Hur kommer er bröllopsfest att se ut?
Hur kommer eran bröllopsfest se ut?
Har fått för mig att alla har det maffigt och stort på höga slott!
Hur kommer eran bröllopsfest se ut?
Har fått för mig att alla har det maffigt och stort på höga slott!
Vi gifter oss borgerligt i vår festlokal ca 16:30. Vi har uppåt 90 gäster. Jag gör maten själv, det blir brudskål med tilltugg, förrätt, varmrättsbuffé, efterrätt och tårta (köps in). Sedan blir det dans till förinspelad musik till kl.01.
Jag syr min klänning själv. Festlokalen är en aula mitt i Stockholm som vi gör i ordning själva. Se mer på bloggen www.carinpeter.blogspot.com
Vi har ett kyrkligt bröllop först.
Sen är vi i församlingshemmet där vi har ett medeltida gästabud. Ja temat är 1300-talet
Vi lägger allt krut på cateringfirman som kommer upp med en "mobil timmerstuga" och lagar till maten över öppen eld.
Vi kommer ha gycklare och eldshow och förhoppningsvis ett bra medeltidsband...
Jag syr kläder åt mig, min blivande make, brudnäbbarna och några andra ur bröllopsföljet + serveringspersonalen (mina jobbarkompisar).
Och jag bakar även tårtan + gör en hel del dekorationer till lokalen.
Kommer också att få låna en del dekorationer som det verkar av en annan medlem här
Tack vare att mamma testamenterar vinsten från sin lägehetsföräljning till mig och min bror i förskott. Så kan vi dra på lite mer än vi tänkt först... Men det blir ingen överdådig bröllopsfest
Hur kommer eran bröllopsfest se ut?
Har fått för mig att alla har det maffigt och stort på höga slott!
Vi kommer snarare att ha bröllopsmiddag än fest och kommer bara att bjuda de närmaste (ca 40 pers) för att ha råd att ta det på ett lite finare ställe med tre-rätters. Lite slottskänsla blir det, vi vill gärna unna oss det. Men vi har ändå en budget som många räknar som liten, ca 40000 kommer allt gå på :)
Vi kommer först ha en kort (15 min) borgerlig vigsel på en terass (Hoppas vädret tillåter det) över gamla stan, mingel och fördrink sen blir det trerätters på samma plats (Hasselbacken, Djurgården). En del tal kommer det bli. Terassen är ansluten till lokalen. Tårta, band som spelar i två timmar, sedan blir det dj in a box, och kanske fyrverkerier. Vi kommer ha ca 60 gäster
Kyrklig vigsel.
Sedan avfärd mot hotell där vi kommer ha själva bröllopsmiddagen. I den lilla salen/hallen utanför själva stora salen kommer brudskålen hållas. Presentbordet kommer ocksåstå där ute. Sen öppnas dörrarna in till stora salen med fina dekorerade spegelväggar på kortsidorna, en K-märkt lokal, ljuskronor i taket osv :)
Medelhavsbuffé och tårta. Sen lite snacks som salta pinnar etc somkan finnas framme efter tårtan dvs. Vi kommer ha en bål som fylls på under kvällens gång.
Musiken blir via spotify som det verkar nu men jag vet inte säkert.
Runt 60 pers totalt.
Dekoration: vita stolsöverdrag med lila stolsband. Lila och vita ljushållare, de lila kommer stå
på toaletterna med en vit blomma i varje och tvärtom för de vita. På borden kommer det ligga lila rosenblad och lila diamantkonfetti i olika stl (vita dukar så klart)... Hm... sen då. Vad mer?
Jo ;)
I fönstrena finns det höga ljushållare somvi kommer använda. Riktigt fina! Ljus på borden också men även blommor i lågt format som gör det fint :) Sen kommermina föräldrar komma med andra saker soom vi inte vet om.... :D