen kan du bara ta den till en guldsmedsaffär och låta putsa upp den och gravera den, så att du får en personlig ring som du gillar.
    Det är ett jättebra tips, som vi redan prövat :P Det är dock så att varken vi eller våra föräldrar har några smycken som de inte använder. De har sina vigselringar och vi har inget alls. Min mormor hade ganska mycket, men hon sålde allt för ca ett år sedan. Tyvärr, hon ångrar det nu hehe
  • Pinkgrape
    Kär skrev 2011-03-30 22:26:45 följande:
    Jag har tips!! 

Kolla på jempguld.se. Där har dom 30 % (iaf på schalins)... Det står ordinariepris på nätet men som sagt! Kolla där! Jag har min förlovningsring därifrån och kommer med största sannolikhet köpa vigselringen därifrån också!

Vet ju inte var du bor men i Solna centrum har man 20 % rabatt på SMYCKA, på hela sortimentet tom sista april...  Det är flera butiker där som har det. Kanske har även guldfynd och Albrekts guld.
    Ah, jag har väl inte riktigt råd med de ringarna trots 30% :P

Bor i Skellefteå, inte direkt ett mecka för smycken haha
  • Hoppe

När jag letade efter min ring så fick jag tipset av en guldsmed att låta göra ringen i t ex vitguld eller det materialet man vill ha, men att välja en sten som är billig.
    Man kan ju inte direkt  se skillnad på om det är en äkta diamant eller inte, och så byter man ut stenen till en äkta den dagen man har råd.
    Detta förutsatt att det är en diamantring du vill ha förstås Glad

• Höstbröllop 2011

Har du kollat eBay och Tradera? Där finns mycket ringar för väldigt billig peng.

Annars kan du väl ta silverring tills du sparat ihop till en annan? Om du inte vill behålla den i silver dvs. Jag har själv silverring till förlovningsring och tanken var att vi skulle byta upp oss till vigseln men jag har faktiskt börjar vackla och vill kanske ha silverringar ändå, jag älskar silver och har inget emot att det blir lite "repigt", tycker det är charmigt!

Lycka till

• Pinkgrape
    Aleta skrev 2011-03-30 22:38:37 följande:
    Jättesöt, den ser precis ut som jag föreställde mig efter din beskrivning på vad du var på jakt efter.
    Väldigt nära priset ni hade tänkt också!

Hoppas du har hittat din ring! 
    Ja, jag blev riktigt förtjust i den faktiskt och priset är ju inte alls mycket över det JAG hade tänkt mig hehe
Svar på tråden Jag blir så ledsen...