• queenelin

Nattamat/vIckning - Hur tänker ni?

Ni som har bestämt er för att servera nattamat, hur tänker ni kring detta. När är er vigsel och när börjar middagen?

Vår vigsel börjar 15.00 (borgerlig) så jag kan tänka mig att vi är färdigvigda och har skålat klockan innan fyra. Vi går sen ungefär 50 m till festlokalen. När alla har satt sig är klockan 16.30 (?).
    Om man tänker att middagen (buffé) håller på två timmar så är klockan halv sju. Sedan kommer vi ha en betalbar och musik (troligtvis inte liveband).

Hur länge stannar folk? Och hur långt efter middagen tänker man sig att nattmaten ska fram?

Vore jättebra att få höra hur ni andra tänkt kring tider och vilka tankar ni har kring detta.

Vill avsluta med att säga att jag läste en så bra idé på nattamat idag, kanelbullar med iskall mjölk! Så ska vi köra på nattamat kör vi  nog på detta. Både jag och min M2B älskar kanelbullar!

• Svar på tråden Nattamat/vIckning - Hur tänker ni?
  • Semlorna
    Gopplan skrev 2011-03-24 19:37:36 följande:
    Vi funderar på att köpa frysta pizzor att slänga in i ugnen och ta fram om vi märker att folk blir hungriga och vill ha annat än bara godsaker. Vår vigsel är 16.30 så allt blir sent, men vi vill inte riskera att folk blir hungriga ändå.
    Rekomenderar Dr oetkers Ristorante isf som är dom godaste frysta vi ätit.
  • Gopplan
    Semlorna skrev 2011-03-24 19:46:10 följande:
    Rekomenderar Dr oetkers Ristorante isf som är dom godaste frysta vi ätit.
    Ok, tack för tipset. Vi köper aldrig fryst pizza i vanliga fall så det är ju bra att veta vad man ska ta. Annars kanske vi tar pajer att bara värma. Det är kanske godare?
  • Semlorna
    Gopplan skrev 2011-03-24 20:57:21 följande:
    Ok, tack för tipset. Vi köper aldrig fryst pizza i vanliga fall så det är ju bra att veta vad man ska ta. Annars kanske vi tar pajer att bara värma. Det är kanske godare?
    Jag föredrar pizza framför paj om det gäller färdigköpta varianter. Deras mozzarellapizza eller den med 4 ostar är riktigt goda för att vara fryst faktiskt. Testa lite nu innan och se vad ni fastnar för?
  • TheD

Vi kommer inte ha någon mat eller så... Det är ytterligare en sak jag inte förstår :)

Efter tårtan så kommer det att finnas snacks framme som t.ex. salta pinnar men inget som hamburgare, korv och brös, pizza.... passar inte riktigt in och sen är jag inte för dessa snabbamats"rätter" heller. Hade man haft ett annat stuk/tema av bröllop då är det en sak men inte denna gång!

Varför måste man äta hela tiden...?

• Kattpoet

Jag misstänker att mina vänner kan ta sig hem eller hitta en öppen flöt hydda om de blir hungriga.
    Jag har aldrig varit på ett bröllop med natta mat....  

• TheD
    Kattpoet skrev 2011-03-24 21:14:04 följande:
    Jag misstänker att mina vänner kan ta sig hem eller hitta en öppen flöt hydda om de blir hungriga.
    Jag har aldrig varit på ett bröllop med natta mat....  
    Känns skönt att jag inte är ensam... :)
  • Kattpoet

TheD, skönt med en till.
    Jag anser att jag vuxen nog att  inte behöva bli gödd och underhållen hela tiden, jag kan ta hand om mig själv. 

• M Berg

jag vet flera bröllop där nattmaten inte blev utnyttjad. det fanns dock mycket snacks å det räckte för oss alla. vi kommer ha chips osv....  annars lär det säkert finnas fika kvar som man kan ställa fram å....

• TheD
    Kattpoet skrev 2011-03-24 21:44:39 följande:
    TheD, skönt med en till.
    Jag anser att jag vuxen nog att  inte behöva bli gödd och underhållen hela tiden, jag kan ta hand om mig själv. 
    Ordet "gödd" är inget positivt haha! Det värsta jag vet är att vara någonstans och det ska ätas var 3:e timme!!! När man firar jul hos min mormor, framförallt om man sover hemms hos henne och maken, då är det frukost, fika, lunch, fika, middag, fika........ Sen är det ju allt annat under själva julafton osv... suck! Så man ska ALDRIG ha tajta kläder vid jul, påsk, bröllop..... Flört
  • Chicita
    TheD skrev 2011-03-24 21:50:27 följande:
    Ordet "gödd" är inget positivt haha! Det värsta jag vet är att vara någonstans och det ska ätas var 3:e timme!!! När man firar jul hos min mormor, framförallt om man sover hemms hos henne och maken, då är det frukost, fika, lunch, fika, middag, fika........ Sen är det ju allt annat under själva julafton osv... suck! Så man ska ALDRIG ha tajta kläder vid jul, påsk, bröllop..... Flört
    Stretch är det bästa som finns när man firar jul *S*
    Inga skärp så långt ögat kan nå...

Nej men om man äter tidigt och vill hålla på länge på kvällen/ natten sen. Så kan det väl vara bra om det finns något annat än godis och kakor att tugga på.
    Men det behöver ju inte vara så avancerat liksom Glad 
    Bullar eller något annat mer "matigt" fikabröd borde väl räcka för dom flestas behov. Eller nån enkel snitt eller sån där "rulltårta" på tunnbröd med nån tonfiskfyllning eller liknande...

Jag skulle nog inte orka trycka i mig pizza eller paj eller korv.
    Men en liten mumsbit med macka eller en vetebulle eller nåt... det skulle nog säkert kunna slinka ner om jag börjar bli lite sugen framåt midnatt Flört

Svar på tråden Nattamat/vIckning - Hur tänker ni?