• brolencarlsson

Vad ska ni ge er blivande make i morgongåva???

Ja har funderat lite på ongåva till min blivande.....men jag kan inte riktigt komma på nått bra!

Så vad ska ni ge honom/henne???

• Svar på tråden Vad ska ni ge er blivande make i morgongåva???
  • Sörön10

Jag köpte tre lite finare viner. En som ska öppnas på 1årsdan, en 3 och en 5! Fick hjälp av en kille på Systembolaget med att plocka fram vilka viner som skulle vinna på lagring etc. 

• Mia4

Jag läste ett tips om att man kunde köpa några flaskor vin. De olika vinerna skulle lagras i olika lång tid, exempelvis ett år, fem år och tio år. På det sättet skulle man fira sin årsbröllopsdag med en god flaska vin tillsammans. Det blir en present till oss båda, men jag tror att han skulle uppskatta det då han älskar gott vin. Jag tror att jag ska prata med dem på systembolaget för att få hjälp, då jag själv inte har riktigt koll på vad som blir bra.

• ClaraH
    Emblas Mamma skrev 2011-03-10 07:58:10 följande:
    Ingenting tror jag :)
    Han vet ändå inte vad det är och varför ska man slösa massa pengar ytterligare om man inte har? =)
    Vi åker istället på två resor efter bröllopet, det slösar jag hellre pengar på!

Tycker med det är svårt att komma med tips på morgongåva, man ska ju kanske ge något som man vill ha och har användning för.
    Min sambo har typ inte användning för något som verkar populärt att ge. Typ manchettknappar - när ska han använda dom?
    Och en sån här plunta? Kommer heller aldrig användas. inte anvnder han smycken heller så ja.. det blir att kasta pengar i sjön för min del..

Men hoppas du hittar något som just DIN blivande vill ha =)
    Lutar nog att inte heller ge honom något. Jag försökte i ett annat sammanhang kolla om det var något slags smycke han ville ha men icke. Inte någon ring, klocka, manchettknappar, slipsnål...

I och för sig skulle han gärna vilja ha en secret box, men tvekar lite där....
  • Amejuli

Det blir nog inget för oss heller. Mest för att vi inte har så mycket pengar just nu. Vi hade velat länge huruvida vi skulle satsa på en dyr fotograf och bestämde till slut att det fick bli vår "morgongåva" till varandra.

• Mia4
    Sörön10 skrev 2011-03-10 12:14:00 följande:
    Jag köpte tre lite finare viner. En som ska öppnas på 1årsdan, en 3 och en 5! Fick hjälp av en kille på Systembolaget med att plocka fram vilka viner som skulle vinna på lagring etc. 

Sorry, såg inte ditt inlägg förrän nu! Det var ju samma sak... Flört
  • birgittah
    Sörön10 skrev 2011-03-10 12:14:00 följande:

Det där tyckte jag lät som en jättebra idé! Får jag härma Dig? Glad
  • MrsGranath

Min ska få ett motorcykelkörkort!
    Ja, eller i alla fall en intensivkurs, klara det får han ju göra själv... Flört

• FruHassel

Viner låter jätte bra tycker jag... min sambo älskar whiskey så det kasnke inte är fel

• brolencarlsson
    ShoegirlNYC skrev 2011-03-10 07:34:26 följande:
    Jag har också funderat länge länge men så har jag kommit fram till att han ska få ett album med bilder av Mig! Alltså fina smakfulla med sexiga bilder =) Min kompis är hobbyfotograf och ska hjälpa mig. Har tänkt mig fina underkläder och rekvisita som skira tyger, en fläkt såklart som blåser i håret och en fin plats! Jag tror det kan bli jättekul och uppskattat! Jag var på bröllopsmässan i stockholm och där fanns ett företag som erbjöd en sådan fotodag, men eftersom jag har en fotograf till kompis gör jag det själv! 

En klocka och manchettknappar tycker jag är jättebra morgongåvor. Klassiska och tidlösa som håller för evigt =) 

Jag har oxå vart inne på nått sånt...hur ska ni framkalla korten??

Vill ju inte skicka in korten för framkallning på fuji eller nått =) Man vet ju inte vart de kan hamna då!

Man kanske kan skriva ut dom på fotopapper ???

Hmmm ja tror han skulle uppskatta det jättemkt......tål att tänkas på....ska höra med min vän som fotar mkt :)

Svar på tråden Vad ska ni ge er blivande make i morgongåva???