• Pinkgrape

Jag blir så ledsen...

Jag vill ha en fin ring, en som jag verkligen gillar. Jag kan dock inte hitta någon, alls.

Alla ringar som jag fastnar för kostar skjortan!
    Och jag/vi har i stort sett inga pengar alls till en ring.
    Det finns helt enkelt inte utrymme i vår budget för det.

Jag vet inte vad jag ska göra. Min blivande har redan hittat sin ring, en titanring med guldpläterade streck på. Jätteroligt för honom, den kostar ca 500kr om jag inte minns helt fel. Han tycker jag är knäpp som inte också vill ha en titanring för 500kr. Jag har absolut inget emot en billig ring, jag tar mer än gärna en billig ring, men jag vill ju tycka om den.

Blä, det känns jättetrist detta! Ja, jag vet inte vad jag ville med detta, bara gnälla av mig lite.

(Snälla, jag undanber mig kommentarer som "Men har ni inte råd med en ordentlig ring, kanske ni inte borde gifta er" osv, tack!)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-31 00:02
    Jag har nog bestämt mig för denna ringen

www.secondhandsmycken.se/webshop.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 09:41
    Ringen jag ville ha var såld, så jag valde en annan, helt perfekt ring!

Jag är alltså INTE ledsen längre, utan GLAD! :D
  • Svar på tråden Jag blir så ledsen...
  • Fossing77
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 22:09:07 följande:
    Jo, jag har kikat där och håller koll på flera sidor, tycker dock det är svårt.

Hehe jasså, ja om inte annat får jag väl övertala någon att åka iväg dit :P
    Du får aktivt hinta alla semestersugna vänner om Dubai ;) Tydligen ett suveränt semesterland utöver de fina ringarna med. ;)
  • Pinkgrape
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:10:12 följande:
    Du får aktivt hinta alla semestersugna vänner om Dubai ;) Tydligen ett suveränt semesterland utöver de fina ringarna med. ;)
    Hehe ja, det är synd bara att alla som tänkt åka iväg i år redan är ute på äventyr och så vitt jag vet är det ingen som har vägarna förbi där.
  • MrsT2011
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 22:03:20 följande:
    Jag vill ha en tunn, ganska smal ring med någon sten på. Inget jättespeciellt egentligen.
    Vad tror du om denna? Stämmer med din beskrivning och kostar 698 kr hos guldfynd!

• jennifaer

Usch jag känner med dig! Jag har ett liknande problem men mitt problem ligger i att jag har för små fingrar för de ringar jag vill ha. Förbannat vad jobbigt det är när man inte kan hitta en ring man gillar som också passar ens budget/fingrar!

• Fossing77
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 22:12:14 följande:
    Hehe ja, det är synd bara att alla som tänkt åka iväg i år redan är ute på äventyr och så vitt jag vet är det ingen som har vägarna förbi där.
    Typiskt ;)
    Men vad jobbigt att du inte hittar alls vad du vill ha... Hoppas du snubblar på en fantastisk deal snart. :)
  • shakynose

Jag tycker att du ska kolla runt lite bland hantverkarna på etsy.com! Jag köpte våra förlovningsringar av en kille i USA för en tjugondel av vad de skulle kostat i Sverige, och när jag kollade runt där så hittade jag verkligen massor av duktiga guld och silversmeder.

Annars så tycker jag att du ska satsa på en enkel guldring i din prisklass, som du sedan kan byta in när du har råd med din drömring!

• Pinkgrape
    jennifaer skrev 2011-03-30 22:12:27 följande:
    Usch jag känner med dig! Jag har ett liknande problem men mitt problem ligger i att jag har för små fingrar för de ringar jag vill ha. Förbannat vad jobbigt det är när man inte kan hitta en ring man gillar som också passar ens budget/fingrar!
    Haha och för mig är det tvärtom, jag har alldeles för tjocka fingrar :P Korta korvfingrar :D
  • jennifaer
    Pinkgrape skrev 2011-03-30 22:14:47 följande:
    Haha och för mig är det tvärtom, jag har alldeles för tjocka fingrar :P Korta korvfingrar :D
    Ja men då kan du ju se det positivt och tänka på att du inte måste välja bort någon ring på grund av att du har så smala fingrar att diamanterna "ramlar ut" eller nåt. En kriterie mindre:)
  • Pinkgrape
    MrsT2011 skrev 2011-03-30 22:12:23 följande:
    Vad tror du om denna? Stämmer med din beskrivning och kostar 698 kr hos guldfynd!

Tack :) Men inte riktigt vad jag är ute efter ändå. Jag har lite svårt för rött guld, tyvärr :/ Det hela hade varit betydligt enklare då :)
Svar på tråden Jag blir så ledsen...