• Stiina86

Hur kommer er bröllopsfest att se ut?

Hur kommer eran bröllopsfest se ut?
    Har fått för mig att alla har det maffigt och stort på höga slott!

• Svar på tråden Hur kommer er bröllopsfest att se ut?
  • ClaraH

Vi gifter oss borgerligt i vår festlokal ca 16:30. Vi har uppåt 90 gäster. Jag gör maten själv, det blir brudskål med tilltugg, förrätt, varmrättsbuffé, efterrätt och tårta (köps in). Sedan blir det dans till förinspelad musik till kl.01.

Jag syr min klänning själv. Festlokalen är en aula mitt i Stockholm som vi gör i ordning själva. Se mer på bloggen www.carinpeter.blogspot.com

• Chicita

Vi har ett kyrkligt bröllop först.

Sen är vi i församlingshemmet där vi har ett medeltida gästabud. Ja temat är 1300-talet Solig 
    Vi lägger allt krut på cateringfirman som kommer upp med en "mobil timmerstuga" och lagar till maten över öppen eld.
    Vi kommer ha gycklare och eldshow och förhoppningsvis ett bra  medeltidsband...

Jag syr kläder åt mig, min blivande make, brudnäbbarna och några andra ur bröllopsföljet + serveringspersonalen (mina jobbarkompisar).
    Och jag bakar även tårtan + gör en hel del dekorationer till lokalen.
    Kommer också att få låna en del dekorationer som det verkar av en annan medlem här Skrattande

Tack vare att mamma testamenterar vinsten från sin lägehetsföräljning till mig och min bror i förskott. Så kan vi dra på lite mer än vi tänkt först... Men det blir ingen överdådig bröllopsfest 

• MrsT2011
    Stiina86 skrev 2011-03-22 21:49:47 följande:

Hur kommer eran bröllopsfest se ut?
    Har fått för mig att alla har det maffigt och stort på höga slott!

Har du läst för många bröllopstidningar? Flört Det blir ofta snobbigt och man känner sig fattig och tråkig när man läser dem.

Men här på BT verkar de flesta vara jordnära människor som bokar bygdegårdar för några tusenlappar och fixar mycket själva!
  • förlovadflicka

Vi kommer snarare att ha bröllopsmiddag än fest och kommer bara att bjuda de närmaste (ca 40 pers) för att ha råd att ta det på ett lite finare ställe med tre-rätters. Lite slottskänsla blir det, vi vill gärna unna oss det. Men vi har ändå en budget som många räknar som liten, ca 40000 kommer allt gå på :) 

• Stiina86
    MrsT2011 skrev 2011-03-22 22:09:17 följande:
    Har du läst för många bröllopstidningar? Flört Det blir ofta snobbigt och man känner sig fattig och tråkig när man läser dem.

Men här på BT verkar de flesta vara jordnära människor som bokar bygdegårdar för några tusenlappar och fixar mycket själva!
    ha ha jag kanske har det :P

Vår bröllops fest kommer mer se ut som en vanlig fest(mer fesstligt då) Det stör inte mig om de blir lite spring till buffen och att allt inte är super planerat som att saker och ting gör prick på timmen..
    Känner mig dock lite udda då det känns som att alla ska ha allt uppstryrt till max...
  • förlovadflicka
    Stiina86 skrev 2011-03-22 22:17:14 följande:
    ha ha jag kanske har det :P

Vår bröllops fest kommer mer se ut som en vanlig fest(mer fesstligt då) Det stör inte mig om de blir lite spring till buffen och att allt inte är super planerat som att saker och ting gör prick på timmen..
    Känner mig dock lite udda då det känns som att alla ska ha allt uppstryrt till max...
    Det har blivit viktigt för mig att ha allt uppstyrt till max, inte bara för att jag alltid har hela dagarna inplanerade annars också, men också för att jag var på ett bröllop i höstas som inte var särskilt välplanerat och det hände grejer där som hade fått mig att gått hem och gråtit om det hänt på mitt bröllop... 
  • Stiina86
    förlovadflicka skrev 2011-03-22 22:20:20 följande:
    Det har blivit viktigt för mig att ha allt uppstyrt till max, inte bara för att jag alltid har hela dagarna inplanerade annars också, men också för att jag var på ett bröllop i höstas som inte var särskilt välplanerat och det hände grejer där som hade fått mig att gått hem och gråtit om det hänt på mitt bröllop... 
    vad tråkigt! Var det små saker eller större saker hände?
  • Junibrud

Vi kommer först ha en kort (15 min) borgerlig vigsel på en terass (Hoppas vädret tillåter det) över gamla stan, mingel och fördrink  sen blir det trerätters på samma plats (Hasselbacken, Djurgården). En del tal kommer det bli. Terassen är ansluten till lokalen. Tårta, band som spelar i två timmar, sedan blir det dj in a box, och kanske fyrverkerier. Vi kommer ha ca 60 gäster

• TheD

Kyrklig vigsel.

Sedan avfärd mot hotell där vi kommer ha själva bröllopsmiddagen. I den lilla salen/hallen utanför själva stora salen kommer brudskålen hållas. Presentbordet kommer ocksåstå där ute. Sen öppnas dörrarna in till stora salen med fina dekorerade spegelväggar på kortsidorna, en K-märkt lokal, ljuskronor i taket osv :)

Medelhavsbuffé och tårta. Sen lite snacks som salta pinnar etc somkan finnas framme efter tårtan dvs. Vi kommer ha en bål som fylls på under kvällens gång.

Musiken blir via spotify som det verkar nu men jag vet inte säkert.

Runt 60 pers totalt.

Dekoration: vita stolsöverdrag med lila stolsband. Lila och vita ljushållare, de lila kommer stå
    på toaletterna med en vit blomma i varje och tvärtom för de vita. På borden kommer det ligga lila rosenblad och lila diamantkonfetti i olika stl (vita dukar så klart)... Hm... sen då. Vad mer?

• TheD

Jo ;)

I fönstrena finns det höga ljushållare somvi kommer använda. Riktigt fina! Ljus på borden också men även blommor i lågt format som gör det fint :) Sen kommermina föräldrar komma med andra saker soom vi inte vet om.... :D

Svar på tråden Hur kommer er bröllopsfest att se ut?