Hur viktiga är glas, bestick och stolar på festen?
Vi har hittat en lokal som vi gillar och den har både bord, stolar och glas, bestick och tallrikar. Jättebra kanske MEN:
-Stolarna är i plast och är mörkbruna. 70-tal typ. FULA.
-Besticken är vanliga rostfria enkla bestick, likadana som jag hade i skolans matsal... Inga fina krumelurer på eller så. Lite tråkigt men inte fula...
-Glas finns men inte tillräckligt. Det saknas dessertvinglas och avecglas. De glas som finns är ju inte heller så snygga men absolut inte fula. Frågan är hur vi ska göra med de saknade glasen. Vi funderar på att hyra men då kanske man vill ha samma tema på glasen och hyra både dessertvinglas och vinglas från samma serie.
Nu är min fråga hur viktigt allt detta är.
Bryr man sig om stolarna? Har kikat lite på stolsöverdrag men det känns som onödiga pengar. Jag skulle hellre hyra enkla stolar som kostar hälften mot vad ett stolsöverdrag kostar. Men det kanske också är "onödigt"?
Självklart skulle jag vilja ha vackra silverbestick men vi har inte råd att hyra det. Lite finare bestick än de som finns skulle man kunna hyra. Om man då räknar 6 bestick/gäst så är det 360 bestick som kostar 3,50 st. 1200 kr bara för det. Nödvändigt?
Glasen känns mest jobbigt faktiskt. Jag hade en tanke om att köpa på loppisar och att alla skulle ha olika glas men det skulle nog bli för plottrigt. Köpa nya glas för 60 gäster är ju inte heller så bra så det är väl hyra som gäller då. Men att hyra är ju lite jobbigt det också, man ska åka och hämta och sen åka och lämna tillbaka. Inget man vill göra dagarna runt bröllopet kanske... Glasen kostar ca 5 kr st att hyra tror jag.
Tacksam för svar!
/Åsa