• Stiina86

Hur kommer er bröllopsfest att se ut?

Hur kommer eran bröllopsfest se ut?
    Har fått för mig att alla har det maffigt och stort på höga slott!

• Svar på tråden Hur kommer er bröllopsfest att se ut?
  • Aniara4
    Emelie 87 skrev 2011-03-23 15:58:05 följande:
    Maffigt? Absolut.
    När man nu bara gifter sig en gång i livet (svar nej, det finns ingen annan för mig... vi är som Bo och Hope eller Tom och Alice i våra bästa år)...
    Ok för Tom och Alice och livslång kärlek, men jag är väldigt glad att vi inte är som Bo och Hope. De verkar ha sjukt jobbiga liv! Vi har nog med vardagsbekymren utan en massa bisarra kidnappningar, minnesförluster, omgiften när vi tror att den andre är död, ondskefulla psykopater och nära-döden-upplevelser!
  • Emelie 87

Jo, Bo och Hope har verkligen haft det krångligt i sina dagar, men jag älskar att dom alltid hittar tillbaks till varandra. Den biten är alltid klar. Bo och Hope hör ihop trots allt dom stöter på. Tydligen det samma med Jennifer och Jack.

En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • MrsT2011

Tycker det roligaste är att ni alla erkänner att ni kollar på Våra bästa år! =D

• Loche
    MrsT2011 skrev 2011-03-24 10:25:38 följande:

Hahahahaha!! Skrattande
  • Moster Stina

ÄNTLIGEN förstod jag med referensen!

Några år sedan jag kollade på den serien, MEN har förstått att Bo och Hopes intriger och minnesförluster och eviga kärlek till varandra ändå består.

• MondayMorning

Hahahaha någon som skrev vad jag tänkte *hehe*
  • Darling Daisy

Har inte sett Våra bästa år på säkert 15 år, men kommer ändå ihåg Bo o Hope!

Vårt bröllop blir på landet, i vår ombyggda ladugård. Exakt hur den kommer att dekoreras är inte klart ännu, byggfirman håller som bäst på att förbereda för att gjuta nytt golv.
    Våra tankar är lantlig romantik med ljusa färger och blommor på logdelen och lite murrigare färger och loungekänsla i stalldelen.
    Vigseln blir på förmiddagen, därefter lunch (buffé), sen lekar, prat och mingel med dem vi älskar. På eftermiddagen blir det fika med tårta (ej specialbeställd bröllopstårta, vi tar en ur standardsortimentet som vi gillar). På kvällen blir det grillbuffé och efterrättsbuffé (anar ett viss buffétema här). Musik från Spotify.

Vi hoppas på en rolig och avslappnad fest med tydlig bröllopskänsla. Jag kommer ha en vit lång klänning med lite vidd i kjolen och mannen en guldig frock coat.

Sen så vore det ju uuuunderbart om vädrets makter kan hålla sig på vår sida och bjuda på sol och lagom värme just den dagen. Det blir liksom så mycket trevligare då!

Budgeten är inte helt under kontroll men hoppas landa kring 40 000.

• awarwen

Vi ska inte heller vara i något slottliknande. Vi ska vara i Hallbystugan i Jönköping. En idrottsstuga, lite mer åt det rustika håller med öppen spis m.m.
    Vigsel kl. 12, därefter fotografering i det fria, flakmoppe till lokalen, middagsbuffé - toastparet ordnar med innehållet, tal m.m., kaffe o dessertbuffé i jordgubbens tecken, pauser och diverse lekar, helstekt gris med tillbehör på kvällen.
    Vi gifter oss på midsommarafton och har bjudit ca 125 gäster, inkl deras barn, så vi har bröllopsfest/midsommarfest med allt vad det innebär. Midsommarstång t.ex.
    Vår budget ligger på ca 45000:-

• Aniara4

Busted! Skäms
    (Japp, det var jag som i en annan tråd skämdes för att Céline Dion fick mig att gråta...)

Men jag har inte heller sett det på 5 år nånting, det var en period när jag var sjukskriven och hemma på dagarna och inte orkade något annat än att ligga på soffan och glo på idiotteve dagarna i ända.
  • Loche

Inget slott här heller, vi har hyrt en vackert belägen idrottsgård. Det blir borgerligt, förhoppningsvis med en bekant som vigselförättare, ca 50 gäster, buffé, kaffe och tårta till efterrätt, bar till självkostnadspris, dans och fest.

• prinsessanogrodan

Vi håller bröllopsmiddag på ett hotell/pensionat som ligger vid havet. Utsikten över vattnet är fantastisk.
    Vi och några gäster ska sova över och alla rum är placerade så att alla rum har utsikt över vattnet
    Vi gifter oss i en kyrka en liten bit därifrån, det är en liten kyrka som delvis är insprängd i berget och har en underbar utsikt över havet den också Kyrkan ligger uppe på ett berg med skog inpå knuten. "Världens vackraste altartavla" sägs det om kyrkan, det är utsikten över havet  genom stora fönster som är altartavlan!
    Det passar mig och m2b bra med skog och vatten och berg tätt inpå...vi är frilufts-friskusar
    Det blir en liten intim personlig middag med våra 25 gäster, fördrink/brudskål, förrätt, varmrätt och så tårta,avec och kaffe. Efter middag är "festen" slut för de som inte sover över. Det blir inte fest egentligen utan middag, vi vill ha det litet och personligt med våra allra närmsta och bara äta och dricka gott
    De gäster som sover över och jag och m2b ska avsluta dagen med att bada bubbelpool, dricka bubbel, äta kex och ost och snacks och basta...Till och med bubbelpoolen har utsikt över vattnet

• prinsessanogrodan
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-25 20:47:37 följande:
    Vi håller bröllopsmiddag på ett hotell/pensionat som ligger vid havet. Utsikten över vattnet är fantastisk.
    Vi och några gäster ska sova över och alla rum är placerade så att alla rum har utsikt över vattnet
    Vi gifter oss i en kyrka en liten bit därifrån, det är en liten kyrka som delvis är insprängd i berget och har en underbar utsikt över havet den också Kyrkan ligger uppe på ett berg med skog inpå knuten. "Världens vackraste altartavla" sägs det om kyrkan, det är utsikten över havet  genom stora fönster som är altartavlan!
    Det passar mig och m2b bra med skog och vatten och berg tätt inpå...vi är frilufts-friskusar
    Det blir en liten intim personlig middag med våra 25 gäster, fördrink/brudskål, förrätt, varmrätt och så tårta,avec och kaffe. Efter middag är "festen" slut för de som inte sover över. Det blir inte fest egentligen utan middag, vi vill ha det litet och personligt med våra allra närmsta och bara äta och dricka gott
    De gäster som sover över och jag och m2b ska avsluta dagen med att bada bubbelpool, dricka bubbel, äta kex och ost och snacks och basta...Till och med bubbelpoolen har utsikt över vattnet
    Jo, just det..glömde skriva lite om färger och "stilen" på bröllopet. Färgerna är blått,vitt och rött.
    Vi gillar symboliken (tex rött för kärlek och blått för himmel och hav....osv) men sen har vi också blåklint som går som en röd tråd i alla trycksaker och jag ska ha blåklint i buketten och i håret och m2b ska ha blåklint i sin ficka och tanken är att det ska vara blåklint på bordet också. Jag har alltid haft blåklint som favoritblomma och jag älskar blått ! För oss är blåklint på nåt vis en (en av många,såklart!) symbol för svensk sommar, vi är dessutom östgötar båda två och blåklint är ju Östergötlands landskapsblomma....Svärmor blev överlycklig över att vi har blåklint, det är även hennes favortblomma   Stilen är litet, avslappnat och personligt försommarbröllop med "natur och sommar"-känsla....lite luddigt beskrivet men det ska vara "svensk sommar"...Jag vet inte om ni vet hur jag menar, men minns ni känslan man hade på skolavslutningarna inför sommarlovet? Eller jag hade i alla fall en slags "sommarkänsla", en förväntan om att NU, nu börjar snart bästa tiden på året..sommarlovet! Och så var det "Den blomstertid nu kommer" i kyrkan...Mina tankar gick i alltid till vår underbara härliga svenska natur, svensk sommar ute i naturen...Hänger ni med? Det är i alla fall den där känslan vi vill få fram...förväntan...svensk sommar..natur...hmmm litet luddigt som sagt
  • MrsT2011
    Aniara4 skrev 2011-03-25 00:34:27 följande:
    Busted! Skäms
    (Japp, det var jag som i en annan tråd skämdes för att Céline Dion fick mig att gråta...)

Men jag har inte heller sett det på 5 år nånting, det var en period när jag var sjukskriven och hemma på dagarna och inte orkade något annat än att ligga på soffan och glo på idiotteve dagarna i ända.
    Ha ha, inget fel alls med det, själv har jag alltid gillat celine dion! =)
  • c4trin

Fotografering vid ca 12-12.30 tiden nångång beroende på hur länge håruppsättning osv beräknas ta, sen vigsel 13.30.
    Dirrekt till lokalen efter vigseln (dock inget slott ;P )

Maten blir förrätt som står på borden när vi kommer in. Buffé och efterätt som man får gå och hämta sjäv.
    "Tårta" blir det efter lite mingel och så.

Sen börjar vår DJ ca 9 så några extra vänenr kommer för att festa loss ;) hehe. Då blir de neonhalsband/armband, öppen bar och blandad dansbar musik med Trance.  Även snacks då!

Efter de åker vi till vårt hotell och alla andra beger sig av vart de än vill :D

Ca 60 gäster + 15 st som kommer vid 9 tiden!

Kommer bli en bra dag =)

Svar på tråden Hur kommer er bröllopsfest att se ut?