• Wille Jr

Barn förstörde bröllopet helt :(

I helgen var vi bjudna på bröllop.
    70 personer var bjudna ,15 st barn mellan 2-12 år var även med.

I kyrkan turades ungarna om att skrika, springa runt i gången eller framme vid altaret.
    Brudparets  2 barn höll låda framme vid prästen så det var inte mkt fokus på bröllopsparet.
    Fina sånger hade de valt ut till solisten, men det hördes knappt av allt  barnskrik.
    Riktigt störigt......
    Skulle aldrig tagit med vår 2 åring till ett bröllop.
    Det är en vuxenfest och ingen fest som barn förstår/uppskattar.

Det var världens goaste mat.
    Men ungarna störde så mkt under middagen så fast att de hade barnflicka samt eget barnbord så tog de över fullständigt.

Alla de som inte hade barn  suckade mest under middagen/talen.
    Föräldrarna sprang hela tiden och matade barnen eller sprang efter dem.
    Brudparet fick ha sin 2 åringen i knäet då ungen vägrade att sitta vid barnborden.
    Åt löjrom med häsnderna ifrån pappas tallrik.
    Under talen/spexen så var ingen speciellt närvarnade, flera tittade åt barnens håll när de höll på att störa sig.

Jag har aldtig haft så tråkigt i hel mitt liv på ett bröllop.
    Hur många gäster som helst störde sig på att barnen var närvarande!
    Hur kan man lägga ner 80 tusen kronor på att hyra ett ställe med så god mat och dryck och sen låta en massa barn förstöra upplevelsen?
    Då är det bättre att man bjuder på barnkalas....
    Inte ens brudparet hann njuta av maten/talen m.m då de var så himla okoncentrerade hela tiden....

• Svar på tråden Barn förstörde bröllopet helt :(
  • misscat81

Jag har också svårt att förstå hur man kan vilja ha med barn på en bröllopsfest, i alla fall om det serveras alkohol. Jag har inga egna barn, men hade jag det hade jag inte velat ha med dem på en sådan fest... Vill man absolut att barn ska vara med så får man nästan ha en annan ton på bröllopet, typ vigsel och sedan avslappnat bröllopsfika eller nåt.

Tråkigt att ni inte hade kul...

• Emblas Mamma

Kan ju bero på om man har 2 eller 15 barn också ;)

15 barn mellan 2 och 12 är ganska många faktiskt!

ett par stycken tror jag då rakt inte hade stört så mycket, lättare att hålla pli på också..

Synd att allt förstördes! Tror att det kan vara svårt när man har flera barn i brudföljet som kanske trissar upp varandra och börjar leka med varandra under akten.
    Turligt nog ska v bara ha vår dotter som brudnäbb och det känns för mycket att ha fler!

Får hoppas vi slipper dessa incidenter!
    Och vad de gäller festen är jag glad att vi har barnfritt. ungarna i släkten är mååånga fler än 15 :P
    så de hade aldrig gått!

• Margris

Usch va tråkigt!
    Men har varit på några bröllop där det har varit många barn och det har inte varit några problem så det kan få utmärkt också :)

• Emblas Mamma

Kanske beror på lite hur anpassad festen är för barnen eller helt enkelt vilken uppfostran dom har eller hur mycket tålamod dom har att sitta still :)
    Vissa barn är värre än andra ju..

Täntke mest på dom som ordnar fantastiska fester för barnen på bröllopet - dom ska nog inte behöva avskräckas helt och hållet!
    Det ka ju vara bra med som sagt! Särskilt när man gör det där lilla extra för barnen! :P

Men annars tror jag äldigt få barn kan sitta still under en trerättersmiddag och inte springa runt..
    Så det beror på vilket sorts bröllop man är ute efter.. :P

• 1700tal

Oj, vad trist. Och vi ska ha ca 30 barn på bröllopet (visserligen lite äldre barn), en självklarhet för oss och vår släkt precis som jag som liten var med på mina släktingars bröllop. De barn som ska med när vi gifter oss är med på varje kalas, vi träffar dem ständigt på stora tillställningar och de har aldrig varit i vägen för någon... Så det går nog bra i många fall oxå om barnen är vana att inkluderas. Men vad tråkigt att deras bröllop blev påverkat negativt.

• Chicita

Tråkigt...
    Alla barn utom min brorsdotter (och barnen till två vänner som redan funderar på om dom ska lämna barnen till barnvakt) av dom som ska vara med på bröllop och fest. Har varit med på alla släktmiddagar / släktträffar som varit under åren.
    Så dom är vana vid att vi sitter och "är tråkiga".

Vi har ordnat "underhållning" åt dom. Dvs tv, filmer, kritor, papper, spel mm + en tjej som håller lite koll på dom.
    och till kyrkan hade vi funderat på att lämna ut aktiveringspåsar. Saker att pyssla med om det blir tråkigt och kanske lite godis också om det blir riktigt trist för dom *S* 

• Emblas Mamma
    1700tal skrev 2011-03-13 17:39:42 följande:
    Oj, vad trist. Och vi ska ha ca 30 barn på bröllopet (visserligen lite äldre barn), en självklarhet för oss och vår släkt precis som jag som liten var med på mina släktingars bröllop. De barn som ska med när vi gifter oss är med på varje kalas, vi träffar dem ständigt på stora tillställningar och de har aldrig varit i vägen för någon... Så det går nog bra i många fall oxå om barnen är vana att inkluderas. Men vad tråkigt att deras bröllop blev påverkat negativt.
    äldre barn går nog bra!!
    Tror mest det är 2-5 åringarna som är värst :P (när jag jämför min dotter med hennes äldre kusiner)
  • 1700tal
    Emblas Mamma skrev 2011-03-13 17:53:10 följande:
    äldre barn går nog bra!!
    Tror mest det är 2-5 åringarna som är värst :P (när jag jämför min dotter med hennes äldre kusiner)
    Jo, det har du nog rätt i. Barnen i högre ålder skriker ju knappast och för liv i kyrkan...
  • Etheleglin

Alltså, mycket beror nog också på VEMS barn det är och hur de är uppfostrade.

Har varit på bröllop med lika många barn i samma åldrar suttit som små ljus och bara varit fantastiska. Om föräldrarna förklarar hur högtidigt det är och hur viktigt det är att uppföra sig fint så förstår jag inte grejen. Då borde det inte finnas något behov av att "hålla pli" på barnen.

Möjligen undantaget spädbarn, men även dessa läser av stämningar. Vårat barn har "skött sig" mycket bra på alla större tillställningar vi varit på, det gäller bara att ha lite extra mat i fickorna och kanske en bok att pilla med. 

• impegno di nozze

Vi har valt bort barn på festen men de får gärna närvara under vigseln. Dock räknar jag med att föräldrarna går ut om de väljer att ta med barnen och de stör. Jag är inte så orolig för jag litar på släkt och vänner, men visst blir jag lite nervös av att läsa det du skriver.. Det är ju inte en dag som kommer åter..

Svar på tråden Barn förstörde bröllopet helt :(