Willowfield skrev 2011-02-27 16:08:56 följande:
Visst kan det tyckas vara mycket, men jag tänker så här.
Jag går till frissan oftast bara en gång per/år och då för att få lit eompyssel av håret som jag inte kan fixa själv. Annars sköter jag klippning och så själv.
Sminkar mig mycket sällan, nuförtiden, går aldrig på spabehandlingar, solarium eller ngt annat liknande.
Så om jag en gång i mitt lov kostar på mig detta, och sen slår ut det på alla pengar jag itne lagt ut på mig själv under 50 år blir den summan jag lägger på detta en droppe i havet..
och en sak till.... det är jag värd
Tummen upp...
Det är du verkligen värd.
Det är verkligen en dag då man är värd att bli lite bortskämd och få bli ompysslad av frisör/ makeupartist...
Största skillnaden när det gäller sminkning är ju att deras proffssaker oftast sitter bättre, så att man inte riskerar att få rinnande smink efter några timmar på festen.
Man vill ju se lika fräsch ut på dom sista bilderna som på dom första, även amatörfotografernas bilder då alltså
Ett starkt stalltips för de som ska sminka sig själva är i alla fall att köpa en bra primer så att man inte har ögonskuggan under ögonen efter ett tag, eller bara i hudvecken på ögonlocket...